Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #38598 - setup.
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 3102 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Inlaatpoort. |
28-8-2006 16:32 |
Posts: 640 |
Ik heb een mtx lc 5bak blok, daar wil ik een setup op met de volgende eisen:
- Top van max. 90kmh
- Optrekken, wheelie moet lukken
- Geen over of ondertoeren
Zelf zat ik te denken aan:
- 70cc kaio
- Hgs 80cc crossuitlaat, die komt er zoiezo op!
- 22mm mikuni
- Iets lichter vertand als orgineel
Zou dat goed genoeg zijn?
Even jullie mening hierover of tips.
Mvg, Rens
|
|
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project |
|
Name of Steel |
28-8-2006 16:44 |
Posts: 3532 |
denk ik wel hoor. met 50 cc trek ik al moeiteloos wheely's
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Burningtux |
28-8-2006 16:44 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
Ik heb een mtx lc 5bak blok, daar wil ik een setup op met de volgende eisen:
- Top van max. 90kmh
- Optrekken, wheelie moet lukken
- Geen over of ondertoeren
Zelf zat ik te denken aan:
- 70cc kaio
- Hgs 80cc crossuitlaat, die komt er zoiezo op!
- 22mm mikuni
- Iets lichter vertand als orgineel
Zou dat goed genoeg zijn?
Even jullie mening hierover of tips.
Mvg, Rens
Jij heb twel moeilijke vereisten hoor
Wheelie kunnen, niet harder dan 90 km/h en geen overtoeren.
Ik weet niet juist hoeveel power je nodig hebt om ee mtx van grond te krijgen. maar volgens mij zal je wel 100 gaan als je geen overtoeren wil. De ori vertanding gaat al te licht zijn waarschijnlijk.
|
|
|
|
Shifty |
28-8-2006 16:45 |
Posts: 1113 |
Niet lichter vertanden als ori, dat haal je de 90 waarschijnlijk niet meer. Wheelie trekken lukt zelfs met een ori 50 wel, hangt gewoon er vanaf hoe je het doet. (dus spelen met de koppeling en wat achterover leunen, autowheelies trek je niet zomaar met een brommer van 80/90 Kg)
en die Kiao, beter zoek je een 2dehands Malossi op, dat loopt veeeeeel beter.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Gilera Gsm |
28-8-2006 16:46 |
Posts: 2376 |
ori 80 tunen, gianelli uitlaat, 24 mm carb en 'snelle' cdi.
|
|
|
|
christianos |
28-8-2006 16:48 |
Posts: 20445 |
met een kaio haal je de 90 nooit
|
|
|
|
Eat My Dust |
28-8-2006 16:56 |
Posts: 2562 |
christianos heeft gesproken
maar je moet niet teveel verwachten van een brommer he
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
HONDARACINGTEAM |
28-8-2006 16:59 |
Posts: 1806 |
wat gilera gsm zegt: dat is het allerbeste gewoon 80 orie laten tunen ander pijpje om mijn part een 18mm o.i.d perfecte koppel en niks geen last van overtoeren o.i.d
|
|
|
|
John Huijben |
28-8-2006 17:18 |
Posts: 2433 |
mtx moet je al n redelijke blokje hebben om 90 te halen.. den kdat t met n kaio niet lukt.
en die wheelies... als je wilt wheelien moet je m ophogen
op orginele hoogte is dat stukken moeilijker,
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
BSTS |
28-8-2006 17:25 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
Ik heb een mtx lc 5bak blok, daar wil ik een setup op met de volgende eisen:
- Top van max. 90kmh
- Optrekken, wheelie moet lukken
- Geen over of ondertoeren
Zelf zat ik te denken aan:
- 70cc kaio
- Hgs 80cc crossuitlaat, die komt er zoiezo op!
- 22mm mikuni
- Iets lichter vertand als orgineel
Zou dat goed genoeg zijn?
Even jullie mening hierover of tips.
Mvg, Rens
crosmotor uitlaat zou ik niet nemen als je voor vermogen gaat.
voor de looks, is het wel vet
|
|
sprintjah |
|
Bullet |
28-8-2006 17:28 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
crosmotor uitlaat zou ik niet nemen als je voor vermogen gaat.
voor de looks, is het wel vet
ik zou liever een leuke crosspijpje pakken dan een gare honda pijp. (icm een leuke cilinder/setup natuurlijk)
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Inlaatpoort. |
28-8-2006 17:33 |
Posts: 640 |
Hier op knowledgebase staat dat kaio goed optrekt en een goede cillinder is voor zijn geld.
Ik heb het over een mtx lc blok niet over een mtx brommer
Die 80cc hgs crosspijp zijn nieuw 300euro en zijn zeker wel goed, die komt er zoiezo ook op omdat die al goed omgelast is.
Ik wil niet al teveel uit besteden dus wat zou een goede cillinder zijn en goede cab voor niet teveel geld waarmee ik dan wel geen wheelies maak maar wel heel hard optrek.
|
|
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project |
|
rubbert |
28-8-2006 17:34 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
ori 80 tunen, gianelli uitlaat, 24 mm carb en 'snelle' cdi.
dat lukt ook wel met een orri hoef je niet te tunen ik kon met m'n orri 80cc mcx cilinder (ben nu m'n 110cc erop aan het zetten dat zal nog wel wat makkelijker gaan):P
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
Hier op knowledgebase staat dat kaio goed optrekt en een goede cillinder is voor zijn geld.
Ik heb het over een mtx lc blok niet over een mtx brommer
Die 80cc hgs crosspijp zijn nieuw 300euro en zijn zeker wel goed, die komt er zoiezo ook op omdat die al goed omgelast is.
Ik wil niet al teveel uit besteden dus wat zou een goede cillinder zijn en goede cab voor niet teveel geld waarmee ik dan wel geen wheelies maak maar wel heel hard optrek.
hij zal miss wel duur zijn maar als ie niet goed bij je setup past zal hij niet zoveel doen
en waarom koop je niet voor ong 200 euro een 80 blokje (blijven ook veel langer heel omdat die gewoon orrigineel ervoor gemaakt zijn om 90/100 te rijden )
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 28-8-2006 om 17:39 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Inlaatpoort. |
28-8-2006 17:47 |
Posts: 640 |
Ik wil gewoon een 50blok, maakt me niet zoveel uit om em nog een keer te reviseren als nodig is.
Wat lijkt jullie dan een goede setup dus cab, cil, cilkop, zuiger onder de 200euro?
dus icm 80cc hgs
|
|
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project |
|
christianos |
28-8-2006 17:47 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
Hier op knowledgebase staat dat kaio goed optrekt en een goede cillinder is voor zijn geld.
Ik heb het over een mtx lc blok niet over een mtx brommer
Die 80cc hgs crosspijp zijn nieuw 300euro en zijn zeker wel goed, die komt er zoiezo ook op omdat die al goed omgelast is.
Ik wil niet al teveel uit besteden dus wat zou een goede cillinder zijn en goede cab voor niet teveel geld waarmee ik dan wel geen wheelies maak maar wel heel hard optrek.
kijk wat ik typte in het KVT
Quote: 70cc kop voor nsr bestaat niet
en ik vond het een *** ding aangezien die bij mij na 5000 km zichzelf uitgehoond had tot 45 mm
zo hard sleet die..
edit: wat in de KB staat is onvolledig, barry heeft later zijn mening bijgesteld
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-8-2006 om 16:47 uur.
vroegaaaah in parts stonden er onder dat artikel van barry een paar mindere reply's en later ook nog een herziening van barry, die ook wel toegaf dat ding supersloom is voor een 70cc en debiel hard slijt
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-8-2006 om 17:48 uur.
|
|
|
|
Inlaatpoort. |
28-8-2006 17:48 |
Posts: 640 |
wel 70cc cillinders maar geen koppen? Ik heb toch echt zien staan op marktplaats en ik dacht ook gewoon bij een webshop. Wat voor 70cc kop past wel erop?
|
|
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project |
|
Dit topic is 3102 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|