Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ciao wilt niet starten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38407 - Ciao wilt niet starten?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1395 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JanWolker 15-8-2006 14:17 Print topicpost
Posts: 10
Mijn ciao start pas na heel lang aantrappen, en dan als je hem van zijn standaart af haal dan trekt ie niet en valt ie uit.


Ik heb dit al gedaan:
- Bougie vervangen
- Cilinder gecontroleerd
- carburateur schoongemaakt
- Sproeier doorgeblazen
- Koppeling gecontroleerd

Wat zou er nog kunnen zijn?
En wat voor benzine heb ik nodig en wat voor olie en wat de verhouding is?
En hoe moet je de contactpunten afstellen hoeveel mm?
 

Travel Fast 15-8-2006 14:33 Print reply

Posts: 486
Mogelijkheden:
- bezine filter vuil
- toch vocht/vuil in carb
- vocht/vuil in luchtfilter


verhouding bezine olie is ongeveer 1:50 maar bij een opgevoerde brommer is dit meer 1:40. Dus 1 liter olie op 40 liter bezine.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
JanWolker 15-8-2006 14:36 Print reply
Posts: 10
Wat voor benzine 98 of 95 ??
 
gerwin88 15-8-2006 14:37 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JanWolker
Wat voor benzine 98 of 95 ??


95 word meestal gepakttog?
 
VW rider for live
JanWolker 15-8-2006 14:40 Print reply
Posts: 10
Ok en luchtfilter is schoon en water of vocht en vuil is ook niet in de carb en benzine filter is schoon

Dit bericht is gewijzigd door JanWolker op 15-8-2006 om 14:42 uur.
 
Travel Fast 15-8-2006 14:51 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JanWolker
Wat voor benzine 98 of 95 ??



Octaan gehalte van 98 is alleen voor cilinder met een compressie hoger dan 1:11, en die brommers zijn er (bijna) niet. Dus 98 tanken zal alleen maar leiden tot extra slijtage. Lekker 95 of V-POWER tanken deze werken super
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
JanWolker 15-8-2006 14:53 Print reply
Posts: 10
Maar hoe moet je de contactpunten afstellen op hoeveel mm?

Dit bericht is gewijzigd door JanWolker op 15-8-2006 om 14:54 uur.
 
j3ro3ntj3 15-8-2006 15:32 Print reply

Posts: 339
2mm voor het dode punt van de zuiger

 
.
Frysk 15-8-2006 15:33 Print reply

Posts: 34928
begin maar met een groter sproeiertje
 
giggitybyte
JanWolker 15-8-2006 15:43 Print reply
Posts: 10
Nee wil hem standaart laten
 
Shifty 15-8-2006 15:53 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JanWolker
Nee wil hem standaart laten



Wie zegt dat er nu een std sproeier inzit... En dan nog, owwww nee er zit een te grote sproeier in, nu is hij niet meer standaard, dat is onzin. Als hij met een grotere sproeier wel gewoon goed loopt en start, dan moet die er gewoon in En van een grotere sproeier gaar hij btw niet harder lopen, dat word bepaald door je setup. Zolang die ori is, maakt het niks uit hoe grote sproeier er in zit, zolang het maar de goeie is.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
JanWolker 15-8-2006 15:57 Print reply
Posts: 10
Ok bedankt wist ik niet zal het proberen..
 
JanWolker 15-8-2006 17:35 Print reply
Posts: 10
Nog meer dingen om te doen of niet???
 
Chappy 15-8-2006 18:53 Print reply
Posts: 1053
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JanWolker
Nog meer dingen om te doen of niet???


Doe die dingen één voor één, als je alles te gelijk doet weet je niet wat wat verandert. Als je het één voor één doet weet je wat voor verschil het maakt en kun je het makkelijk terug veranderen als het niet goed is
 
Work in progress
Frysk 15-8-2006 18:55 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JanWolker
Nog meer dingen om te doen of niet???



hmm
ik zal het je leren

Carb eraf halen
dan sproeier eruit halen
4 maten groter halen
die erin bouten
klaar..

loopt ie dan kut
2 maten kleiner

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-8-2006 om 18:55 uur.
 
giggitybyte
gismous 15-8-2006 18:56 Print reply
Posts: 6
ik weet niet hoe oud dat je brommer is, maar het kan ook zijn dat je uitlaat gedeeltelijk verstopt is door de roet, waardoor hij zijn druk niet kwijt kan en dus uit kan vallen!
 

Dit topic is 1395 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved