Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stom ketting probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38408 - stom ketting probleem
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dree 15-8-2006 16:53 Print reply
Posts: 150
eej je visje je die moet op je grote tandwiel naar benede wijse die twee puntjes van het visje
en die moet aan de andere kant dan van het wiel zitte
 
Kampersjaak 15-8-2006 16:58 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]




nog een korte oftopic vraag aan thijsse: wat betekend: "Jag kan banna, banna dig så hårt"

Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 15-8-2006 om 16:12 uur.


beter vraag je zoiets in zijn profiel.
het betekend niet als je iets vraagd aan een mod dat het wel mag, offtopic.
 
oderint dum metuant
zundappchef 15-8-2006 16:59 Print reply

Posts: 4082
ik dit probleem ook nadat mijn eerste ketting er af liep had ik uhm er terug op geholpen en nu al 3 keer geknapt toen ik ging kijken wat het probleem was zag ik dat er 1 bout uit mijn tandwiel was die mijn tandwiel vast houd en toen is deze krom getrokken


dus controleer je tandwielen nog is zitten ze er wel goed op ?
 
1000 v twin rotax biatch
rene-RX 15-8-2006 17:30 Print reply

Posts: 2018
ja denk ook dat er achter iets krom is

ik had toen de achterbrug brussen eruit liggen

ook ongeveer zelfde gedoe

Dit bericht is gewijzigd door rene-RX op 15-8-2006 om 17:30 uur.
 
www.apriliaforum.nl
XtreemTerror 15-8-2006 18:39 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
naar mijn idee kan dit nooit 5x achter elkaar losgaan

dus je doet iets fout lijkt me,dus kijk dit ff goed na

* zit dat clipje met dichte kant met rijrichting mee
* zit dat klipje wel goed in in die slotje guduwd, dus goed aanduwen met een waterpomptang

als die goed zit kan ie erna mijn idee nooit zomaar af, dus als je m dicht heb mag je geen speling hebben of iets dergelijks hebben

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 15-8-2006 om 16:03 uur.


Ja alles gewoon goed aangeknepen enz

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
nogmaals, hoe strak zit die? maakt zeker uit


1x met 2 cm speling en andere keer(en) met wel iets meer zeg maar 3 cm of meer, elke x weer raak

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
waarom haal je niet gewoon een kettingpons en haal je dat clipje er tussen uit en zet je m gewoon vast? Doe ik ook, wel lastig en je krijgt er vieze vingers van maar dan kan die zeker niet los gaan

Daar begin ik niet aan
niet i.v.b vieze handen dat krijg je toch wel.. maar omdat ik ut dan lastig vind

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
is je achteras niet krom? had ik ook een keertje en daardoor brak hij steeds...

Nee die is niet krom



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
ik dit probleem ook nadat mijn eerste ketting er af liep had ik uhm er terug op geholpen en nu al 3 keer geknapt toen ik ging kijken wat het probleem was zag ik dat er 1 bout uit mijn tandwiel was die mijn tandwiel vast houd en toen is deze krom getrokken


dus controleer je tandwielen nog is zitten ze er wel goed op ?



Ik heb wel paar x gecontroleerd



ik reed zag ik op het laast dat dat klipje gewoon beetje uitschoof(1x gezien maja)dat vind ik zo vaag

Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 15-8-2006 om 18:41 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
zundappchef 15-8-2006 22:22 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
[...]


Ja alles gewoon goed aangeknepen enz

[...]


1x met 2 cm speling en andere keer(en) met wel iets meer zeg maar 3 cm of meer, elke x weer raak

[...]

Daar begin ik niet aan
niet i.v.b vieze handen dat krijg je toch wel.. maar omdat ik ut dan lastig vind

[...]

Nee die is niet krom



[...]



Ik heb wel paar x gecontroleerd



ik reed zag ik op het laast dat dat klipje gewoon beetje uitschoof(1x gezien maja)dat vind ik zo vaag

Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 15-8-2006 om 18:41 uur.




als het goed is zitten er rubbers in je wiel naaf teminste dat is bij zundapp zo als die versleten zijn moeten er nieuwen in dat iws namelijk het moment waar je de naaf op je achterwiel vastzet


bekijk die eens als je die hebt

 
1000 v twin rotax biatch
BSTS 15-8-2006 22:39 Print reply

Posts: 4241
ik had het zelfde, had ketting niet in lijn,

ps. ik vind iris kettings zowieso dikke troep.

en schakeltje moet je met de dichte kan met de draai richting mee doen
 
sprintjah
-Tom- 15-8-2006 22:43 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




als het goed is zitten er rubbers in je wiel naaf teminste dat is bij zundapp zo als die versleten zijn moeten er nieuwen in dat iws namelijk het moment waar je de naaf op je achterwiel vastzet


bekijk die eens als je die hebt


alleen zundapp en kreidler hadden dit niet zo erg handige systeem, de meeste motoren/brommers zit het tandwiel gewoon direct op de naaf
 
FTS Member
Leen 15-8-2006 22:44 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

alleen zundapp en kreidler hadden dit niet zo erg handige systeem, de meeste motoren/brommers zit het tandwiel gewoon direct op de naaf



meeste motoren juist niet, zo'n demper is best wel aardig ingeburgerd.
 
snowboarderke 16-8-2006 0:17 Print reply

Posts: 2193
Zijn je achterwiel lagers nog goed?
Want misschien trekt hij daardoor een beetje krom...

 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
XtreemTerror 16-8-2006 9:47 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
Zijn je achterwiel lagers nog goed?
Want misschien trekt hij daardoor een beetje krom...


ja zijn laast allemaal vervangen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik had het zelfde, had ketting niet in lijn,

ps. ik vind iris kettings zowieso dikke troep.

en schakeltje moet je met de dichte kan met de draai richting mee doen

Dan koop ik gezellig een andere
en met dat visje(schakeltje) had ik allle 2 kanten geprobeert
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
christianos 16-8-2006 9:49 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

alleen zundapp en kreidler hadden dit niet zo erg handige systeem, de meeste motoren/brommers zit het tandwiel gewoon direct op de naaf

alle viertakt hondaatjes hebben dit super handige systeem ook
 
-Tom- 16-8-2006 10:03 Print reply

Posts: 4151
vind 't jusit maar kut dat systeem, jullie bedoele ook met losse tandwiel "naaf" dinges
 
FTS Member
christianos 16-8-2006 10:04 Print reply

Posts: 20445
ja


leuke is dat het redelijk zelf centrerend is en je klappen van je ketting dempt
 
chineesboer 16-8-2006 11:28 Print reply

Posts: 3676
iris is goede kwaliteit ketting hoor.. tenminste die met gouden schakels.. enne.. dichte kant van het clipje moet links zitten als hij boven is.

Staan je tandwielen wel in 1 rechte lijn?
 

Dit topic is 2500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved