Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dt80mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38409 - dt80mx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janssendt 15-8-2006 14:41 Print topicpost
Posts: 218
hoi, ik heb een dt80mx, met 110cc cilinder (AC) maar deze trekt alleen in hoge toeren, en rijd ook niet zo hard (70 km)

maar ik denk de ontsteking te vroeg staat, waardoor het mengsel al ontbrand voordat de zuiger helemaal bij het bovenste dode punt is...
en dat zou zeker afremmen toch?
hij start perfect, en loopt ook goed, dus alleen met veels te weinig power, en alleen trekkracht in de hoogste toeren (wel veel trekkracht, maar niet zohard als je zou verwachten dus)

zou iemand dat kunnen bevestigen?
ik moet dus de grondplaat verstellen toch?
of alleen de contactpuntjes?
(die staan al op 0.35 mm wat hoort bij yamaha dt)

en hoe doe ik dat dan?
want ik weet echt niet hoe ik het tijdstip later kan zetten.
er was ook iets met n stroboscoop lamp ofzo...
en moet mn vliegwiel er dan af?

ik hoop dat iemand iets weet!
 

cmtheman 15-8-2006 14:55 Print reply

Posts: 2710
grondplaat is bij een DT niet te verstellen, alleen de contactpunten, en je moet zorgen dat de zuiger iets voor het BDP staat, je moet je vliegwiel hier handmatig op zetten, en dan de hamer tegen het vliegwiel drukken en dan de contactpunten stellen, met een stroboscoop gaat ook wel, moet je iemand vragen

en je kan een kleinere sproeier proberen
 
ZAC #802, KNMV #82
spinechiller 15-8-2006 15:42 Print reply

Posts: 509
dt80mx is electronishe ontsteking.
 
honda cr project...
cmtheman 15-8-2006 17:21 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
dt80mx is electronishe ontsteking.


is niet waar, alleen DTR of als iemand anders die ontsteking in een dt80mx heeft gezet

dus heeft gewoon contactpunten
 
ZAC #802, KNMV #82
janssendt 15-8-2006 18:15 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
[...]


is niet waar, alleen DTR of als iemand anders die ontsteking in een dt80mx heeft gezet

dus heeft gewoon contactpunten


ik heb inderdaad contactpunten.
maar ik kan dus het tijdstip veranderen door mijn contactpunten te stellen???
niet de grondplaat dus?

want dat is gewoon beetje stellen, proberen, en weer stellen, jatoch?
 
janssendt 15-8-2006 18:46 Print reply
Posts: 218
niemand??

 
cmtheman 15-8-2006 21:19 Print reply

Posts: 2710
je moet je zuiger 0.3mm voor het BDP zetten, en dan moet je op dat moment precies zorgen dat je contactpunten open gaan!!! (0.35mm)

en dan kijken wat hij doet en je moet dan ff rijden en je bougie bekijken, als die wat zwartig is moet je er een kleinere sproeier insteken (2-4 maten kleiner)
heb je olietank of mengsmering btw??
 
ZAC #802, KNMV #82
janssendt 16-8-2006 11:51 Print reply
Posts: 218
mengsmering. olie pomp al afgekoppeld. die vertrouw ik voor geen meter!
maar het tijdstip bij dt is dus gewoon te verstellen met contactpuntjes? want dan kom ik er wel uit...als ik tenminste maar niet met die grondplaat hoef te werken!
 
janssendt 16-8-2006 11:52 Print reply
Posts: 218
maar om te zorge dat de zuiger precies 0.3 mm beneden bdp staat moet zeker de cilinder kop eraf?
 
Scozzisa 16-8-2006 11:56 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
maar om te zorge dat de zuiger precies 0.3 mm beneden bdp staat moet zeker de cilinder kop eraf?



4 sure...

bovendien in 70 met een dt80 vrij weinig, is het ook niet iets anders
licht vertand ofzo
 
janssendt 16-8-2006 12:00 Print reply
Posts: 218
ja, ik heb er 100cc cilinder opzitten, dan is 70 erg weinig jah!
ik denk dat het aan het tijdstip van onsteken licht dus..en dat remt natuurlijk ook als dat niet goed is...en verder heb ik er een origineeel 80cc uitlaat op, en heb nu een snelle al besteld (gianelli)
dus kijken wat ie doet met goede afstelling, en nieuwe uitlaat...


 
Scozzisa 16-8-2006 12:02 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
ja, ik heb er 100cc cilinder opzitten, dan is 70 erg weinig jah!
ik denk dat het aan het tijdstip van onsteken licht dus..en dat remt natuurlijk ook als dat niet goed is...en verder heb ik er een origineeel 80cc uitlaat op, en heb nu een snelle al besteld (gianelli)
dus kijken wat ie doet met goede afstelling, en nieuwe uitlaat...





met die originele uitlaat zou hij juist meer van onderin uit moeten trekken

met die gianelli wordt dit minder, sowieso wel hogere top
 
janssendt 16-8-2006 12:04 Print reply
Posts: 218
onderin heeft ie nu bar weinig power...en dat komt denk ik door te vroege ontsteking....

 
BlackIce4 16-8-2006 12:07 Print reply

Posts: 3654
kijk je veren maar is na. je zuiger veren natuurlijk he :p als die versleten zijn krijg je dat probleem ook namelijk.
 

Dit topic is 610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved