Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 520 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38598 - setup.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Inlaatpoort. 28-8-2006 16:32 Print topicpost
Posts: 640
Ik heb een mtx lc 5bak blok, daar wil ik een setup op met de volgende eisen:

- Top van max. 90kmh
- Optrekken, wheelie moet lukken
- Geen over of ondertoeren

Zelf zat ik te denken aan:
- 70cc kaio
- Hgs 80cc crossuitlaat, die komt er zoiezo op!
- 22mm mikuni
- Iets lichter vertand als orgineel

Zou dat goed genoeg zijn?
Even jullie mening hierover of tips.

Mvg, Rens


 
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project

Name of Steel 28-8-2006 16:44 Print reply

Posts: 3532
denk ik wel hoor. met 50 cc trek ik al moeiteloos wheely's
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Burningtux 28-8-2006 16:44 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
Ik heb een mtx lc 5bak blok, daar wil ik een setup op met de volgende eisen:

- Top van max. 90kmh
- Optrekken, wheelie moet lukken
- Geen over of ondertoeren

Zelf zat ik te denken aan:
- 70cc kaio
- Hgs 80cc crossuitlaat, die komt er zoiezo op!
- 22mm mikuni
- Iets lichter vertand als orgineel

Zou dat goed genoeg zijn?
Even jullie mening hierover of tips.

Mvg, Rens




Jij heb twel moeilijke vereisten hoor

Wheelie kunnen, niet harder dan 90 km/h en geen overtoeren.
Ik weet niet juist hoeveel power je nodig hebt om ee mtx van grond te krijgen. maar volgens mij zal je wel 100 gaan als je geen overtoeren wil. De ori vertanding gaat al te licht zijn waarschijnlijk.
 
Shifty 28-8-2006 16:45 Print reply

Posts: 1113
Niet lichter vertanden als ori, dat haal je de 90 waarschijnlijk niet meer. Wheelie trekken lukt zelfs met een ori 50 wel, hangt gewoon er vanaf hoe je het doet. (dus spelen met de koppeling en wat achterover leunen, autowheelies trek je niet zomaar met een brommer van 80/90 Kg)

en die Kiao, beter zoek je een 2dehands Malossi op, dat loopt veeeeeel beter.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Gilera Gsm 28-8-2006 16:46 Print reply

Posts: 2376
ori 80 tunen, gianelli uitlaat, 24 mm carb en 'snelle' cdi.
 
christianos 28-8-2006 16:48 Print reply

Posts: 20445
met een kaio haal je de 90 nooit
 
Eat My Dust 28-8-2006 16:56 Print reply

Posts: 2562
christianos heeft gesproken
maar je moet niet teveel verwachten van een brommer he
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
HONDARACINGTEAM 28-8-2006 16:59 Print reply

Posts: 1806
wat gilera gsm zegt: dat is het allerbeste gewoon 80 orie laten tunen ander pijpje om mijn part een 18mm o.i.d perfecte koppel en niks geen last van overtoeren o.i.d
 
John Huijben 28-8-2006 17:18 Print reply

Posts: 2433
mtx moet je al n redelijke blokje hebben om 90 te halen.. den kdat t met n kaio niet lukt.
en die wheelies... als je wilt wheelien moet je m ophogen
op orginele hoogte is dat stukken moeilijker,
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
BSTS 28-8-2006 17:25 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
Ik heb een mtx lc 5bak blok, daar wil ik een setup op met de volgende eisen:

- Top van max. 90kmh
- Optrekken, wheelie moet lukken
- Geen over of ondertoeren

Zelf zat ik te denken aan:
- 70cc kaio
- Hgs 80cc crossuitlaat, die komt er zoiezo op!
- 22mm mikuni
- Iets lichter vertand als orgineel

Zou dat goed genoeg zijn?
Even jullie mening hierover of tips.

Mvg, Rens





crosmotor uitlaat zou ik niet nemen als je voor vermogen gaat.

voor de looks, is het wel vet

 
sprintjah
Bullet 28-8-2006 17:28 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



crosmotor uitlaat zou ik niet nemen als je voor vermogen gaat.

voor de looks, is het wel vet




ik zou liever een leuke crosspijpje pakken dan een gare honda pijp. (icm een leuke cilinder/setup natuurlijk)
 
**My BungHole Will Speak Now**
Inlaatpoort. 28-8-2006 17:33 Print reply
Posts: 640
Hier op knowledgebase staat dat kaio goed optrekt en een goede cillinder is voor zijn geld.
Ik heb het over een mtx lc blok niet over een mtx brommer
Die 80cc hgs crosspijp zijn nieuw 300euro en zijn zeker wel goed, die komt er zoiezo ook op omdat die al goed omgelast is.

Ik wil niet al teveel uit besteden dus wat zou een goede cillinder zijn en goede cab voor niet teveel geld waarmee ik dan wel geen wheelies maak maar wel heel hard optrek.
 
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project
rubbert 28-8-2006 17:34 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
ori 80 tunen, gianelli uitlaat, 24 mm carb en 'snelle' cdi.



dat lukt ook wel met een orri hoef je niet te tunen ik kon met m'n orri 80cc mcx cilinder (ben nu m'n 110cc erop aan het zetten dat zal nog wel wat makkelijker gaan):P




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
Hier op knowledgebase staat dat kaio goed optrekt en een goede cillinder is voor zijn geld.
Ik heb het over een mtx lc blok niet over een mtx brommer
Die 80cc hgs crosspijp zijn nieuw 300euro en zijn zeker wel goed, die komt er zoiezo ook op omdat die al goed omgelast is.

Ik wil niet al teveel uit besteden dus wat zou een goede cillinder zijn en goede cab voor niet teveel geld waarmee ik dan wel geen wheelies maak maar wel heel hard optrek.





hij zal miss wel duur zijn maar als ie niet goed bij je setup past zal hij niet zoveel doen

en waarom koop je niet voor ong 200 euro een 80 blokje (blijven ook veel langer heel omdat die gewoon orrigineel ervoor gemaakt zijn om 90/100 te rijden )

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 28-8-2006 om 17:39 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Inlaatpoort. 28-8-2006 17:47 Print reply
Posts: 640
Ik wil gewoon een 50blok, maakt me niet zoveel uit om em nog een keer te reviseren als nodig is.

Wat lijkt jullie dan een goede setup dus cab, cil, cilkop, zuiger onder de 200euro?
dus icm 80cc hgs
 
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project
christianos 28-8-2006 17:47 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
Hier op knowledgebase staat dat kaio goed optrekt en een goede cillinder is voor zijn geld.
Ik heb het over een mtx lc blok niet over een mtx brommer
Die 80cc hgs crosspijp zijn nieuw 300euro en zijn zeker wel goed, die komt er zoiezo ook op omdat die al goed omgelast is.

Ik wil niet al teveel uit besteden dus wat zou een goede cillinder zijn en goede cab voor niet teveel geld waarmee ik dan wel geen wheelies maak maar wel heel hard optrek.

kijk wat ik typte in het KVT

Quote:
70cc kop voor nsr bestaat niet

en ik vond het een *** ding aangezien die bij mij na 5000 km zichzelf uitgehoond had tot 45 mm

zo hard sleet die..

edit: wat in de KB staat is onvolledig, barry heeft later zijn mening bijgesteld

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-8-2006 om 16:47 uur.


vroegaaaah in parts stonden er onder dat artikel van barry een paar mindere reply's en later ook nog een herziening van barry, die ook wel toegaf dat ding supersloom is voor een 70cc en debiel hard slijt

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-8-2006 om 17:48 uur.
 
Inlaatpoort. 28-8-2006 17:48 Print reply
Posts: 640
wel 70cc cillinders maar geen koppen? Ik heb toch echt zien staan op marktplaats en ik dacht ook gewoon bij een webshop. Wat voor 70cc kop past wel erop?
 
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project

Dit topic is 3052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved