Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommers met powervalve?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38586 - brommers met powervalve?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neluhz 28-8-2006 18:07 Print reply

Posts: 4032
nee laat maar, ik heb het dus ook, zag ik net :S
alleen, bij de rc50 is het elektrisch gestuurd, bij mij lopen er geen draadjes.

op een duitse onderdelensite (Fantic.de) noemen ze het een Powerwelle.

hier is het te zien, nummer 368 13 90 7800 moet het zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 28-8-2006 om 18:10 uur.
 
BSTS 28-8-2006 18:08 Print reply

Posts: 4241
rm 250 cc van 1990 heeft het ook volgens mij
soort variabele uitlaat poort idee volgens mij

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-8-2006 om 18:09 uur.
 
sprintjah
Moped Macho 28-8-2006 18:10 Print reply

Posts: 2037
Yamaha RD350 toch ook?
 
Boerenkool om half 10.
Pistash 28-8-2006 18:10 Print reply

Posts: 715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
rm 250 cc van 1990 heeft het ook volgens mij
soort variabele uitlaat poort idee volgens mij

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-8-2006 om 18:09 uur.


Ja precies, staat precies uitgelegd het boek van graham bell
 
christianos 28-8-2006 18:10 Print reply

Posts: 20445
is gewoon een klep die de uitlaatpoort lager maakt en dus de blowdown verlaagt wat resulteert in meerkracht onderin

simpel as wat

meer toeren --> hogere uitlaatpoort --> piekvermogen
minde rtoeren --> lagere uitlaatpoort --> meer vermogen onderin

vrij zinloos op 50cc imho

 
Moped Macho 28-8-2006 18:11 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
is gewoon een klep die de uitlaatpoort lager maakt en dus de blowdown verlaagt wat resulteert in meerkracht onderin

simpel as wat

meer toeren --> hogere uitlaatpoort --> piekvermogen
minde rtoeren --> lagere uitlaatpoort --> meer vermogen onderin

vrij zinloos op 50cc imho


Waarom zinloos op een 50cc?
 
Boerenkool om half 10.
christianos 28-8-2006 18:12 Print reply

Posts: 20445
waar wil je nog vermogen eruit halen?

edit: ik bedoel, het hele systeem is kost meer dan dat het oplevert

je haalt er geen gigantische prestaties uit op 50cc denk ik, op 125 cc is het veel logischer

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-8-2006 om 18:12 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-8-2006 18:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
nee laat maar, ik heb het dus ook, zag ik net :S
alleen, bij de rc50 is het elektrisch gestuurd, bij mij lopen er geen draadjes.

op een duitse onderdelensite (Fantic.de) noemen ze het een Powerwelle.
afbeelding
hier is het te zien, nummer 368 13 90 7800 moet het zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 28-8-2006 om 18:10 uur.



maar dat ding van jouw is toch helemaal niet snel
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Neluhz 28-8-2006 18:12 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
is gewoon een klep die de uitlaatpoort lager maakt en dus de blowdown verlaagt wat resulteert in meerkracht onderin

simpel as wat

meer toeren --> hogere uitlaatpoort --> piekvermogen
minde rtoeren --> lagere uitlaatpoort --> meer vermogen onderin

vrij zinloos op 50cc imho




weet niet wat de italiaanse regels zijn op het gebeid van homologatie, misshicen dat het daarom erop zit, omdat de rc praktisch dezelfde brommer is?
@ crossgek neej, daarom vraag ik me ook af wat dat ding daar doet :S


Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 28-8-2006 om 18:13 uur.
 
cerberus10 28-8-2006 18:13 Print reply

Posts: 2338
Tja zowat alle 2-takt motoren hebben powervalve. Om meer kracht onder/midden te krijgen waardoor ook de motor beter berijdbaar is. Op een brommer die 45 gaat niet nodig imho.
 
christianos 28-8-2006 18:13 Print reply

Posts: 20445
ik denk idd dat zoals crossgek zegt het om een obstakel gaat in de uitlaatpoort wat ze met een duur woord powervalve noemen maar wat in de verste verte niet lijkt op de powervalve's van de crossmotoren enzo
 
Neluhz 28-8-2006 18:15 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik denk idd dat zoals crossgek zegt het om een obstakel gaat in de uitlaatpoort wat ze met een duur woord powervalve noemen maar wat in de verste verte niet lijkt op de powervalve's van de crossmotoren enzo


nja, zou kunnen, maar denk niet dat ze dan hetzelfde ding gebruiken op hun competitiebrommers?

 
christianos 28-8-2006 18:16 Print reply

Posts: 20445
denk gewoon dat het leuk stond in de brochure

en de prestaties zullen ook wel niet super zijn geweest anders hadden we nu allemaal met een powervalve rondgereden
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-8-2006 18:18 Print reply

Posts: 10560
het ding zit ook niet in de uitlaatpoort voor de duidelijkheid

hij zit boven de uitlaatschacht vd uitlaatpoort , en is een rolletje met een gluif erin , die als je hem half verdraait een doorgang naar de kop créeert , ik heb zelf niet zown blok maar kameraad van me wel ik heb toevallig vorige week de cilinder even bekeken , maar hij kon de kop niet vinden om te kijken waar de doorgang heengaat



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-8-2006 om 18:19 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zundappchef 28-8-2006 18:18 Print reply

Posts: 4082
mischien om vermogen onder te magen zodat je dus minder toeren krijgt

dus meer km rijden op 1 thank


is maar een idee
 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 6111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved