Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pingelen cr125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 513 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38482 - pingelen cr125
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MC Beuner 20-8-2006 14:00 Print topicpost

Posts: 3678
hallo

ik heb een cr125 die net gereviseerd enzo in mekaar zit
nou rij ik er een stuk mee, en hij doet het meestal goed, maar af en toe stotterd hij, alsof hij teveel benzine krijgt, of de bougie niet helemaal goed is
nou dat is het allebij niet

kan het zijn dat de zuiger pingelt? hij had ook vrij veel compresse:
- 2,00 mm overmaat
- ori kop
- zuiger is bol, en ori plat
- euro 95 benzine

bedankt

 
Vivatje snor

cerberus10 20-8-2006 14:01 Print reply

Posts: 2338
Probeer eens te rijden op 98. Helpt soms wel. Anders weer een platte zuiger halen. Probeer anders een 2de/dikkere koppaking. Niet ideal maar werkt mischien.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 20-8-2006 om 14:03 uur.
 
honda-mbx 20-8-2006 14:02 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MC Beuner
hallo

ik heb een cr125 die net gereviseerd enzo in mekaar zit
nou rij ik er een stuk mee, en hij doet het meestal goed, maar af en toe stotterd hij, alsof hij teveel benzine krijgt, of de bougie niet helemaal goed is
nou dat is het allebij niet

kan het zijn dat de zuiger pingelt? hij had ook vrij veel compresse:
- 2,00 mm overmaat
- ori kop
- zuiger is bol, en ori plat
- euro 95 benzine

bedankt




ligt hem denks aan je zuiger, als ori een flat in zit en nu een dome kom je niet meer uit met je compressie verhoudingen etc.
ook je squish staat dan wass niet goed en je verbrandingsruimte is dus ook niet goed naar je zuiger,,

je zal dus een nieuwe zuiger moeten kopen
 
ik vlam je..
Supermotania 20-8-2006 14:37 Print reply

Posts: 340
Probeer eerst een dubbele koppakking,als het weg is of vermindert kun je altijd naderhand een andere zuiger halen.
 
Derbi Senda X-treme 80cc MHR..
Gilera Gsm 20-8-2006 14:46 Print reply

Posts: 2376
Ligt aan je squish afstand. Omdat er eerst een platte zuiger in zat en nu een bolle. Al scheelt het maar 1 mm dat kan al genoeg zijn.

 
Erik 39 20-8-2006 15:02 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Probeer eens te rijden op 98. Helpt soms wel. Anders weer een platte zuiger halen. Probeer anders een 2de/dikkere koppaking. Niet ideal maar werkt mischien.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 20-8-2006 om 14:03 uur.

Rijden op 98 met een crosser is volgens mij zowieso beter
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
cerberus10 20-8-2006 15:04 Print reply

Posts: 2338
Maakt op originele dingen geen bal uit. Mijnus loopt ook gewoon goed op 95. EN die is zelf nog wat sneller.
 
PRO TUNING 20-8-2006 16:50 Print reply

Posts: 4000
Je moet je verbrandingsruimte aanpassen aan de bolle zuiger, je hebt nu een veel te hoge compressie verhouding.
 
Burningtux 20-8-2006 17:08 Print reply

Posts: 242
Zal wel aant het detoneren zijn, cilinderkop aanpassen of eventueel onsteking verlaten en op 98 rijden.
 
nsrracer 20-8-2006 17:53 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Maakt op originele dingen geen bal uit. Mijnus loopt ook gewoon goed op 95. EN die is zelf nog wat sneller.


ik rij op 98 met nog een beetje extra olie
 
MC Beuner 20-8-2006 17:58 Print reply

Posts: 3678
hij is dus al kapot gelopen, en heb hem in de schuur gegooid

toen ik de cr kocht was het nicasil eruit, dus had ik een andere cilinder/zuiger gekocht, om tijdelijk mee te rijden voordat mijn ori cilinder geseald was
maar omdat deze opgeboord is, gaat ook de uitlaatklep een stukje in de cilinder, dus moest ik dat systeen eruit mollen,
dus ik ga geen nieuwe zuiger voor die cilinder halen, ik laat die andere wel maken.

maar wat zal er waarschijnlijk kapot zijn gegaan door het pingelen?
bovenkant zuiger, zuigerveer, boven de zuigerveer ......
 
Vivatje snor
MC Beuner 20-8-2006 18:01 Print reply

Posts: 3678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Maakt op originele dingen geen bal uit. Mijnus loopt ook gewoon goed op 95. EN die is zelf nog wat sneller.


ja oke, maar jij hebt een cr 250 met goede zuiger/ bijhorende kop?
ik heb ok altijd nmet 95 gerede, ging altijd goed

ik denk dat hij met 98 ook wel kapot gegaan zou zijn
je hoorde hem in hoge toeren gewoon wat rammelen

maja weet iemand een goed seal adres?
ik hoorde dat powerseal in uden goed en vrij goedkoop is?
 
Vivatje snor
superior mt7 20-8-2006 18:10 Print reply

Posts: 2675
pingelen of detoneren?

detoneren kan ook zeeeer verwoestend zijn.

maar dat hoor je heel duidelijk net of knikkers rond liggen te dansen.
 
V8
MC Beuner 20-8-2006 18:34 Print reply

Posts: 3678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
pingelen of detoneren?

detoneren kan ook zeeeer verwoestend zijn.

maar dat hoor je heel duidelijk net of knikkers rond liggen te dansen.



detoneren?, dat hij te vroeg ontsteekt?

tja er is niks veranderd, eerst deed hij het goed, het is pas met deze cilinder
 
Vivatje snor
superior mt7 20-8-2006 18:46 Print reply

Posts: 2675
nee detoneren is niet te vroeg onsteken.


detoneren is een ongecontroleerde verbranding, kan komen door veels te heet worden, te arm mengsel, brandstof met te laag octaan getal. en dus ook idd een te hoge compressie etc
de snelheid van de verbanding is ook veel hoger dan bij een normale verbanding, komen wisselende krachten op je zuiger etc, kantel moment word ook helemaal verkeerd.

kan zo erg zijn dat drijfstangen ervan knappen


klinkt als metal achtig gepingel ook, net knikkers die rond liggen te stuiteren op je zuiger.


heb het bij mijn motor ook weleens gehad als ie erg heet werd.
grotere sproeiers erin gedaan en nooit meer last van gehad

Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 20-8-2006 om 18:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 20-8-2006 om 18:48 uur.
 
V8
remmie 21-8-2006 13:18 Print reply
Posts: 71
Normale CR125 draait nog net goed op ron95, met compressie verhogende zuiger moet je echt ron98 gaan gebruiken.
Grote kans dat big end lager het heeft opgegeven als blokje al begonnen is met knikkeren.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L

Dit topic is 2549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved