Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - carburateur geeft geen bezine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1375 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38501 - carburateur geeft geen bezine
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

spike76 21-8-2006 14:08 Print topicpost
Posts: 183
hey allemaal

ik heb een probleem mijn carburateur van mijn puch maxi geeft geen bezine

ik heb hem helemaal schoon gemaakt en alle gaatjes door geblazen dat er geen vuil in zit.

maar nu zit het zo ik heb een bing carburateur op mijn maxi zitten en ik kan een pinnetje indrukken en dan gaat de vlotter omlaag en dant komt er pas bij de sproeier bezine uit. maar dan gaat hij lekken omdat hij te veel bezine krijgt. maar ik weet nou niet hoe ik dat moet maken of kan het niet meer gemaakt worden en is het het beste om een nieuwe carburateur te kopen


Dit bericht is gewijzigd door spike76 op 21-8-2006 om 14:10 uur.
 

gerwin88 21-8-2006 14:20 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
hey allemaal

ik heb een probleem mijn carburateur van mijn puch maxi geeft geen bezine

ik heb hem helemaal schoon gemaakt en alle gaatjes door geblazen dat er geen vuil in zit.

maar nu zit het zo ik heb een bing carburateur op mijn maxi zitten en ik kan een pinnetje indrukken en dan gaat de vlotter omlaag en dant komt er pas bij de sproeier bezine uit. maar dan gaat hij lekken omdat hij te veel bezine krijgt. maar ik weet nou niet hoe ik dat moet maken of kan het niet meer gemaakt worden en is het het beste om een nieuwe carburateur te kopen


Dit bericht is gewijzigd door spike76 op 21-8-2006 om 14:10 uur.


als je je carburateur open hebt zit de vlotter als het goed is omlaag, en stroomt de benzine direkt door...
klopt dat?

 
VW rider for live
lettinga 21-8-2006 14:24 Print reply
Posts: 240
zit je vlotter er wel goed in en controleer even of die nog goed is

 
yamaha power!!!!!
spike76 21-8-2006 14:41 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lettinga
zit je vlotter er wel goed in en controleer even of die nog goed is



waar aan kan je zien dat hij goed is aan de kleur want de vorm is goed en hij is nog helemaal heel?

 
spike76 21-8-2006 14:54 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]


als je je carburateur open hebt zit de vlotter als het goed is omlaag, en stroomt de benzine direkt door...
klopt dat?



ja en nu stink ik naar de benzine (zo als altijd)

maar het probleem is dat de bezine niet omhoog gaat door de sproeier


 
Shifty 21-8-2006 14:55 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
[...]


ja en nu stink ik naar de benzine (zo als altijd)

maar het probleem is dat de bezine niet omhoog gaat door de sproeier




Benzine word aangezogen door de sproeier, zolang de sproeier maar in de benzine hangt is het goed. Probleem moet je denk ik zoeken bij je vlotter of vlotternaald.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
spike76 21-8-2006 15:07 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
[...]


Benzine word aangezogen door de sproeier, zolang de sproeier maar in de benzine hangt is het goed. Probleem moet je denk ik zoeken bij je vlotter of vlotternaald.


je heb ook denk ik gelijk want bij die bing carb (link naar de carb) http://www.puchmaxi.nl/explodedviews.php
zit een pinnetje die kan je in drukken dan komt er bezine uit. dat pinnetje druk de vlotter naar beneden (maar nou snap ik het eigenlijk niet meer want als je dan op die tekening kijkt zie je dat die vlotternaald dan in het gat waar de bezine uitkomt gaat en dan kan er toch geen bezine meer in?) ik snap er effe niks meer van
 
Frutje 21-8-2006 15:41 Print reply

Posts: 812
dat pinnetje is een soort overloop.
als je dat indrukt kan je de vlotterbak vullen met benzine, en als hij vol is loopt het eruit, en lijkt het of je carb. gaat lekken.

anders zet hem maar terug op je puch en start waarschijnlijk doet hij het gewoon omdat je hem al schoongespoten hebt
 
spike76 21-8-2006 15:50 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
dat pinnetje is een soort overloop.
als je dat indrukt kan je de vlotterbak vullen met benzine, en als hij vol is loopt het eruit, en lijkt het of je carb. gaat lekken.

anders zet hem maar terug op je puch en start waarschijnlijk doet hij het gewoon omdat je hem al schoongespoten hebt


oke en moet de shoke en de gaskabel het dakje dan er op en de filter?
voor de druk of kan ik hem meteen starten

ik probeer wel
 
Shifty 21-8-2006 15:53 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
[...]


oke en moet de shoke en de gaskabel het dakje dan er op en de filter?
voor de druk of kan ik hem meteen starten

ik probeer wel



Ja, meteen helemaal monteren. En voor het idee, dat pennetje dat tegen je vlotter aandrukt, dat heb je even verkeerd bekenen. Het gaat juist precies andersom, het pennetje is je vlotternaald. Als je vlotter omhoog gaat doordat het bezine niveau stijgt, drukt je vlotter dat pennetje in het gat waar de benzine uitkomt en sluit dus zo de bezine toevoer af. Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt, suc6
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
spike76 21-8-2006 16:05 Print reply
Posts: 183
http://img140.images.../6636/img1485ih9.jpg

hier is hij dan de boos doener
en de link hier onder kan ik het mee uitleggen

http://img246.images...7745/img14866re2.jpg

de gele pijl geef het zwarte pinnetje aan als ik daar op druk dan komt er benzine uit maar anders niet de rode pijl geeft de sproeier aan waar het uit moet komen wat dus niet gebeurd heeft dat dan met druk te maken of zit er ergen een lek?

 
remmie 21-8-2006 17:20 Print reply
Posts: 71
Bij het rode pijltje is de vlotter.
De gele pijl zie je ook geen brandstof uikomen, bij vlotteren komt dit uit een overstroom kanaaltje die of onder de vlottterknop zit of in het vlotterbakje zelf.

De brandstof word de de sproeier(de gele pijp dus) gezogen, daarmee gelijk verneveld en vermengd met lucht.

Bij een simpele carburateur zoals bij een puch maxi zou dit eigenlijk altijd moeten werken.
Maar controleer ook even of de brandstof uit de tank wel goed doorstroomt, veel maxi's zijn ouder dan je eigenlijk denkt, verstopte brandstoffilter/kraan of een roestige tank komt dus ook wel eens voor.
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
spike76 21-8-2006 19:05 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
Bij het rode pijltje is de vlotter.
De gele pijl zie je ook geen brandstof uikomen, bij vlotteren komt dit uit een overstroom kanaaltje die of onder de vlottterknop zit of in het vlotterbakje zelf.

De brandstof word de de sproeier(de gele pijp dus) gezogen, daarmee gelijk verneveld en vermengd met lucht.

Bij een simpele carburateur zoals bij een puch maxi zou dit eigenlijk altijd moeten werken.
Maar controleer ook even of de brandstof uit de tank wel goed doorstroomt, veel maxi's zijn ouder dan je eigenlijk denkt, verstopte brandstoffilter/kraan of een roestige tank komt dus ook wel eens voor.


jah het stroomt goed door maar ik denk dat het niet er uit word gezogen zeg maar. ik weet dat hij het doet want als ik met een klein spuitje wat bezine er in spuit en dan kick dan doet hij het.


effen iets anders ik was dus gaan kijken in de cilinder alles zag er goed uit. een beetje schoon maken en de kop er weer op. is gvd de bout dol en draai ik door en is zo'n staafje waar de kop aan hangt kapot dus moet morgen maar weer proberen als we een nieuw staafje hebben gehaald voor de puch maarja. en alvast bedankt voor iedereen die hier heeft gepost om te helpen
 
remmie 21-8-2006 20:02 Print reply
Posts: 71
Zolang draadeid alleen buiten het blok rot is maakt niet zoveel uit, wel even vervangen.
Andere 3 kopbouten niet vastdraaien tot die tijd, trek je de kop krom en plet je de pakking, zo'n nieuwe pakking kun je nog wel keertje hergebruiken.

Maar heeft dat ding wel gelopen hiervoor?
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
spike76 22-8-2006 15:32 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
Zolang draadeid alleen buiten het blok rot is maakt niet zoveel uit, wel even vervangen.
Andere 3 kopbouten niet vastdraaien tot die tijd, trek je de kop krom en plet je de pakking, zo'n nieuwe pakking kun je nog wel keertje hergebruiken.

Maar heeft dat ding wel gelopen hiervoor?


jah hij is van mijn buur jongen geweest ik heb hem er zelf nog zien oprijden maar toen kreeg hij een auto en liet hem staan daarna wou hij zelf hem nog repareren maar hij ging een moter bewijs halen en daarom gaf hij hem maar weg

 
spike76 22-8-2006 15:35 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
Zolang draadeid alleen buiten het blok rot is maakt niet zoveel uit, wel even vervangen.
Andere 3 kopbouten niet vastdraaien tot die tijd, trek je de kop krom en plet je de pakking, zo'n nieuwe pakking kun je nog wel keertje hergebruiken.

Maar heeft dat ding wel gelopen hiervoor?



hij is GElukkig binnnen niet kapot anders had ik een groot probleem
maar vandaag gaan we een nieuwe halen en dan kan ik het weer proberen

 

Dit topic is 2003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved