Neluhz |
28-8-2006 18:19 |
Posts: 4032 |
misschien is het te duur, fantic caballero was toendertijd een erg dure brommer, misschien mede daardoor :S
|
|
|
|
cerberus10 |
28-8-2006 18:19 |
Posts: 2338 |
Maare bij crosbrommer zouw het nog nut hebben. Maar race/wedstrijd brommers maar weinig aangezien die toch steeds hoog in de toeren rijden. Meestal blokeerd een powervalve ook altijd nog wat. Temiste zo lijkt het bij mijn cr250 cilinder.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-8-2006 18:20 |
Posts: 10560 |
denk eigenlijk dat het is om warmte vd uitlaat bij een koude motor zo snel mogelijk alles op te laten warmen en dat je hem daarna weer kunt sluiten . zoiets
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
christianos |
28-8-2006 18:23 |
Posts: 20445 |
wacht even leg het even goed uit, er gaat dus een kanaaltje naar de kop open?
dat is dan geen powervalve..
|
|
|
|
Neluhz |
28-8-2006 18:23 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
denk eigenlijk dat het is om warmte vd uitlaat bij een koude motor zo snel mogelijk alles op te laten warmen en dat je hem daarna weer kunt sluiten . zoiets
waarom wordt het dan powervalve genoemd?
en zoals ik al zei, competitieversie heeft wel powervalve
die was elektronisch gestuurd, ik heb geen draadjes lopen ofzo, misschien dat mijne gewoon niet aangeschakeld is?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-8-2006 18:27 |
Posts: 10560 |
door het ding id uitlaatpoort te draaien creeer je een opening tussen de uitlaat poort het het roodgekleurde op de tekening
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
StefanB |
28-8-2006 18:32 |
Posts: 2591 |
crossgek, een powervalve is om de motorkarakteristieken te beinvloeden, niet om je motor snelle rop te warmen :S
het werkt met een schuif in de uitlaatpoort, die door een servo motortje word aangestuurd..
de schuif zit vlak bij de cilinderwand, en maak de uitlaatpoort gewoon kleiner, bij de 8-10000rpm krijgt de servo een signaal van de ontsteking en gaat de uitlaatpoort volledig open.. zodat je een hogere uitlaatpoort timing kan hebben en dus nog een beetje koppel onderin hebt ook.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
christianos |
28-8-2006 18:33 |
Posts: 20445 |
stefan, lees even wat ie typt over dat kanaaltje
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-8-2006 18:33 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
crossgek, een powervalve is om de motorkarakteristieken te beinvloeden, niet om je motor snelle rop te warmen :S
het werkt met een schuif in de uitlaatpoort, die door een servo motortje word aangestuurd..
de schuif zit vlak bij de cilinderwand, en maak de uitlaatpoort gewoon kleiner, bij de 8-10000rpm krijgt de servo een signaal van de ontsteking en gaat de uitlaatpoort volledig open.. zodat je een hogere uitlaatpoort timing kan hebben en dus nog een beetje koppel onderin hebt ook.
ik ken het principe van een powervalve , maar zo zit het bij een fanctic dus niet , de uitlaatpoort grootte/ hoogte ed veranderen niet door de klep te draaien
je hebt btw ook powervalves die met gewichtjes werken en dan door de centrifugale krachten naar buiten komen en dan de powervalve openeen ipv signalen vd onsteking
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-8-2006 om 18:35 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
StefanB |
28-8-2006 18:36 |
Posts: 2591 |
mja motor opwarmen ermee.. waar moet het heen? honda heeft op de ns400r ook zo'n soort systeem gehad die een extra kamer opende... werkte voor geen ene meter trouwens..
hier wat illustraaties..
http://www.ns400r.co...c_system_htm/9-2.htm
dit was ook bedoelt om motor karakteristieken te beinvloeden, het werkte alleen erg slecht, een setje goeie 2takt pijpen gaf namalijk al vele beter resultaat. (het word meestal ook eraf gehaalt en afgesloten icm set aftermarket pijpen)
verder eventjes rodnzoeken op www.ns400r.co.uk voor meer info
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 28-8-2006 om 18:41 uur.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-8-2006 18:39 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
mja motor opwarmen ermee.. waar moet het heen? honda heeft op de ns400r ook zo'n soort systeem gehad die een extra kamer opende... werkte voor geen ene meter trouwens..
zo wordt de warme uitlaatlucht iig niet direct naar buiten geblazen maar zit het vlak bij de kop en het kvs dus warmt het in principe eerder op toch ?
maar ik heb de kop nog niet bekeken dus ik weet niet waar het daar heengaat
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Neluhz |
28-8-2006 18:40 |
Posts: 4032 |
heb nog even goed gekeken, ik heb waarschijnlijk geen powervalve, alleen de cilinder is gemaakt om een powervalve in te monteren.
als je bij de link in de eerste post kijkt( die met 4 pagina;s) zie je dat er een heel systeem aan vast zit, om die powervalve te bedienen.
|
|
|
|
StefanB |
28-8-2006 18:42 |
Posts: 2591 |
het idee van honda is dus zegmaar de voorloper van de powervalve zoiets zit volgens mij oook op de fantic.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-8-2006 18:42 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
het idee van honda is dus zegmaar de voorloper van de powervalve zoiets zit volgens mij oook op de fantic.
maar het werkt dus eigenlijk niet zegmaar ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
StefanB |
28-8-2006 18:44 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
maar het werkt dus eigenlijk niet zegmaar ?
het zal wel iets werken natuurlijk, je hebt zeg maar een variabele expansie ruimte, je hebt meer aan variabele uitlaatpoort
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|