gerwin88 |
21-8-2006 14:20 |
Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spike76
hey allemaal
ik heb een probleem mijn carburateur van mijn puch maxi geeft geen bezine
ik heb hem helemaal schoon gemaakt en alle gaatjes door geblazen dat er geen vuil in zit.
maar nu zit het zo ik heb een bing carburateur op mijn maxi zitten en ik kan een pinnetje indrukken en dan gaat de vlotter omlaag en dant komt er pas bij de sproeier bezine uit. maar dan gaat hij lekken omdat hij te veel bezine krijgt. maar ik weet nou niet hoe ik dat moet maken of kan het niet meer gemaakt worden en is het het beste om een nieuwe carburateur te kopen
Dit bericht is gewijzigd door spike76 op 21-8-2006 om 14:10 uur.
als je je carburateur open hebt zit de vlotter als het goed is omlaag, en stroomt de benzine direkt door...
klopt dat?
|
|
VW rider for live |
|
lettinga |
21-8-2006 14:24 |
Posts: 240 |
zit je vlotter er wel goed in en controleer even of die nog goed is
|
|
yamaha power!!!!! |
|
spike76 |
21-8-2006 14:41 |
Posts: 183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lettinga
zit je vlotter er wel goed in en controleer even of die nog goed is
waar aan kan je zien dat hij goed is aan de kleur want de vorm is goed en hij is nog helemaal heel?
|
|
|
|
spike76 |
21-8-2006 14:54 |
Posts: 183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]
als je je carburateur open hebt zit de vlotter als het goed is omlaag, en stroomt de benzine direkt door...
klopt dat?
ja en nu stink ik naar de benzine (zo als altijd)
maar het probleem is dat de bezine niet omhoog gaat door de sproeier
|
|
|
|
Shifty |
21-8-2006 14:55 |
|
spike76 |
21-8-2006 15:07 |
|
Frutje |
21-8-2006 15:41 |
Posts: 812 |
dat pinnetje is een soort overloop.
als je dat indrukt kan je de vlotterbak vullen met benzine, en als hij vol is loopt het eruit, en lijkt het of je carb. gaat lekken.
anders zet hem maar terug op je puch en start waarschijnlijk doet hij het gewoon omdat je hem al schoongespoten hebt
|
|
|
|
spike76 |
21-8-2006 15:50 |
Posts: 183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frutje
dat pinnetje is een soort overloop.
als je dat indrukt kan je de vlotterbak vullen met benzine, en als hij vol is loopt het eruit, en lijkt het of je carb. gaat lekken.
anders zet hem maar terug op je puch en start waarschijnlijk doet hij het gewoon omdat je hem al schoongespoten hebt
oke en moet de shoke en de gaskabel het dakje dan er op en de filter?
voor de druk of kan ik hem meteen starten
ik probeer wel
|
|
|
|
Shifty |
21-8-2006 15:53 |
Posts: 1113 |
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
spike76 |
21-8-2006 16:05 |
|
remmie |
21-8-2006 17:20 |
Posts: 71 |
Bij het rode pijltje is de vlotter.
De gele pijl zie je ook geen brandstof uikomen, bij vlotteren komt dit uit een overstroom kanaaltje die of onder de vlottterknop zit of in het vlotterbakje zelf.
De brandstof word de de sproeier(de gele pijp dus) gezogen, daarmee gelijk verneveld en vermengd met lucht.
Bij een simpele carburateur zoals bij een puch maxi zou dit eigenlijk altijd moeten werken.
Maar controleer ook even of de brandstof uit de tank wel goed doorstroomt, veel maxi's zijn ouder dan je eigenlijk denkt, verstopte brandstoffilter/kraan of een roestige tank komt dus ook wel eens voor.
|
|
CB50 100cc - '62 Puch VS60L |
|
spike76 |
21-8-2006 19:05 |
Posts: 183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remmie
Bij het rode pijltje is de vlotter.
De gele pijl zie je ook geen brandstof uikomen, bij vlotteren komt dit uit een overstroom kanaaltje die of onder de vlottterknop zit of in het vlotterbakje zelf.
De brandstof word de de sproeier(de gele pijp dus) gezogen, daarmee gelijk verneveld en vermengd met lucht.
Bij een simpele carburateur zoals bij een puch maxi zou dit eigenlijk altijd moeten werken.
Maar controleer ook even of de brandstof uit de tank wel goed doorstroomt, veel maxi's zijn ouder dan je eigenlijk denkt, verstopte brandstoffilter/kraan of een roestige tank komt dus ook wel eens voor.
jah het stroomt goed door maar ik denk dat het niet er uit word gezogen zeg maar. ik weet dat hij het doet want als ik met een klein spuitje wat bezine er in spuit en dan kick dan doet hij het.
effen iets anders ik was dus gaan kijken in de cilinder alles zag er goed uit. een beetje schoon maken en de kop er weer op. is gvd de bout dol en draai ik door en is zo'n staafje waar de kop aan hangt kapot dus moet morgen maar weer proberen als we een nieuw staafje hebben gehaald voor de puch maarja. en alvast bedankt voor iedereen die hier heeft gepost om te helpen
|
|
|
|
remmie |
21-8-2006 20:02 |
Posts: 71 |
Zolang draadeid alleen buiten het blok rot is maakt niet zoveel uit, wel even vervangen.
Andere 3 kopbouten niet vastdraaien tot die tijd, trek je de kop krom en plet je de pakking, zo'n nieuwe pakking kun je nog wel keertje hergebruiken.
Maar heeft dat ding wel gelopen hiervoor?
|
|
CB50 100cc - '62 Puch VS60L |
|
spike76 |
22-8-2006 15:32 |
Posts: 183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remmie
Zolang draadeid alleen buiten het blok rot is maakt niet zoveel uit, wel even vervangen.
Andere 3 kopbouten niet vastdraaien tot die tijd, trek je de kop krom en plet je de pakking, zo'n nieuwe pakking kun je nog wel keertje hergebruiken.
Maar heeft dat ding wel gelopen hiervoor?
jah hij is van mijn buur jongen geweest ik heb hem er zelf nog zien oprijden maar toen kreeg hij een auto en liet hem staan daarna wou hij zelf hem nog repareren maar hij ging een moter bewijs halen en daarom gaf hij hem maar weg
|
|
|
|
spike76 |
22-8-2006 15:35 |
Posts: 183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remmie
Zolang draadeid alleen buiten het blok rot is maakt niet zoveel uit, wel even vervangen.
Andere 3 kopbouten niet vastdraaien tot die tijd, trek je de kop krom en plet je de pakking, zo'n nieuwe pakking kun je nog wel keertje hergebruiken.
Maar heeft dat ding wel gelopen hiervoor?
hij is GElukkig binnnen niet kapot anders had ik een groot probleem
maar vandaag gaan we een nieuwe halen en dan kan ik het weer proberen
|
|
|
|