Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat voor cilinder, en hoe zuiger monteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38528 - Wat voor cilinder, en hoe zuiger mo...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

me myself and I 29-8-2006 20:31 Print reply

Posts: 2222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


ligt gewoon aan je stand van je onsteking, warmegraad bougie.,
Heeft weinig met je zuiger zelf te maken hoor.



ik had voor de zekerheid m'n ontsteking gewoon op de orriginele stand staan.. hittegraad 8 voor 70cc.. een aardig hoge squis niks apparts. mengsels zelf gemengt en ga zo maar door.. mankeerde niets aan. en als m'n zuiger dan kapot springt vind ik het toch wel een beetje vreemd nietdan? heb meerdere meteors zo gezien en zelf zulke ervaringen mee.
 
... Boe!
MB-8 GreenLizar 30-8-2006 18:53 Print reply
Posts: 201
Ik heb de bougie idd getest door 'm tegen cilinder te houden. Ik heb de ontsteking verwisseld, andere vliegwielen, aarde van bobineverbeterd, maar nog nix. Ik ben dus bang dat de CDi unit stuk is. Of de bobine. Helaas heb ik van geen van beide een reserve. Wel heb ik nog 2 andere MB's dus als ik weer eens tijd heb, zal ik de tank eraf halen en CDi's wisselen voor een test.

Ze zijn wel alle 3 vandaag geschouwd Eindelijk! Met 80 blokken (ik heb plaatjes gemaakt waarop ik 50-bloknummers heb geslagen. Die plaatjes heb ik over het 80-bloknummer heen geplakt, en de schouwer zag het niet. Ik had ook zo''n plaatje voor maat van me gemaakt met NSR met MBX-80 blok. Dat zag hij ook niet. Geschouwd dus, nu maar wachten op kentekenbewijzen...benieuwd op de 4 platen opeenvolgende nummers hebben)
 
mtlover 30-8-2006 19:18 Print reply

Posts: 2372
met schouwen is bloknummer niet verplicht, ze noteren als het zichtbaar is, dan kan je alleen geen ander blok meer monteren..
 
MB-8 GreenLizar 30-8-2006 19:23 Print reply
Posts: 201
tuurlijk kan je wel een ander blok monteren. Dat zouden ze eens moeten wagen. Als mijn blok in de soep draait...wat dan?

Ga toch weg
 
2_Speed 30-8-2006 22:27 Print reply

Posts: 298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]



idioot

tuurlijk ff opnieuw inrijden.. al is het maar 100 kilometer
en vooral bij het starten net als nieuwe cilinder beetje vet aan binnenkant

en vergeet je smering niet.. vooral niet te arm zetten



Stumper

Hoezo inrijden? Beetje 2takt olie eraan smeren en klaar, gwoon warm draaien en je kunt gewoon knallen, of je mag mij 1 goeie reden vertellen wrom dat nie zou mogen?????
 
XtreemTerror 30-8-2006 22:28 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2_Speed
[...]



Stumper

Hoezo inrijden? Beetje 2takt olie eraan smeren en klaar, gwoon warm draaien en je kunt gewoon knallen, of je mag mij 1 goeie reden vertellen wrom dat nie zou mogen?????

jonge dan creeer je een stoot rand, ervaring mee
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
2_Speed 30-8-2006 22:32 Print reply

Posts: 298
Dus je wilt beweren iedere keer dat je je cilinder eraf haald dat je um 100km inrijd?? Kheb zovaak 1 en dezelfde cilinder eraf gehaald zonder opnieuw inrijden en ook geen problemen.
 
robert gpr50r 30-8-2006 22:39 Print reply

Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
[...]

jonge dan creeer je een stoot rand, ervaring mee

als je te langzaam inrijd creeer je een stoot rand jah...
et beste is rustig warm laten draaien en dan de hele tijd optrekken.. en niet op constante toeren blijven rijden.. dan kan je hem best wel een keer door trekken..
 
MB-8 GreenLizar 31-8-2006 1:00 Print reply
Posts: 201
Misschien was ik niet duidelijk...maar ik heb niets vernieuwd...ik heb alleen de cilinder eraf gehaald om te kijken wat voor 1 het was, en in welke staat omdat die MB al 8 jaar zaagsel staat te verzamelen in de garage. Ik heb dat ding gekocht...paar weekies mee gereden omdat mijn echte MB problemen had met het 80-blok. Daarna alles in de garage gezet.

De cilinder was er dus nooit eerder afgeweest (in mijn bezit dan).
Dus inrijden is zware onzin, want alles is al lekker op elkaar ingesleten. De enige reden waarom ik in het begin even rustig aan zal doen is omdat de olie in het blok misschien is gaan neerslaan. Er zal dus wat troep aangekoekt zitten in de lagers enz. Dus ik rij met de nieuwe olie eerts ff rustig om alles te "spoelen" maar dat hoeft ook niet meer dan 50km ofzo. Gewoon om de lagers en keerringen weer los en soepel te krijgen.



Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 31-8-2006 om 1:00 uur.
 
christianos 31-8-2006 10:25 Print reply

Posts: 20445
weetje dat jij mijn held bent

jij hebt een hele speciale cilinder

even zoeken, ik herken hem net pas en ik zoek zelf ook al jaren het merk van deze cilinder

http://www.brommerforum.nl/showtopic/30873

het is zowiezo geen imi..

of een oude zeta, misschien een autisa..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 31-8-2006 om 10:27 uur.
 
MB-8 GreenLizar 31-8-2006 18:24 Print reply
Posts: 201
die foto's in dat topic doen het niet.

Zeta staat toch op de zijkant tussen de koelribben? (ik heb ook een 120 Zeta, en daar staat dat dus wel). En autisa? Dat is wel een goed merk, maar ken het alleen van 125cc MBX
 

Dit topic is 4412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved