Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tandwielen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38483 - tandwielen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NiCK-GSM 20-8-2006 16:35 Print topicpost

Posts: 1548
welke tandwielafstelling zal ik nodig hebben om mn brommer zachter te laten lopen, zeg maar 75-80 en harder te laten optrekken?

hij loopt nu ong. 95

tandwielen nu: 14-52(voor-achter)

Dit bericht is gewijzigd door FeyRegy op 20-8-2006 om 16:37 uur.
 
Bleh! | Front tegen rollerbanken |

bunji 20-8-2006 16:38 Print reply

Posts: 1861
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/66

wat ben ik toch weer behulpzaam vandaag
 
Kawasaki ZXR 400
NiCK-GSM 20-8-2006 16:39 Print reply

Posts: 1548
dat topic had ik al gezien, maar daar snap ik niks van

als k daar kijk, krijg ik nog niet te weten welke ik nodig heb om em 75-80 te laten lopen en harder te laten optrekken

maar, alsnog bedankt voor je hulp
 
Bleh! | Front tegen rollerbanken |
jd boer 20-8-2006 16:50 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FeyRegy
welke tandwielafstelling zal ik nodig hebben om mn brommer zachter te laten lopen, zeg maar 75-80 en harder te laten optrekken?

hij loopt nu ong. 95

tandwielen nu: 14-52(voor-achter)

Dit bericht is gewijzigd door FeyRegy op 20-8-2006 om 16:37 uur.


gooi dr eens een 12 voor op
 
rs1sprintuhr
NiCK-GSM 20-8-2006 16:51 Print reply

Posts: 1548
dan wordt de verhouding toch zwaarder, dus krijgt ie grotere top...

of heb ik dat fout?

Dit bericht is gewijzigd door FeyRegy op 20-8-2006 om 16:52 uur.
 
Bleh! | Front tegen rollerbanken |
jd boer 20-8-2006 16:51 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FeyRegy
dan wordt de verhouding toch kleiner, dus krijgt ie grotere top...

of heb ik dat fout?


nee rijd die zachter , trekt die harder op
 
rs1sprintuhr
NiCK-GSM 20-8-2006 16:54 Print reply

Posts: 1548
14 52 0,2692
tegen
12 52 0,2308

Quote:
als je van 1 zwaarde uitgaat, dus bijvoorbeeld:
15 45 0,3333
en je wilt er
12 40 0,3000
opleggen, dan kun je zien dat de waarde van 12-40 lager ligt, dit bekent, zwaardere tandwielverhouding. dus minder hard optrekken maar hogere top, dus als je van 1 waarde uitgaat, en wat hoger ligt is harder trekken, lagere top, en als de waarde wat lager ligt, is lamgzamer trekken maar hogere top


 
Bleh! | Front tegen rollerbanken |
jd boer 20-8-2006 17:08 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FeyRegy
14 52 0,2692
tegen
12 52 0,2308

[...]



snap geen hol van die faq maar om wat voor brommer gaat het ?

tis gewoon voor tandje kleiner is lichter is harder optrekken achter kleiner is zwaarder minder hard optrekken hogere top

voor groter is zwaarder dus minder hard op trekken hogere top
achter groter is lichter dus harder op trekken
 
rs1sprintuhr
NiCK-GSM 20-8-2006 17:12 Print reply

Posts: 1548
hmmm, ok zal morgen ff een 12 halen dan

hoop dat je gelijk hebt

anderen nog met suggesties wat zou helpen?
 
Bleh! | Front tegen rollerbanken |
stivoman 20-8-2006 17:13 Print reply

Posts: 5353
12 - 54

13 - 53
 
4 rings rule them all
StormingSoul 20-8-2006 18:00 Print reply

Posts: 503
11-52 zul je hard optrekke, en de 70 halen.
Dus als jij tussen de 70 en 80 in wilt liggen, zou ik de 12 pakken


PS : heb ik meteen een vraag voor in dit topic.
Als je met twv kloot, bijv van 12 naar 14, en daardoor loopt ie 20 kmpu harder? Betekent dat dan ook andere sproeier erin doen?

En kun je zomaar elk willekeurig voortandwiel pakken met achter 52? Kennis van me zei dat het dan mogelijk is dat je ''versnelling'' niet meer lekker aansluiten op elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door StormingSoul op 20-8-2006 om 18:03 uur.
 
NiCK-GSM 20-8-2006 18:23 Print reply

Posts: 1548
zou 12-54 dan slim zijn, of tog beter 12-52?

thx voor de hulp, ga tandwielen morgen halen

en idd beetje zelfde vraag, zal ik dan ook andere sproeier moeten hebben ivm lagere top?

Dit bericht is gewijzigd door FeyRegy op 20-8-2006 om 18:24 uur.
 
Bleh! | Front tegen rollerbanken |
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-8-2006 18:30 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
11-52 zul je hard optrekke, en de 70 halen.
Dus als jij tussen de 70 en 80 in wilt liggen, zou ik de 12 pakken


PS : heb ik meteen een vraag voor in dit topic.
Als je met twv kloot, bijv van 12 naar 14, en daardoor loopt ie 20 kmpu harder? Betekent dat dan ook andere sproeier erin doen?

En kun je zomaar elk willekeurig voortandwiel pakken met achter 52? Kennis van me zei dat het dan mogelijk is dat je ''versnelling'' niet meer lekker aansluiten op elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door StormingSoul op 20-8-2006 om 18:03 uur.


je versnellingen zullen nog evengoed op elkaar aansluiten , de overlap in in principe evengroot .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FeyRegy
zou 12-54 dan slim zijn, of tog beter 12-52?

thx voor de hulp, ga tandwielen morgen halen

en idd beetje zelfde vraag, zal ik dan ook andere sproeier moeten hebben ivm lagere top?

Dit bericht is gewijzigd door FeyRegy op 20-8-2006 om 18:24 uur.


je doet verder niks aan het werken vd motor dus lijkt het me niet dat je een andere sproeier nodig bent



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-8-2006 om 18:31 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
erwin fs1 20-8-2006 18:33 Print reply

Posts: 897
Quote:



PS : heb ik meteen een vraag voor in dit topic.
Als je met twv kloot, bijv van 12 naar 14, en daardoor loopt ie 20 kmpu harder? Betekent dat dan ook andere sproeier erin doen?

En kun je zomaar elk willekeurig voortandwiel pakken met achter 52? Kennis van me zei dat het dan mogelijk is dat je ''versnelling'' niet meer lekker aansluiten op elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door StormingSoul op 20-8-2006 om 18:03 uur.




als je met tandwielen aan het kloten bent hoef je niks aan je sproeierbezetting te veranderen.je kunt elk tandwiel voor doen, maar soms komt het met de ketting zo slecht uit dat je met je kettingspanners niet meer uitkomt,moet je wel heel rare verhouding kiezen. wat jouw kennis bedoeld is dat als je een te zware verhoudign hebt dat je dan in de hogere versnellingen niet meer op toeren komt. dan kom je bijvoorbeeld in de 4 nog maar halvewege je top qua toeren, als je dan overschakeld naar de vijf kom je helemaal niet meeer in toeren.

Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 20-8-2006 om 18:33 uur.
 
vake bej te bange....
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-8-2006 18:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
[...]




als je met tandwielen aan het kloten bent hoef je niks aan je sproeierbezetting te veranderen.je kunt elk tandwiel voor doen, maar soms komt het met de ketting zo slecht uit dat je met je kettingspanners niet meer uitkomt,moet je wel heel rare verhouding kiezen. wat jouw kennis bedoeld is dat als je een te zware verhoudign hebt dat je dan in de hogere versnellingen niet meer op toeren komt. dan kom je bijvoorbeeld in de 4 nog maar halvewege je top qua toeren, als je dan overschakeld naar de vijf kom je helemaal niet meeer in toeren.

Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 20-8-2006 om 18:33 uur.



of zijn kennis bedoeld dat hij in een lage versnelling snel door de powerband heen is en dan nog geen snelheid maakt , dus dat je vaker moet schakelen om dezelfde snelheid te bereiken en zo lijkt het alsof de versnellingen niet meer aansluiten .

bijvoorbeeld

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
StormingSoul 20-8-2006 19:24 Print reply

Posts: 503
Hartstikke bedankt!
 

Dit topic is 1391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved