Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx start slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38423 - tsx start slecht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lykantroop 16-8-2006 15:37 Print topicpost

Posts: 4754
yo,
heb mn tsx weer zo goed als ori gemaakt (1361 uitlaat, 12mm carb sproeier 80, 50snel), rijden doetie allemaal prima, alleen het starten is een probleem. als hij nog niet gelopen heeft start ik m met kickstart zonder choke en zonder gas, dan sputtert hij wat (1000 toeren) en valt uit. als ik gas geef of choke aandoe zelfde resultaat. maar als ik hem aanren en hard genoeg ren dat hij zo'n 5000 toeren maakt, slaat hij wel aan, alsof hij niet op gang kan komen.

iemand enig idee wat dit is?
en nee het is geen valse lucht

Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 16-8-2006 om 15:52 uur.
 

Henk-88 16-8-2006 15:41 Print reply

Posts: 26703
Het lijkt op achterstallig onderhoud..

Begin maar met schoonmaken/checken van het gehele benzine-traject en het vervangen van je bougie.

(1362 uitlaat?)

Ik heb je oude 1361 gisteren binnengekregen; overgenomen van Erwin
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Lykantroop 16-8-2006 15:51 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Het lijkt op achterstallig onderhoud..

Begin maar met schoonmaken/checken van het gehele benzine-traject en het vervangen van je bougie.

(1362 uitlaat?)

Ik heb je oude 1361 gisteren binnengekregen; overgenomen van Erwin



ja 1361 bedoelde ik

heb je er wat aan denk je, aan die uitlaat?
mja ontopic bougie is net nieuw en alstie warm is start en rijd hij prima
 
Scozzisa 16-8-2006 15:53 Print reply

Posts: 2077
wattisjekleurvanjebougie

als die goed is

carb uitkuisen
en afstellen

s6 d'r mee
 
Lykantroop 16-8-2006 15:55 Print reply

Posts: 4754
hm ja bedankt, maar t probleem is dat ik al die dingen al heb gedaan, sproeiers wisselen heeft er ook niet echt invloed op, stationair en lucht schroef ook niet
 
Henk-88 16-8-2006 16:08 Print reply

Posts: 26703
Benzinekraantje van binnen gecheckt? Zo niet: doe dat.

Zijn de klachten ineens ontstaan nadat je onderdelen vervangen hebt?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 16-8-2006 16:28 Print reply

Posts: 1025
stationair luchtschoef helemaal dichtdraaien en dan 1 en een kwart slag open zetten
gasnaald ( moet een scherpe zijn en geen botte ) clipje op de tweede gleuf van boven zetten op de naald

een 80 sproeier lijkt mij prima ( reed ik ook mee met die setup ) maar toch ff je bougie kleur chekken ( moet donker bruin zijn )
 
een BF teller is sneller
Lykantroop 16-8-2006 17:14 Print reply

Posts: 4754
nieuwe bougie erin geen resultaat, 5 km gereden bougiekleur is perfect, (zo perfect heb ik hem nooit gehad, ben er erg trots op) kraantje heb k eraf gehad, is helemaal clean, carb ook, bezineslang verder ook.

ik heb echt geen idee wat t is, misschien stationairsproeier? of zou dat niet kunnen?

edit: dan zou hij het ook moeten doen als t warm is toch

Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 16-8-2006 om 17:14 uur.
 
Louis Ghijselings 17-8-2006 1:03 Print reply

Posts: 28
heb jaren geleden een tsx gehad met hetzelfde probleem,met kickstarter kreeg ik hem niet of zeer slecht draaiende,terwijl hij perfect liep als je hem in gang liep.De oorzaak van dit probleem was bij mij versleten zuigerveren,met als gevolg te weinig compressie
 
Lykantroop 17-8-2006 12:14 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Louis Ghijselings
heb jaren geleden een tsx gehad met hetzelfde probleem,met kickstarter kreeg ik hem niet of zeer slecht draaiende,terwijl hij perfect liep als je hem in gang liep.De oorzaak van dit probleem was bij mij versleten zuigerveren,met als gevolg te weinig compressie



ik heb n nieuwe zuiger met veren erin
 
Lykantroop 17-8-2006 14:15 Print reply

Posts: 4754
probleem opgelost, vandaag was het ineens over bedankt voor de moeite in ieder geval
 
Lykantroop 22-8-2006 11:41 Print reply

Posts: 4754
*kick*

het was over, zomaar ineens, maar ik heb het nu ineens weer. ik snap er helemaal niks van
heeft iemand misschien enig idee want het is verschrikkelijk irritant om de hele tijd met dat ding te lopen rennen
 
Draky 22-8-2006 11:44 Print reply
Posts: 802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
*kick*

het was over, zomaar ineens, maar ik heb het nu ineens weer. ik snap er helemaal niks van
heeft iemand misschien enig idee want het is verschrikkelijk irritant om de hele tijd met dat ding te lopen rennen



het zouden je zuigerveren kunnen zijn .. want als hij in het begin niet aan springt met kickstart en wel met aanlopen is dat vaak dat de zuigerveren gaar/af/kapot etc zijn
 
Timon88 22-8-2006 11:45 Print reply

Posts: 1477
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
*kick*

het was over, zomaar ineens, maar ik heb het nu ineens weer. ik snap er helemaal niks van
heeft iemand misschien enig idee want het is verschrikkelijk irritant om de hele tijd met dat ding te lopen rennen

weet je zeker dat de compressie wel goed is? Probeer eens t voiegwiel met je hand te draaien. Als dat makkelijk gaat heb je slechte compressie
 
Holland-Meeting
Advis 22-8-2006 12:35 Print reply

Posts: 73
stel je ontsteking eens af, of nieuwe puntjes erop. helpt denk ook wel en is nooit verkeerd om te doen.
 
Verstand op nul en denken!!!
Jekko 22-8-2006 12:54 Print reply

Posts: 827
lijkt me duidelijk.

@Advis, ding heeft electronische onsteking....

Of je bobine is gaar of je onstekingsspoel, ik zou het eerste je onstekingsspoel checken dat is het 9 vd 10 keer.
En anders je bougie en bougie kabel+ dop vervangen dat kan ook storen.

Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 22-8-2006 om 12:55 uur.
 
Waiting for the wor`s to come

Dit topic is 1690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved