Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe hmr2 uitlaat op tzr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38589 - nieuwe hmr2 uitlaat op tzr
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 35263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 29-8-2006 18:00 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


pff. verkoop die hmr2 voor 100euro in de sales of 110 en koop daarvan een turbokut lacado ofzo, dingen zijn zelfde als ori ontgrensd en maken ook een kutherrie, anders een ninja twinner ofzo



niet helemaal waar.. die 'turbokut' geeft bovenin wel degelijk meer vermogen als de ori uitlaat waardoor hij zown 105/110 gaat lopen

het beste kan hij de ori uitlaat pakken en daar weer een klein propje in laten zetten
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-8-2006 18:02 Print reply

Posts: 10560
9000 toeren met een yasuni ?

rs met orri pijp is al goed door te trekken naar de 10k (daarna wordt hij tammer)

en fietsers die jouw de bermindrukken door niet aan de kant te gaan ?
beter zoek je je remmen even op .

best lijkt me je orri uitlaat houden , ontgrenzen , goed afstellen en dan ander dempertje ofzo
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zundappchef 29-8-2006 18:07 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markieej
ik heb het vandaag op school een over gehad met een gastje, die zei dat er wat verloopstukjes beschikbaar zijn die het ook iets kunnen begrenzen dus....spruitstukjes dacht ik.
verder zei men ook dat ik de luchtfilter (die nu dus nog origineel is) ook iets dicht zou kunnen maken, dat ie bijvoorbeeld de helft minder lucht krijgt, en dus niet vol vermogen kan rijden. kan dit kloppen, zouden deze dingen ook kunnen helpen?
ik neem aan dat jullie wel kloppende antwoorden hierop geven.
alvast bedankt,
mark




wil je nou je snelle uitlaat gaan begrenze


edit: n00b

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 29-8-2006 om 18:07 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
PdarkTZR 29-8-2006 18:09 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markieej
[...]



ik heb zo mijn twijfels of die vergelijkbaar met standaard uitlaat is qua prestaties. als ik op je link klikt, dan zie ik in je verhaaltje 100/110 staan. en dat is niet bepaald standaard. als ik inderdaad erdoor rond de 80 a 90 zit, met niet al te veel toeren en wel een eerlijke uitlaat is, neem ik hem van jouw over. maar ik wil beslist niet over de 100 gaan met originele setup (alleen andere uitlaat) voeg me anders ff toe: markbussink AT hotmail DOT com


Met de standaard uitlaat en een 13voortandwiel kun je 105km halen, met deze uitlaat dus ook. Je zult dus hetzelfde voortandwiel moeten houden, dan zit je denk ik rond de 75/85, maar dan maak je weer veel toeren. Het is of het een of het ander.

@ crossgek op de orriginele uitlaat kan geen andere demper.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-8-2006 18:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PdarkTZR
[...]

Met de standaard uitlaat en een 13voortandwiel kun je 105km halen, met deze uitlaat dus ook. Je zult dus hetzelfde voortandwiel moeten houden, dan zit je denk ik rond de 75/85, maar dan maak je weer veel toeren. Het is of het een of het ander.

@ crossgek op de orriginele uitlaat kan geen andere demper.


uitlaat is van staal , demper zit vast op een ringetje met een paar gaatje erin .

je haalt een cr17 ring , je boort er 3 gaatje's bij in voor de nieuwe demper . je zaagt je oude ringetje er netje af ( en bewaart hem als je orri demper er nog eens onder wilt zetten ) . je last het andere ringetje er netjes op ( of laat het doen als je niet kunt lassen )

niemand die het ziet , snel simpel en effectief

en 105 echte red je ontbegrenst ook echt niet btw

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-8-2006 om 18:12 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Moped Macho 29-8-2006 18:14 Print reply

Posts: 2037
Even samengevat:
Je wilt niet sneller dan 100 met je originele setup.
Je wilt niet meer dan 9000 toeren draaien, waarom snap ik niet.
Je wilt wel een snelle uitlaat, maar geen snelheid.
Je wilt dat mensen aan de kant gaan, en hoopt dat dit het geval is met een andere uitlaat.

Ik zou gewoon je originele uitlaat ontgrenzen, en dan toeteren als je erlangs wilt... (zoals hier al 10x gezegd is).
 
Boerenkool om half 10.
Scozzisa 29-8-2006 18:15 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Even samengevat:
Je wilt niet sneller dan 100 met je originele setup.
Je wilt niet meer dan 9000 toeren draaien, waarom snap ik niet.
Je wilt wel een snelle uitlaat, maar geen snelheid.
Je wilt dat mensen aan de kant gaan, en hoopt dat dit het geval is met een andere uitlaat.

Ik zou gewoon je originele uitlaat ontgrenzen, en dan toeteren als je erlangs wilt... (zoals hier al 10x gezegd is).



of je neemt een turbo kit (dos salidas ofzo) last er ene prop in zet er evt. een handmatig in te stellen toerenbegrenzertje op

dat is wattie vraagt en ik zweer je dat de mensen aan de kant gaan
 
PdarkTZR 29-8-2006 18:21 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


en 105 echte red je ontbegrenst ook echt niet btw

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-8-2006 om 18:12 uur.


http://media.putfile.com/105-kmu-onboard
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-8-2006 18:24 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PdarkTZR
[...]


http://media.putfile.com/105-kmu-onboard



rs geeft ook 115 aan als hij krap 100 rijdt
mijn mt kwam ook als aan de 80 terwijl ik op de borden 70 ree

105 red je niet met een orri ontgrenst am6 blok
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PdarkTZR 29-8-2006 18:37 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



rs geeft ook 115 aan als hij krap 100 rijdt
mijn mt kwam ook als aan de 80 terwijl ik op de borden 70 ree

105 red je niet met een orri ontgrenst am6 blok


Heeft die rs en mt een digitale teller

Dit bericht is gewijzigd door PdarkTZR op 29-8-2006 om 18:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PdarkTZR op 29-8-2006 om 18:48 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-8-2006 18:39 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PdarkTZR
[...]


Heeft die rs en mt een digitele teller

Dit bericht is gewijzigd door PdarkTZR op 29-8-2006 om 18:38 uur.


digi teller die met een kabel aankomt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
markieej 29-8-2006 22:30 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Even samengevat:
Je wilt niet sneller dan 100 met je originele setup.
Je wilt niet meer dan 9000 toeren draaien, waarom snap ik niet.
Je wilt wel een snelle uitlaat, maar geen snelheid.
Je wilt dat mensen aan de kant gaan, en hoopt dat dit het geval is met een andere uitlaat.

Ik zou gewoon je originele uitlaat ontgrenzen, en dan toeteren als je erlangs wilt... (zoals hier al 10x gezegd is).



ik wil inderdaad niet harder als 100, jullie snappen misschien de reden niet, maar de snelheid hoeft niet omhoog omdat ik bij iedere rit die ik maak op zn minst wel 1 van de woute tegen kom. dus heb dan zeer grote kans om gepakt te worden als ik 100 rijdt. 80 a 90 is goed. waarom ik niet meer dan rondom de 9000 toeren wil draaien?: ik wil de brommer verkopen met een heel blok graag. als je 13.000 toeren rijdt, draai je de onderdelen in de motor kapot en kan de oliepomp het moeilijker aan waardoor de kans op vastloper langzaam toeneemt. ik hoef ook geen snelle uitlaat, alleen een mooie uitlaat met leuk geluidje. en nogmaals: mijn uitlaat is al ontgrenst en ga er 75 mee. misschien komen we nu wat verder
 
Royal Club 29-8-2006 22:41 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markieej
[...]



ik wil inderdaad niet harder als 100, jullie snappen misschien de reden niet, maar de snelheid hoeft niet omhoog omdat ik bij iedere rit die ik maak op zn minst wel 1 van de woute tegen kom. dus heb dan zeer grote kans om gepakt te worden als ik 100 rijdt. 80 a 90 is goed. waarom ik niet meer dan rondom de 9000 toeren wil draaien?: ik wil de brommer verkopen met een heel blok graag. als je 13.000 toeren rijdt, draai je de onderdelen in de motor kapot en kan de oliepomp het moeilijker aan waardoor de kans op vastloper langzaam toeneemt. ik hoef ook geen snelle uitlaat, alleen een mooie uitlaat met leuk geluidje. en nogmaals: mijn uitlaat is al ontgrenst en ga er 75 mee. misschien komen we nu wat verder

lul geen crap
ik rijd 70cc manston op die ori pomp met 13k en hij rijd ook nog steeds
en 105 op ori ontgrenst
welk bouwjaar tzr is dat?

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
markieej 30-8-2006 9:29 Print reply
Posts: 55
de tzr komt uit juni 2005. ik ben iig blij te horen dat de oliepomp het wel aan kan. kan een motorblok dan gewoon 13k draaien zonder dat ik iets voor dat aantal toeren? want origineel rijden die dingen maximaal 8 a 9k en nu onbegrenst kom ik helaas momenteel nog moeilijk hoger dan de 9k. k merk dan ook dat ie niet leuk vind dat ie zo hoog in toern zit, want vanaf daar zit een dip of iets, maar gemakkelijk verder komen dan 9k doet ie nu niet echt. maar die blokken kunnen dus wel meer dan 9k hebben origineel?
want als dat zo is maak ik me daarover geen zorgen.
het hoeft ook niet perse een snelle uitlaat te zijn, maar geen originele uitlaat! puur het geluid, want boetes heb ik niet echt het geld voor over.
hoop dat jullie zo weer verder kunnen met de tips. ik doe nu de hmr2 weg.
groetjes mark.
(Ps. tot zover al bedankt)
 
bunji 30-8-2006 10:50 Print reply

Posts: 1861
alsof je niet de sjaak bent als je wordt geklokt met 90 km/h die boete krijg je toch wel, zou ik maar meteen voor een wat hogere snelheid gaan

ik krijg mijn (ontgrensde) rs trouwens ook niet boven de 9k toeren in z'n top hoor...

Dit bericht is gewijzigd door bunji op 30-8-2006 om 10:51 uur.
 
Kawasaki ZXR 400

Dit topic is 35263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved