Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - eerste brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38595 - eerste brommer
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 28-8-2006 23:17 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Jij wist gelijk hoe het moetst natuurlijk

naja het verschilt nogal per brommer hoe langzaam

Wat ik altijd fout deed was het Niet inknijpen van de koppeling voor een stoplicht.. en dan afvragen waarom hij nou uitvalt.
Dus altijd koppeling inknijpen als je stil staat of gaat staan.

huh hoe kan je dat nou meermaals fout doen

heb je op een automaat leren rijden toevallig

hm mss had ik wel et voordeel dat me pa me op mn 6e had leren koppelen en schakelen met een auto, dat ik het daarom gelijk vanzelfsprekend vond ..

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Lykantroop 28-8-2006 23:20 Print reply

Posts: 4754
beter utfs, hoeveel van deze topics hebben we nou onderhand al wel niet?

 
Djeep 28-8-2006 23:23 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

huh hoe kan je dat nou meermaals fout doen

heb je op een automaat leren rijden toevallig

hm mss had ik wel et voordeel dat me pa me op mn 6e had leren koppelen en schakelen met een auto, dat ik het daarom gelijk vanzelfsprekend vond ..



Ja uuuh, nooit geleerd
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
EIERBOER 29-8-2006 12:10 Print reply

Posts: 1207
schakelen heb je zo onder de knie. alleen denk ik dat een RS wel wat duurder is dan 1100 euro
 
kalm an!!
bunji 29-8-2006 12:53 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SI-power
schakelen heb je zo onder de knie. alleen denk ik dat een RS wel wat duurder is dan 1100 euro

nieuw model wordt lastig...maar oud model is zeker wel te doen hoor voor dat geld
 
Kawasaki ZXR 400
Splendid 29-8-2006 12:54 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs lover
binnen 2 weken word ik 16 en ik zou graag een brommer kopen!
ik hou veel van een rs
nu is mijn vraag: is een rs gemakkelijk te berijden voor een beginner?? zoniet welke wel?
kan ik een mooie kopen voor 1000-1100 euro?




op 2ehands.nl staat een ns1 op kenteken voor 1000 euro, is vraagprijs, koop die ofzo, heerst meer

edit: heb je ook direct een leuk snel ding

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 29-8-2006 om 12:55 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Zoeptonne 29-8-2006 13:21 Print reply

Posts: 227
conclusie: gewoon schakelbrommer kopen, schakelen heb je zo onder de knie. als je een brommer gaat kopen, neem iemand mee die er verstand van heeft, niet dat je een miskoop maakt!!!
 
Hells Hobbit 29-8-2006 13:24 Print reply

Posts: 1793
rijden is het probleem idd niet,
toen ik mijn 1e brom kocht verwisselde ik de koppeling met de rem, en wist niet welke kant alles op ging,

maar aantal keer bij ons in de pad ge oeffend en dan t verkeer in, gewoon rustige wegen uit zoeken en bij drukke/onoverzichtelijke kruisingen schoot ik gewoon ff de stoep op, zocht zijn 1e versnelling en keek ff en dan weer van de stoep af
 
Eddyg 29-8-2006 13:52 Print reply

Posts: 644
sgakele leer je wel snel. na een paar dagen. maar ik had de meeste moeite met het op laten komen van de koppeling.........
 
lettinga 29-8-2006 14:01 Print reply
Posts: 240
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eddyg
sgakele leer je wel snel. na een paar dagen. maar ik had de meeste moeite met het op laten komen van de koppeling.........



ik ben begonnen met eerst half gas geven en dan koppeling laten komen

 
yamaha power!!!!!
markieej 29-8-2006 16:36 Print reply
Posts: 55
leren schakelen is een eitje, in een kwartier tijd had ik de 1 helemaal door, heb er alleen bijna een week over gedaan om goed weg te kunnen trekken, eerste kwartier moest ik klein stukje aanlopen en dan koppeling op laten komen, want zo trok ik niet met schokken weg:P

de rest gaat eigenlijk vanzelf. je moet het jezelf niet erger maken dan dat het is, want als je eenmaal rijdt doe je dingen sneller en het zal allemaal goed gaan. onthoud: 1 naar benee, rest omhoog....als je terug wilt..alles omlaag, 1 omhoog. dat de 1 dan omhoog moet is makkelijk, want dan heb je bij het wegtrekken weer je voet onder de pedaal en kun je snel doorschakelen naar de 2. daar heb je dan dus geen problemen mee.

verder is het leren schakelen op een rs makkelijker als op een tzr (waar ik het zelf op heb geleert), want je hoeft er minder grote slagen te maken om hem in de volgende versnelling te zetten. maar dat is maar net wat je zelf fijner vind. ik heb zelf op een aprilia rs50 gereden, maar ik persoonlijk vind de tzr makkelijker, maar dat komt voornamelijk doordat ik de tzr nu ben gewent en dus eerder grote slagen maak.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes mark
 
markieej 29-8-2006 16:39 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lettinga
[...]



ik ben begonnen met eerst half gas geven en dan koppeling laten komen





zo moet het ook, eerst leren op half gas, als je het doorhebt kun je gaan proberen bij de 8000 toeren of hoger. maar int het begin proberen tussen de 3 a 4k te blijven, en dan als de koppeling opkomt zakt hij in toeren, dan iets gas bijgeven zodat ie weer op de 3 a 4k zit, en dat probeer je zo de hele tijd te compenseren totdat je de hele koppeling op hebt laten komen. bij de volgende schakels (vanaf de 1) kun je de koppeling gewoon snel op laten komen. daar slaat ie dan niet meer weg en zul je ook zeker weten geen probleem mee krijgen.
onthoud wel. links is koppeling en rechts is rem, als je dat verwart heb je probleem, want koppeling trek je ver in, als je dat bij je rem doet lig je:P, verwar dus dit eve niet, maar das simpel)
 
GPRfreakie 29-8-2006 23:28 Print reply
Posts: 54
ook nie meej slippende koppeling rije,
das beetje erg slecht voor je koppelingsplate...
 
www.mastermovies.nl ownt!! :D
TzRacing 30-8-2006 17:39 Print reply
Posts: 4
Ik ga binnenkort ook een schakel kopen (waarschijnlijk TZR) ik heb nu een aerox, waar moet ik op letten behalve standaard dingen natuurlijk, dus: wat zijn de zwakke punten van een TZR. Voor 1600/1700 is wel een goede te vinden neem ik aan?

Een proefrondje rijden word nogal moeilijk denk ik, ik heb namelijk nog nooit op een schakel gerden, mss kan ik iemand meenemen.. anders weet ik het ook niet zo goed.
 
mblover 30-8-2006 18:03 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markieej
leren schakelen is een eitje, in een kwartier tijd had ik de 1 helemaal door, heb er alleen bijna een week over gedaan om goed weg te kunnen trekken, eerste kwartier moest ik klein stukje aanlopen en dan koppeling op laten komen, want zo trok ik niet met schokken weg:P

de rest gaat eigenlijk vanzelf. je moet het jezelf niet erger maken dan dat het is, want als je eenmaal rijdt doe je dingen sneller en het zal allemaal goed gaan. onthoud: 1 naar benee, rest omhoog....als je terug wilt..alles omlaag, 1 omhoog. dat de 1 dan omhoog moet is makkelijk, want dan heb je bij het wegtrekken weer je voet onder de pedaal en kun je snel doorschakelen naar de 2. daar heb je dan dus geen problemen mee.

verder is het leren schakelen op een rs makkelijker als op een tzr (waar ik het zelf op heb geleert), want je hoeft er minder grote slagen te maken om hem in de volgende versnelling te zetten. maar dat is maar net wat je zelf fijner vind. ik heb zelf op een aprilia rs50 gereden, maar ik persoonlijk vind de tzr makkelijker, maar dat komt voornamelijk doordat ik de tzr nu ben gewent en dus eerder grote slagen maak.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes mark


Dan moet je je schakelpookje beter afstellen, blok is hetzelfde dus het lijkt me een heel sterk verhaal dat je een andere slag hebt.

Verder gewoon oefenen, klein beetje gas geven en langzaam de koppeling op laten komen. Als je te weinig gas geeft slaat ie af, als je teveel geeft gaat ie er vandoor. Als je de koppeling laat schieten ga je achterover. Ga dus eerst proberen om op te trekken op een manier waarop hij niet afslaat, en rijd zo ff wat rond. Als je dan wat vertrouwder bent dan kan je ook wel wat harder wegtrekken en wat harder gaan rijden enzo.

Verder, ik heb het met een 70cc geleerd. Is imo wat makkelijker, alleen wel voorzichtig doen met oefenen en niet teveel gas geven want dat is niet nodig. En het is ook niet aan te raden om dan je koppeling te snel op te laten komen want dan ga je achterover.


 

Dit topic is 5841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved