Neluhz |
28-8-2006 18:07 |
Posts: 4032 |
nee laat maar, ik heb het dus ook, zag ik net :S
alleen, bij de rc50 is het elektrisch gestuurd, bij mij lopen er geen draadjes.
op een duitse onderdelensite (Fantic.de) noemen ze het een Powerwelle.
hier is het te zien, nummer 368 13 90 7800 moet het zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 28-8-2006 om 18:10 uur.
|
|
|
|
BSTS |
28-8-2006 18:08 |
Posts: 4241 |
rm 250 cc van 1990 heeft het ook volgens mij
soort variabele uitlaat poort idee volgens mij
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-8-2006 om 18:09 uur.
|
|
sprintjah |
|
Moped Macho |
28-8-2006 18:10 |
Posts: 2037 |
Yamaha RD350 toch ook?
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
Pistash |
28-8-2006 18:10 |
Posts: 715 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
rm 250 cc van 1990 heeft het ook volgens mij
soort variabele uitlaat poort idee volgens mij
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-8-2006 om 18:09 uur.
Ja precies, staat precies uitgelegd het boek van graham bell
|
|
|
|
christianos |
28-8-2006 18:10 |
Posts: 20445 |
is gewoon een klep die de uitlaatpoort lager maakt en dus de blowdown verlaagt wat resulteert in meerkracht onderin
simpel as wat
meer toeren --> hogere uitlaatpoort --> piekvermogen
minde rtoeren --> lagere uitlaatpoort --> meer vermogen onderin
vrij zinloos op 50cc imho
|
|
|
|
Moped Macho |
28-8-2006 18:11 |
Posts: 2037 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
is gewoon een klep die de uitlaatpoort lager maakt en dus de blowdown verlaagt wat resulteert in meerkracht onderin
simpel as wat
meer toeren --> hogere uitlaatpoort --> piekvermogen
minde rtoeren --> lagere uitlaatpoort --> meer vermogen onderin
vrij zinloos op 50cc imho
Waarom zinloos op een 50cc?
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
christianos |
28-8-2006 18:12 |
Posts: 20445 |
waar wil je nog vermogen eruit halen?
edit: ik bedoel, het hele systeem is kost meer dan dat het oplevert
je haalt er geen gigantische prestaties uit op 50cc denk ik, op 125 cc is het veel logischer
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-8-2006 om 18:12 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-8-2006 18:12 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
nee laat maar, ik heb het dus ook, zag ik net :S
alleen, bij de rc50 is het elektrisch gestuurd, bij mij lopen er geen draadjes.
op een duitse onderdelensite (Fantic.de) noemen ze het een Powerwelle.
afbeelding
hier is het te zien, nummer 368 13 90 7800 moet het zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 28-8-2006 om 18:10 uur.
maar dat ding van jouw is toch helemaal niet snel
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Neluhz |
28-8-2006 18:12 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
is gewoon een klep die de uitlaatpoort lager maakt en dus de blowdown verlaagt wat resulteert in meerkracht onderin
simpel as wat
meer toeren --> hogere uitlaatpoort --> piekvermogen
minde rtoeren --> lagere uitlaatpoort --> meer vermogen onderin
vrij zinloos op 50cc imho
weet niet wat de italiaanse regels zijn op het gebeid van homologatie, misshicen dat het daarom erop zit, omdat de rc praktisch dezelfde brommer is?
@ crossgek neej, daarom vraag ik me ook af wat dat ding daar doet :S
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 28-8-2006 om 18:13 uur.
|
|
|
|
cerberus10 |
28-8-2006 18:13 |
Posts: 2338 |
Tja zowat alle 2-takt motoren hebben powervalve. Om meer kracht onder/midden te krijgen waardoor ook de motor beter berijdbaar is. Op een brommer die 45 gaat niet nodig imho.
|
|
|
|
christianos |
28-8-2006 18:13 |
Posts: 20445 |
ik denk idd dat zoals crossgek zegt het om een obstakel gaat in de uitlaatpoort wat ze met een duur woord powervalve noemen maar wat in de verste verte niet lijkt op de powervalve's van de crossmotoren enzo
|
|
|
|
Neluhz |
28-8-2006 18:15 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik denk idd dat zoals crossgek zegt het om een obstakel gaat in de uitlaatpoort wat ze met een duur woord powervalve noemen maar wat in de verste verte niet lijkt op de powervalve's van de crossmotoren enzo
nja, zou kunnen, maar denk niet dat ze dan hetzelfde ding gebruiken op hun competitiebrommers?
|
|
|
|
christianos |
28-8-2006 18:16 |
Posts: 20445 |
denk gewoon dat het leuk stond in de brochure
en de prestaties zullen ook wel niet super zijn geweest anders hadden we nu allemaal met een powervalve rondgereden
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-8-2006 18:18 |
Posts: 10560 |
het ding zit ook niet in de uitlaatpoort voor de duidelijkheid
hij zit boven de uitlaatschacht vd uitlaatpoort , en is een rolletje met een gluif erin , die als je hem half verdraait een doorgang naar de kop créeert , ik heb zelf niet zown blok maar kameraad van me wel ik heb toevallig vorige week de cilinder even bekeken , maar hij kon de kop niet vinden om te kijken waar de doorgang heengaat
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-8-2006 om 18:19 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
zundappchef |
28-8-2006 18:18 |
Posts: 4082 |
mischien om vermogen onder te magen zodat je dus minder toeren krijgt
dus meer km rijden op 1 thank
is maar een idee
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|