Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #38595 - eerste brommer
|
Pagina 5 van 6
|
Dit topic is 5967 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Saknet |
28-8-2006 23:17 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]
Jij wist gelijk hoe het moetst natuurlijk
naja het verschilt nogal per brommer hoe langzaam
Wat ik altijd fout deed was het Niet inknijpen van de koppeling voor een stoplicht.. en dan afvragen waarom hij nou uitvalt.
Dus altijd koppeling inknijpen als je stil staat of gaat staan.
huh hoe kan je dat nou meermaals fout doen
heb je op een automaat leren rijden toevallig
hm mss had ik wel et voordeel dat me pa me op mn 6e had leren koppelen en schakelen met een auto, dat ik het daarom gelijk vanzelfsprekend vond ..
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Lykantroop |
28-8-2006 23:20 |
Posts: 4754 |
beter utfs, hoeveel van deze topics hebben we nou onderhand al wel niet?
|
|
|
|
Djeep |
28-8-2006 23:23 |
|
EIERBOER |
29-8-2006 12:10 |
Posts: 1207 |
schakelen heb je zo onder de knie. alleen denk ik dat een RS wel wat duurder is dan 1100 euro
|
|
kalm an!! |
|
bunji |
29-8-2006 12:53 |
Posts: 1861 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SI-power
schakelen heb je zo onder de knie. alleen denk ik dat een RS wel wat duurder is dan 1100 euro
nieuw model wordt lastig...maar oud model is zeker wel te doen hoor voor dat geld
|
|
Kawasaki ZXR 400 |
|
Splendid |
29-8-2006 12:54 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rs lover
binnen 2 weken word ik 16 en ik zou graag een brommer kopen!
ik hou veel van een rs
nu is mijn vraag: is een rs gemakkelijk te berijden voor een beginner?? zoniet welke wel?
kan ik een mooie kopen voor 1000-1100 euro?
op 2ehands.nl staat een ns1 op kenteken voor 1000 euro, is vraagprijs, koop die ofzo, heerst meer
edit: heb je ook direct een leuk snel ding
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 29-8-2006 om 12:55 uur.
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Zoeptonne |
29-8-2006 13:21 |
Posts: 227 |
conclusie: gewoon schakelbrommer kopen, schakelen heb je zo onder de knie. als je een brommer gaat kopen, neem iemand mee die er verstand van heeft, niet dat je een miskoop maakt!!!
|
|
|
|
Hells Hobbit |
29-8-2006 13:24 |
Posts: 1793 |
rijden is het probleem idd niet,
toen ik mijn 1e brom kocht verwisselde ik de koppeling met de rem, en wist niet welke kant alles op ging,
maar aantal keer bij ons in de pad ge oeffend en dan t verkeer in, gewoon rustige wegen uit zoeken en bij drukke/onoverzichtelijke kruisingen schoot ik gewoon ff de stoep op, zocht zijn 1e versnelling en keek ff en dan weer van de stoep af
|
|
|
|
Eddyg |
29-8-2006 13:52 |
Posts: 644 |
sgakele leer je wel snel. na een paar dagen. maar ik had de meeste moeite met het op laten komen van de koppeling.........
|
|
|
|
lettinga |
29-8-2006 14:01 |
Posts: 240 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Eddyg
sgakele leer je wel snel. na een paar dagen. maar ik had de meeste moeite met het op laten komen van de koppeling.........
ik ben begonnen met eerst half gas geven en dan koppeling laten komen
|
|
yamaha power!!!!! |
|
markieej |
29-8-2006 16:36 |
Posts: 55 |
leren schakelen is een eitje, in een kwartier tijd had ik de 1 helemaal door, heb er alleen bijna een week over gedaan om goed weg te kunnen trekken, eerste kwartier moest ik klein stukje aanlopen en dan koppeling op laten komen, want zo trok ik niet met schokken weg:P
de rest gaat eigenlijk vanzelf. je moet het jezelf niet erger maken dan dat het is, want als je eenmaal rijdt doe je dingen sneller en het zal allemaal goed gaan. onthoud: 1 naar benee, rest omhoog....als je terug wilt..alles omlaag, 1 omhoog. dat de 1 dan omhoog moet is makkelijk, want dan heb je bij het wegtrekken weer je voet onder de pedaal en kun je snel doorschakelen naar de 2. daar heb je dan dus geen problemen mee.
verder is het leren schakelen op een rs makkelijker als op een tzr (waar ik het zelf op heb geleert), want je hoeft er minder grote slagen te maken om hem in de volgende versnelling te zetten. maar dat is maar net wat je zelf fijner vind. ik heb zelf op een aprilia rs50 gereden, maar ik persoonlijk vind de tzr makkelijker, maar dat komt voornamelijk doordat ik de tzr nu ben gewent en dus eerder grote slagen maak.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes mark
|
|
|
|
markieej |
29-8-2006 16:39 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lettinga
[...]
ik ben begonnen met eerst half gas geven en dan koppeling laten komen
zo moet het ook, eerst leren op half gas, als je het doorhebt kun je gaan proberen bij de 8000 toeren of hoger. maar int het begin proberen tussen de 3 a 4k te blijven, en dan als de koppeling opkomt zakt hij in toeren, dan iets gas bijgeven zodat ie weer op de 3 a 4k zit, en dat probeer je zo de hele tijd te compenseren totdat je de hele koppeling op hebt laten komen. bij de volgende schakels (vanaf de 1) kun je de koppeling gewoon snel op laten komen. daar slaat ie dan niet meer weg en zul je ook zeker weten geen probleem mee krijgen.
onthoud wel. links is koppeling en rechts is rem, als je dat verwart heb je probleem, want koppeling trek je ver in, als je dat bij je rem doet lig je:P, verwar dus dit eve niet, maar das simpel)
|
|
|
|
GPRfreakie |
29-8-2006 23:28 |
Posts: 54 |
ook nie meej slippende koppeling rije,
das beetje erg slecht voor je koppelingsplate...
|
|
www.mastermovies.nl ownt!! :D |
|
TzRacing |
30-8-2006 17:39 |
Posts: 4 |
Ik ga binnenkort ook een schakel kopen (waarschijnlijk TZR) ik heb nu een aerox, waar moet ik op letten behalve standaard dingen natuurlijk, dus: wat zijn de zwakke punten van een TZR. Voor 1600/1700 is wel een goede te vinden neem ik aan?
Een proefrondje rijden word nogal moeilijk denk ik, ik heb namelijk nog nooit op een schakel gerden, mss kan ik iemand meenemen.. anders weet ik het ook niet zo goed.
|
|
|
|
mblover |
30-8-2006 18:03 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markieej
leren schakelen is een eitje, in een kwartier tijd had ik de 1 helemaal door, heb er alleen bijna een week over gedaan om goed weg te kunnen trekken, eerste kwartier moest ik klein stukje aanlopen en dan koppeling op laten komen, want zo trok ik niet met schokken weg:P
de rest gaat eigenlijk vanzelf. je moet het jezelf niet erger maken dan dat het is, want als je eenmaal rijdt doe je dingen sneller en het zal allemaal goed gaan. onthoud: 1 naar benee, rest omhoog....als je terug wilt..alles omlaag, 1 omhoog. dat de 1 dan omhoog moet is makkelijk, want dan heb je bij het wegtrekken weer je voet onder de pedaal en kun je snel doorschakelen naar de 2. daar heb je dan dus geen problemen mee.
verder is het leren schakelen op een rs makkelijker als op een tzr (waar ik het zelf op heb geleert), want je hoeft er minder grote slagen te maken om hem in de volgende versnelling te zetten. maar dat is maar net wat je zelf fijner vind. ik heb zelf op een aprilia rs50 gereden, maar ik persoonlijk vind de tzr makkelijker, maar dat komt voornamelijk doordat ik de tzr nu ben gewent en dus eerder grote slagen maak.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes mark
Dan moet je je schakelpookje beter afstellen, blok is hetzelfde dus het lijkt me een heel sterk verhaal dat je een andere slag hebt.
Verder gewoon oefenen, klein beetje gas geven en langzaam de koppeling op laten komen. Als je te weinig gas geeft slaat ie af, als je teveel geeft gaat ie er vandoor. Als je de koppeling laat schieten ga je achterover. Ga dus eerst proberen om op te trekken op een manier waarop hij niet afslaat, en rijd zo ff wat rond. Als je dan wat vertrouwder bent dan kan je ook wel wat harder wegtrekken en wat harder gaan rijden enzo.
Verder, ik heb het met een 70cc geleerd. Is imo wat makkelijker, alleen wel voorzichtig doen met oefenen en niet teveel gas geven want dat is niet nodig. En het is ook niet aan te raden om dan je koppeling te snel op te laten komen want dan ga je achterover.
|
|
|
|
Dit topic is 5967 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 6
|
|