Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - achter brug probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1329 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38439 - achter brug probleem
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 18-8-2006 0:19 Print reply

Posts: 22355
hier dan:




Dit bericht is gewijzigd door BIET op 18-8-2006 om 0:20 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
-simon- 18-8-2006 0:21 Print reply

Posts: 8211
bedankt
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
-simon- 18-8-2006 13:13 Print reply

Posts: 8211
we hebben er beweging in gekregen.
k dacht wel dat het frame kapot was zoon harde klap.
alleen nou krijgen we hem niet verder, als je biet zijn 1e foto ziet en die as zit nou bijna gelijk met het grote gat zegma. en nou moeten we met een dunnere as verder persen alleen die hebben we geen goede. we hebben al een hele kleine dop en een 4kante imbus achtig iets krom geperst.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Tombrom 18-8-2006 13:17 Print reply

Posts: 15925
zoals ik in biets topic lees met warm stoke moet het denk ik wel lukke
 
-simon- 18-8-2006 13:41 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
zoals ik in biets topic lees met warm stoke moet het denk ik wel lukke


we hebben nou met pers gedaan en doen we ook verder alleen dit stukje lukt bijna nie omdat we nou een dunnere pin moeten gebruiken en dat gaat moeizaam
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 18-8-2006 14:34 Print reply

Posts: 13700
gasbrander, kruipolie, hamer+drijver zal het toch wel mee lukken? anders is het ijzerzaagje een goede optie, een bout kan je wel vinden op easyparts en kost je 10'tje als je het gekloot moe bent
 
jd boer 18-8-2006 14:49 Print reply

Posts: 6005
zelfde probleem , lukt wel gewoon veel kruipolie en rossen en lucht tol dr op mijne is al op de helft
 
rs1sprintuhr
Razor 18-8-2006 15:41 Print reply

Posts: 1554
as is nou toch al verneukt als t goed is..

Ik heb bij me rieju rr me frame iets uit elkaar geduwd en toen ijzerzaag/slijptol ertussen gezet. Anders had ik daar geen ruimte voor.. want het was : frame-achterbrug-blokhouder-achterbrug-frame

Dus nergens ruimte dus moest ik het iets uit elkaar trekken voor extra ruimte ertussen.

As op 3 plekken door moeten slijpen/zagen .. dat persen heb ik ook geprobeerd ... werkte niet..

ook alle andere meut geprobeerd .. wd40.. warm stoken enz enz.
Is welliswaar een rieju rr maar zelfde idee als t ware...

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 18-8-2006 om 15:42 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
-simon- 18-8-2006 22:22 Print reply

Posts: 8211
er is al een dop een drijver en een soort vierkante imbus sleutel gesneuveld tijdens persen. dan zit het toch goed vast dacht ik zo. maandag neemt oom van mij iets mee van het werk en dan hoop ik dat het lukt.
en er zit al genoeg kruipolie tussen dacht ik zo en warmstoken doe ik liever niet. en kom nie met hamer lukt het wel want da lukt dus echt nie.
of je meot met hamer sterker zijn als een 20tons pers.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-8-2006 om 22:25 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joostvdw 18-8-2006 22:56 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
er is al een dop een drijver en een soort vierkante imbus sleutel gesneuveld tijdens persen. dan zit het toch goed vast dacht ik zo. maandag neemt oom van mij iets mee van het werk en dan hoop ik dat het lukt.
en er zit al genoeg kruipolie tussen dacht ik zo en warmstoken doe ik liever niet. en kom nie met hamer lukt het wel want da lukt dus echt nie.
of je meot met hamer sterker zijn als een 20tons pers.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-8-2006 om 22:25 uur.


een hamer kan sterker zijn dan een pers ja en het gaat om de impact, niet om continue druk, daar is ook een luchttol op gebaseerd, dus probeer een flinker moker maar
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
dt50rcrosser 18-8-2006 22:58 Print reply

Posts: 6252
enen kant een luchtsleutel erop zodat dat ding blijft spinnen, en dan aan de ene kant met de hamer meppen,.. zo ist mij ook al us gelukt,
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
-simon- 18-8-2006 22:59 Print reply

Posts: 8211
ja ma k vind het met pers toch wel wat veiliger. we hebben al met een flinke hamer geprobeert. en met moker ga ik dus niet doen want het is niet zo dat ik het frame nie meer nodig heb.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
dt50rcrosser 18-8-2006 23:11 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
ja ma k vind het met pers toch wel wat veiliger. we hebben al met een flinke hamer geprobeert. en met moker ga ik dus niet doen want het is niet zo dat ik het frame nie meer nodig heb.



je hebt het frame nog nodig dus ga je er maar lekker met een 20 tons constante druk pers op los drukken zodat alles tenminste echt krom trekt, ik vind het goed, je komt er bij de eerste bocht wel achter,


vind ik de hamer toch wat veiliger en wat meer gegarandeerd van succes mits je het goed doet,

pers zal best willen maar alstjeblieft doe het heel heel voorzichtig als je je frame nog wil gebruiken want je staat er niet bij stil hoeveel druk je op het frame zet volgens mij.

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
-simon- 18-8-2006 23:13 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]



je hebt het frame nog nodig dus ga je er maar lekker met een 20 tons constante druk pers op los drukken zodat alles tenminste echt krom trekt, ik vind het goed, je komt er bij de eerste bocht wel achter,


vind ik de hamer toch wat veiliger en wat meer gegarandeerd van succes mits je het goed doet,

pers zal best willen maar alstjeblieft doe het heel heel voorzichtig als je je frame nog wil gebruiken want je staat er niet bij stil hoeveel druk je op het frame zet volgens mij.



we gaan ook nie zoma als een dolle persen. eerst kregen we het nie klaar toen naar oom gegaan en die heeft al een hoop brommers opgeknapt. en die zij als je het zo doet kan er niks misgaan maar als je het zo doet gaat alles krom.
dus de goede manier gekoze en gaan persen. en aan de 20 ton kom je toch niet.

als je die 1e foto van BIET ziet en dan da grote gat daar hebben we een dop 22 ingezet en toen persen. dan pers je niks krom, maar toen die as verschoof zoon knal k dacht dat het frame of de achterbrug doormidde was gebroken.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-8-2006 om 23:15 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
RUTGER_86 18-8-2006 23:14 Print reply

Posts: 1183
gewoon een grote hamer en een goede drijver doen wonderen. en niet bang zijn om lomp hard te slaan.
 
DE MANNE VAN JANNE

Dit topic is 2150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved