Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - goede straat cilinder derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1169 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38583 - goede straat cilinder derbi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1138 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 27-8-2006 16:01 Print topicpost

Posts: 8211
omdat ik het niet in een topic in mijn project mocht vragen vraag ik het hier ma.
ik wil op mijn brommer een andere cilinder gaan zetten.
nog niet meteen maar dan kan ik vast gaan kijken op internet enzo, darom vraag ik het hier maar.
ik heb op internet al wat gekeken en k heb er 2 gevonden die mij wel wat leken, maar ik weet niet of het wel iets voor dagelijks gebruik is.
de cilinders die ik had gevonden zijn de doppler en de conti chr.
andere ideeen zijn ook welkom maar het moet wel 50 cc zijn.
en kan ik dan nog wel mijn 14 mm carb houden?
ik heb anders ook nog wel een 19mm liggen.
dus welke cilinder en en welke carb moet ik dan pakken?

het gaat om een derbi gpr. en het is idd voor dagelijks gebruik. dus hij moet slijt vast zijn en het liefst ook nog een beetje snel.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 27-8-2006 om 16:10 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

-Wheelie-Johie- 27-8-2006 16:04 Print reply

Posts: 2814
waar heb je het in vredesnaam over??????

wat voor een brommer en wat wil je ermee

lekker onduidelijk
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Jeroen B 27-8-2006 16:06 Print reply

Posts: 1929
het is voor een derbi en voor dagelijks gebruik en moet 50 cc zijn
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Timon88 27-8-2006 16:10 Print reply

Posts: 1477
je kan een eurokit of metrakit 50cc kopen... die zijn niet zo duur en kan je best mee rijden voor dagelijks gebruik hoor. Ik zou dan wel die 14mm er op zetten dat scheelt toch wel in benzine verbruik aangezien j m voor dagelijks gebruik wilt gebruiken en je niet echt voor veel snelheid gaat.
 
Holland-Meeting
hasj volle gasj 27-8-2006 16:12 Print reply

Posts: 735
tune je ori cil...
 
-simon- 27-8-2006 16:14 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
je kan een eurokit of metrakit 50cc kopen... die zijn niet zo duur en kan je best mee rijden voor dagelijks gebruik hoor. Ik zou dan wel die 14mm er op zetten dat scheelt toch wel in benzine verbruik aangezien j m voor dagelijks gebruik wilt gebruiken en je niet echt voor veel snelheid gaat.


metrakit en doppler zijn evenduur de eurokit is goedkoper en die conti chr is iets duurder.
rond de prijs van die cilinders wil ik wel een beetje blijven of lager. maar kan iemand iets vertellen over de slijtvastheid als je "normaal" rijd? dus rustig warm rijden enzo.

hasj vol gas: er zit nou new west op en daar hoor ik wat vaker wat minder goede ervaringen over.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 27-8-2006 om 16:15 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
-simon- 27-8-2006 17:02 Print reply

Posts: 8211
een replica van een manston of mhr, zijn die goed dagelijks te gebruiken?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
renegade 27-8-2006 17:25 Print reply

Posts: 1064
heb je eigenlijk al een andere pijp er onderliggen???

orginele pijp en snelle pijp verschilt nog al namelijk
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
-simon- 27-8-2006 17:27 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
heb je eigenlijk al een andere pijp er onderliggen???

orginele pijp en snelle pijp verschilt nog al namelijk


zit volgens mij geen orginele onder. een kundo ofzoiets was het dacht ik.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
J-master 27-8-2006 17:37 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


zit volgens mij geen orginele onder. een kundo ofzoiets was het dacht ik.


koop gewoon een goede snelle pijp en je bent klaar
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
-simon- 27-8-2006 17:44 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
[...]


koop gewoon een goede snelle pijp en je bent klaar


het hoeft niet persee heel veel sneller en deze uitlaat vind ik goed alleen hoor ik vaker slechte dingen over new west. of klopt dit niet dat dit meer "imi" cilinders zijn? darom wil ik een andere.
het moet gewoon een goede en betrouwbare slijtvaste cilinder zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
bart de scootergek 27-8-2006 18:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


het hoeft niet persee heel veel sneller en deze uitlaat vind ik goed alleen hoor ik vaker slechte dingen over new west. of klopt dit niet dat dit meer "imi" cilinders zijn? darom wil ik een andere.
het moet gewoon een goede en betrouwbare slijtvaste cilinder zijn.



waarom wil je perse je cilinder veranderen, sneller en harder optrekken kan zoals gezegt met een fatsoenlijke uitlaat.

ori derbi cilinder is eigenlijk al vrij snel, dingen zijn best leuk getimed, icm snel uitlaatje loopt het dan gewoon al goed.

new west zal geen vooruitgang zijn tov je ori cilinder, zijn vervangingscilinders dus je gaat er geen steek harder mee.
 
Honda RC-33
-simon- 27-8-2006 18:33 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



waarom wil je perse je cilinder veranderen, sneller en harder optrekken kan zoals gezegt met een fatsoenlijke uitlaat.

ori derbi cilinder is eigenlijk al vrij snel, dingen zijn best leuk getimed, icm snel uitlaatje loopt het dan gewoon al goed.

new west zal geen vooruitgang zijn tov je ori cilinder, zijn vervangingscilinders dus je gaat er geen steek harder mee.


er zit nou new west op maar ik hoor daar vaker dat dat niet zoon goed grij is darom wil ik een andere.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
HersenSpinsel 27-8-2006 19:00 Print reply

Posts: 2984
new west is niet echt snel en ook geen kwaliteit cilinder denkz maar de orri derbi cilinder is al aardig snel, dus als je die kan krijgen kan je dat het beste doen denk ik (wel de 49cc versie), doppler is ook leuk en snel, conti chr weet ik niet maar die zal wel ongeveer hetzelfde zijn als een doppler.. verder maakt een goeie uitlaat ook een wereld van verschil in snelheid..

ik rij zelf met een hebo 50cc ng (manston replica), die is ongeveer evensnel als de orri cilinder en ook goed afgewerkt
 
HPT www.derbi-club.com!
-simon- 27-8-2006 21:44 Print reply

Posts: 8211
maar zoon new west wat is er eigenlijk niet zo goed aan?
de afwerking of is de wand ook nie goed?
anders kan ik die het beste laten afwerken en mischien lichtelijk tunen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
HersenSpinsel 28-8-2006 9:14 Print reply

Posts: 2984
weet niet, geen ervaring mee, ik denk zoiezo afwerking en hij zou ook wel aardig slijten maar dat weet k niet
 
HPT www.derbi-club.com!

Dit topic is 1138 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved