Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Elektrisch bediende mechanische uitlaatbegrenzing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38590 - Elektrisch bediende mechanische uit...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DVM, trotse Vlaming 27-8-2006 23:25 Print topicpost

Posts: 330
Het Yamaha Power Valve System werkt als volgt:
In de uitlaatpoort bevindt zich een wals met een 2 gaten. 1 groot gat aan de ene kant en een klein gat aan de andere kant. De wals wordt aangedreven door een servomotor die zn signalen van de CDI krijgt. Als je naar lagere toeren gaat zal de servomotor de powervalve laten draaien en komt het kleine gat voor de uitlaatpoort. Als je naar hogere toeren gaat zal de servomotor de wals zo draaien dat het grote gat voor je uitlaatpoort komt. In combinatie met een goede uitlaat geeft dit een bredere powerband en meer kracht bij lagere toerentallen.
Misschien is een RD250YPVS (1 cilinder=125cc) pas te maken op een RD/DT80LC blok?


Ik heb dit eens gelezen in een oud topic over de powervalve. -> powervalve (klik)

Als je dat kleine gat pas maakt heb je eig een zogezegde "ring-begrenzing" in je uitlaat, het grote gat is groot genoeg voor onbegrensd te rije natuurlijk .

Qua bedienen van dit systeem moet het wel te doen zijn met een pinnetje zoals een eurobegrenzing of zeker met een schakelaar (elektrische schema's kenne alle richtingen uit ), maar men vraag is of je bv zo'n systeem kunt overplaatsen van zo'n oude brommer in je 50/70cc?

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 27-8-2006 om 23:27 uur.
 

honda_for_life.com 27-8-2006 23:30 Print reply

Posts: 4176
heb je foto's?

waar zit die wals precies, hoe zit het systeem bevestigd, enz

alles is pas te maken, de vraag is alleen hoeveel werk het is
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
DVM, trotse Vlaming 27-8-2006 23:37 Print reply

Posts: 330
Foto's vind ik niet echt, maar er zulle wss wel mensen zijn die dit systeem kennen. Je vind wel wat info op wikipedia.com maar men engels is niet op en top qua techn termen .
 
BIET 27-8-2006 23:41 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dvm yamaha dt
Foto's vind ik niet echt, maar er zulle wss wel mensen zijn die dit systeem kennen. Je vind wel wat info op wikipedia.com maar men engels is niet op en top qua techn termen .

je hebt ook een neerlandse wikipedia.. wikipedo is in zoveel tale
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
bart de scootergek 27-8-2006 23:47 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

je hebt ook een neerlandse wikipedia.. wikipedo is in zoveel tale



fijn dat je het vermeld, maar is niet echt zinvol voor het topic.


maargoed, heb je wel eens een cilinder gezien met powervalve? die zijn bij de uitlaatkant nog best groot. op een luchtkoeler ga je daar niet voldoende ruimte hebben denks. met een vloeistofkoeler wel, je zult alleen een heel huis moeten toevoegen waar die wals in draaid etc.

in mijn ogen een erg moeilijk iets om het werkend te krijgen.
 
Honda RC-33
jww 28-8-2006 0:05 Print reply

Posts: 1779
Past dit niet beter in het pro-forum (sorry voor offtopic)

 
Dus...
mr200r 28-8-2006 0:47 Print reply
Posts: 5122

De zoon van mijn baas heeft dit ongeveer alleen met een exup klep.
Is veel te ingewikeld en een ypvswals heeft geen gaten.

Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 28-8-2006 om 0:49 uur.
 
mr200r
benellifan 28-8-2006 1:09 Print reply
Posts: 1553
lol lijkt me niet bepaald makkelijk om dit te maken
mss idee om met de gaskabel te werken??
of kan dit niet ivm toerental verschil tussen versnellingen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
mbrulezzz 28-8-2006 8:17 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
lol lijkt me niet bepaald makkelijk om dit te maken
mss idee om met de gaskabel te werken??
of kan dit niet ivm toerental verschil tussen versnellingen


beter dat je dan gewoon een kraantje fixt in je bocht, die je dicht en ope klan doen.

dicht boor je der een gat in. en open heeft ie wel wat vernauwing als gevolg maar das wel te verwaarlozen denk ik.

dus gewoon n klepje. das ff wat makkelijker dan zon power valve iets

lijkt me ?
 
MB racing
DVM, trotse Vlaming 28-8-2006 9:36 Print reply

Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
[...]


beter dat je dan gewoon een kraantje fixt in je bocht, die je dicht en ope klan doen.

dicht boor je der een gat in. en open heeft ie wel wat vernauwing als gevolg maar das wel te verwaarlozen denk ik.

dus gewoon n klepje. das ff wat makkelijker dan zon power valve iets

lijkt me ?


Naar wat ik gelezen heb zit die powervalve vlak aan je uitlaatpoort, kweenie of die nog even effectief is in je bocht. En als je met mss een vlinderklep wilt werken zou ik ze toch niet bedienen met een hendeltje (of whatever) op je uitlaat zelf. Moeilijk om naar te reiken als je een controle nadert, pokkewarm als je uitlaat al goed heet staat en valt wel op als je naar uitlaat reikt onder je brom .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

je hebt ook een neerlandse wikipedia.. wikipedo is in zoveel tale


btw, kben niet 8erlijk. Khad ook wel is gezien of ik dezelfde of even goede info hierover op de Nederlandstalige wikipedia vondt.
Maar soit, kvergeef het je dat je men topic zo komt verzieken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jww
Past dit niet beter in het pro-forum (sorry voor offtopic)



Kben niet vn plan om het ingewikkeld te maken

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 28-8-2006 om 9:39 uur.
 

Dit topic is 865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved