Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vaccuumaansluiting.. hoe en wat??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 654 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38524 - Vaccuumaansluiting.. hoe en wat??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 22-8-2006 18:39 Print topicpost

Posts: 1554
Ik ben bezig met een Morini SR uit 2000 (scooter jah..)

Nou heb ik die gare 17mm adeche eraf gesloopt en een Minarelli 12mm Dellorto PHBN erop gebeund/gemaakt.

Maar nou zit ik dus met het probleem met de 2 slangen van de vaccuumaansluiting van de benzine tank.

Één moet dus op je benzineslang aansluiting..en dat is al gebeurd.

Maar nu heb ik dus die andere slang nodig om vaccuum te maken als t goed is..? die moet dus hoorde ik op je doorlaatgang van je carb.. waar maakt precies uit werd mij verteld...??? Ook spruitstuk zou goed zijn om hem daar aan te sluiten..??

Ten eerste: Is dit correct? En hoe werkt dat dan precies?

Ten tweede: Ik heb geen aansluiting op spruistuk of carb daarvoor.. enige wat ik heb is een dunne olieaansluiting voor de mengsmering op de Dellort 12mm PHBN carb.. kan ik hem daarop aansluiten dat 2e slangetje om vaccuum te maken? (evt dat olietuutje iets uitboren want het gaatje is niet denderend groot..)


(morini heeft directe olie inlaat bij t blok dus olie aansluiting is overbodig..)
 
blowdown en een powerband te koop!

-Bassie- 22-8-2006 18:53 Print reply

Posts: 6617
nee dit kan niet.

de olie aan sluiting moet je gewoon een slangetje op maken met een schoefje er in.

en voor die vacuumaansluiting kan je misschien een injectie spuit aan doen.

dat je voor dat je gaat rijden dat je dan effe er aan trekt zodat ie benzine krijgt.

als je klaar bent met rijden dat je hem dan weer in duwt.

maar beter kan je voor ik meen 60euro bij easyparts een carburateur kopen met vacuum aan sluiting.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 22-8-2006 om 18:54 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
jeroen_50cc 22-8-2006 20:29 Print reply
Posts: 37
aha.. Ik sleutel vrij veel aan die blokken... Als het goed is zit er een nippeltje op je carb. vlak voor je spruitstuk aan de bovenkant.. Daar moet je hem op aansluiten.. Probeer anders idd zo'n nippeltje te maken op je spruitstuk... Lukt dat niet? Dan moet je hem verlengen met tuinslang en dan zelf in je bek proppen(word niet gezien als begrenzer ) Maar laten we hopen dat dit wel lukt...
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-8-2006 21:20 Print reply

Posts: 10835
volgens mij gaat dat wel werken op olie aansluiting, probeer het uit zou ik zeggen, het kan iig geen kwaad.

En dat van die injectiespuit is een waardeloos idee vind ik
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
[RRT] Lost-P 22-8-2006 21:24 Print reply
Posts: 4578
normale vacuum aansluiting is niet veel groter dan t olienippeltje...
En bij vrij veel scooters zit het ook gewoon op het spruitstuk, dus gebruik die gewoon

Werkt het toch niet, merk je het sowieso snel genoeg... Maar, het werkt wel.
 
Chille Tune shit dan
nsrracer 22-8-2006 22:13 Print reply

Posts: 8625
ik heb het bij mijn scooter met een leeg flesje vertandingsolie

inknijpen en op het slangetje zetten werkt perfect
 
Razor 22-8-2006 22:58 Print reply

Posts: 1554
dus als ik het goed begrijp heeft het maar éémmaliig vacuum nodig ? en daarna totdat je hem uitzet niet meer?

En olieaansluitingsnippel zit welliswaar niet direct in je doorlaat gang van de carb maar ongeveer halverwege de gasschuif-buis.. is daar dus ook vaccuum .. iig dat het dus gaat werken als ik dus die vaccuumslang op de olieaansluiting aansluit?
 
blowdown en een powerband te koop!
bart de scootergek 23-8-2006 9:43 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
dus als ik het goed begrijp heeft het maar éémmaliig vacuum nodig ? en daarna totdat je hem uitzet niet meer?

En olieaansluitingsnippel zit welliswaar niet direct in je doorlaat gang van de carb maar ongeveer halverwege de gasschuif-buis.. is daar dus ook vaccuum .. iig dat het dus gaat werken als ik dus die vaccuumslang op de olieaansluiting aansluit?



probeer jij maar eens door je olieaansluiting te blazen, gaat je zo niet lukken. ding is te klein om je vaccuum kraan open te trekken.

vind het zelf gewoon een kut systeem van de minarelli blokken, je kunt er trouwens ook gewoon een normale benzine kraan in zetten.

je kunt ook de nippel uit die ori 12mm halen, gaatje boren in spruitstuk/carb en hem daar weer in zetten.
 
Honda RC-33
Saknet 23-8-2006 10:21 Print reply

Posts: 10355
ik zie iets wat jij niet ziet

dat is iemand die een merk afzeikt
terwijl hij schijnbaar niet eens weet, hoe hij bepaalde dingen die dat merk (ook) maakt aan moet sluiten.

Btw, het is "areche" toch?

wedde dat in heel frankrijk iedereen dat een topmerk vind en er mee rijd

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-8-2006 om 10:26 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Razor 23-8-2006 13:54 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



probeer jij maar eens door je olieaansluiting te blazen, gaat je zo niet lukken. ding is te klein om je vaccuum kraan open te trekken.

vind het zelf gewoon een kut systeem van de minarelli blokken, je kunt er trouwens ook gewoon een normale benzine kraan in zetten.

je kunt ook de nippel uit die ori 12mm halen, gaatje boren in spruitstuk/carb en hem daar weer in zetten.


Nou ik ben juist gegaan van 17mm Arreche naar(morini) 12mm Dellorto PHBN (Minarelli) gegaan. Die Dellorto dus pas gemaakt op een Morini spruitstuk. Zit geen aansluiting op dat spruitstuk en zit eerst nog laag rubber omheen dus aansluitingmaken is wat lastiger maar kan wel..

op die 12mm Dellorto PHBN zit geen nippel ervoor.. enige wat erop zit is nog olieaansluiting.. die kan ik toch uitboren ietsje..?

Ik had het ff digitaal opgemeten net..benzineslang aansluiting is 4mm in diameter. En andere aansluitingen 2,5mm en die van olieaansluiting 1,1 en kan ik opboren naar max 1,7. Lijkt klein ..maar is dat niet voldoende om vaccuum te maken?

En kan het uberhaubt wel op die plek van je olieaansluiting? (halverwege de gasschuifbuis..?) Want olienippel kan je er als t goed is uithalen dus dan zou ik nog evt kunnen denken om daar een grotere in te plaatsen..)


En gaat dat makkelijk .. vacuumpomp vervangen door een benzinekraan?

Bedankt voor de reacties hier alvast
 
blowdown en een powerband te koop!
remmie 23-8-2006 16:59 Print reply
Posts: 71
Olie aansluiten is geen vacuum aansluiting, olie word door pompje of zwaartekracht doorgevoerd...
Gaat met vacuum niet lukken.
Maar waarom geen gewone benzinekraan erop zetten? ben je van het hele gezeik af.
Daarbij komt dat oom agent bij een chemisch toilet verwacht dat er geen benzinekraan opzit, reken maar dat deze een gekke bek trekt als je een keer op een rollenbank staat en het apparaat afslaat!
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
Razor 23-8-2006 17:49 Print reply

Posts: 1554
ja daar zit ook wel weer wat in dat er geen vacuum is op de olieaansluiting omdat olie erin gepompt wordt normaal.

Maar als ik het beredener/bekijk.. overal in de carbdoorlaat-gang heerst vacuum.. zelfs het spruistukgedeelte nog.

En aangezien het gasschuifgedeelte welliswaar iets boven die gang zit maar het ook weer niet 100% is afgesloten heerst er daar ook een vacuum toch?

Of zit ik er volledig naast?
 
blowdown en een powerband te koop!
bart de scootergek 23-8-2006 23:33 Print reply

Posts: 8916
ik snap dat je graag antwoord wilt, maar een topic kicken en je reply verwijderen is een beetje zielig.


boor gaatje op carb, stop nippel erin, als je nippel nog niet hebt kun je die gewoon kopen, en klaar is kees. heb ik zelf ook gedaan bij mijn 19mm.
 
Honda RC-33
Razor 23-8-2006 23:41 Print reply

Posts: 1554
ja sorry heb je wel gelijk in maar vond het ook weer zo onzinnig om een reply neer te zette van 'Iemand..?' dus deed het ff zo ..


Ik kom moeilijk bij de doorgang-buis van de carb.. dus om daar gaatje te tappen en nippel erin te draaien gaat niet echt goed.. als ik dat doe kan het toch beter bij spruistuk dat doen? of werkt het daar niet?

Als het niet anders kan idd.. dan maar zo'n nippel erop proberen te maken.. maar ik dacht zonder iets te beunen of het misschien ook op olienippel kon. Ook als die te klein .. heerst er uberhaubt wel vacuum op die plek?
 
blowdown en een powerband te koop!
bart de scootergek 23-8-2006 23:44 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ja sorry heb je wel gelijk in maar vond het ook weer zo onzinnig om een reply neer te zette van 'Iemand..?' dus deed het ff zo ..


Ik kom moeilijk bij de doorgang-buis van de carb.. dus om daar gaatje te tappen en nippel erin te draaien gaat niet echt goed.. als ik dat doe kan het toch beter bij spruistuk dat doen? of werkt het daar niet?

Als het niet anders kan idd.. dan maar zo'n nippel erop proberen te maken.. maar ik dacht zonder iets te beunen of het misschien ook op olienippel kon. Ook als die te klein .. heerst er uberhaubt wel vacuum op die plek?



spruitstuk kan ook, net zo makkelijk. heb hier zelfs nog een spruitstuk liggen waar ooit zon nippel in gebeund is, gaat gewoon heel makkelijk.


hier picje van mijn twee carbjes, de linker is zelfgemaakt, de rechter zijn de beunkunsten van iemand anders, maar dit zijn dus mogelijke oplossingen.


 
Honda RC-33
Razor 23-8-2006 23:51 Print reply

Posts: 1554
ik zie ze idd zitten..

kan je zulke nippels gemakkelijk ergens kopen.. bromboer oid?


En wat voor verschillende heb je dan..? Ik heb zelf wel een keer in am6 spruitstuk draad getapt en nippel erin gedraaid.. lijkt me zelf beste mogelijkheid maar misschien zijn der ook andere manieren..


 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 7527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved