Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38391 - cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wicky 13-8-2006 22:32 Print topicpost
Posts: 50
hoi,

ik ga morgen mijn cilinder uit elkaar halen en kijken of die nog goed is, ik zou op prijs stellen als iemand mij wat tips zou kunen geven van waar ik op moet letten. het gaat om een 50 cc op een yamaha dtr


mischa
 

asbsolute16 13-8-2006 22:36 Print reply

Posts: 2485
Je moet opletten of er geen krassen zitten op de zuiger/zuigerveren, of in de cilinderwand, of er niks van de poorten is afgebrokkeld etc...

Zuiger en cilinder moeten gewoon mooi egaal zijn.
 
Erik 39 13-8-2006 22:36 Print reply

Posts: 15088
Draai de moeren kruislinks los & vast. Dus niet 1 helemaal los schroeven, dan de ander. Gewoon kruislinks. Bij monteren nieuwe pakking erop, en een beetje olie erop smeren dat het wat beter afdicht.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
asbsolute16 13-8-2006 22:39 Print reply

Posts: 2485
De oude pakkingen goed verwijderen van het blok + cilinder... Als de pakking er moeilijk vanaf gaat moet je het eraf krabben oid, maar wel voorzichtig, want als er krassen op je cilinder/blok komen, dan kan het wezen dat het gaat lekken. Maar dan heb ik het wel over diepe krassen Dus niet met een verfkrabber op die cilinder gaan krabben.
 
mcdronkz 13-8-2006 22:41 Print reply

Posts: 32777
Zuiger en cilinderwand insmeren met tweetakt olie, anders kan het wel eens zijn dat je meer krassen hebt in je cilinderwand dan voorheen .
 
hond mb 13-8-2006 22:42 Print reply

Posts: 528
nieuwe pakkinge er weer in
kruislinks aandraaien
goed kijken of er geen krassen op de zuiger of in de cilinder zitten
(zuiger nog niet heel erg als minimaal is)
kijken of er geen stootrand in zit
en zuigerveren eve controleren
en even nieuwe piston pen veertjes in doen
en eve naar de naaldlager kijken
 
asbsolute16 13-8-2006 22:43 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Draai de moeren kruislinks los & vast. Dus niet 1 helemaal los schroeven, dan de ander. Gewoon kruislinks. Bij monteren nieuwe pakking erop, en een beetje olie erop smeren dat het wat beter afdicht.


werkt dat olie wel ?

Volgens mij brand/verdampt dat weg naarmate de cilinder op temperatuur komt.

Volgens mij is het beter om gewoon een klein beetje vloeibare pakking op te smeren zodat eventuele krasjes onderaan/bovenaan de cilinder, of op het blok, goed gevuld wordt.
 
hond mb 13-8-2006 22:46 Print reply

Posts: 528
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark
[...]


werkt dat olie wel ?

Volgens mij brand/verdampt dat weg naarmate de cilinder op temperatuur komt.

Volgens mij is het beter om gewoon een klein beetje vloeibare pakking op te smeren zodat eventuele krasjes onderaan/bovenaan de cilinder, of op het blok, goed gevuld wordt.



dat vult de pakking ook wel
maar beetje olie in de cilinder is niet verkeerd

 
snowboarderke 13-8-2006 22:46 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark
[...]


werkt dat olie wel ?

Volgens mij brand/verdampt dat weg naarmate de cilinder op temperatuur komt.

Volgens mij is het beter om gewoon een klein beetje vloeibare pakking op te smeren zodat eventuele krasjes onderaan/bovenaan de cilinder, of op het blok, goed gevuld wordt.


yep dat van die olie werkt, dat doe ik ook altijd. Maar je moet je blokbouten nog eens opnieuw aandraaien als hij 1 keer goed warm is geweest en dan weer afgekoeld is.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
asbsolute16 13-8-2006 22:48 Print reply

Posts: 2485
Owja

wat ook heeeeeeeeeeeeeeel belangrijk is. Als je net je cilinder eraf heb gehaald en nog de zuiger eraf moet halen, dan moet je even de krukas in de bovenste stand zetten en in je blok een zootje keukenpapier stoppen zodat die gat daar gedicht is.

Want als jij die veertjes los maakt en per ongeluk laat vallen, dan heb je de kans dat het veertje in je blok tyft. En dan heb je nog 2 opties.

Optie 1, je laat hem zitten met de kans dat je blok wordt verneukt. Of optie 2, je haalt het hele blok uit elkaar, je zoekt het veertje en zet hem weer in elkaar
 
hond mb 13-8-2006 22:48 Print reply

Posts: 528
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]


yep dat van die olie werkt, dat doe ik ook altijd. Maar je moet je blokbouten nog eens opnieuw aandraaien als hij 1 keer goed warm is geweest en dan weer afgekoeld is.


zo strak hoeft de cilinder helemaal niet

 
Ariej 13-8-2006 22:51 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark
Owja

wat ook heeeeeeeeeeeeeeel belangrijk is. Als je net je cilinder eraf heb gehaald en nog de zuiger eraf moet halen, dan moet je even de krukas in de bovenste stand zetten en in je blok een zootje keukenpapier stoppen zodat die gat daar gedicht is.

Want als jij die veertjes los maakt en per ongeluk laat vallen, dan heb je de kans dat het veertje in je blok tyft. En dan heb je nog 2 opties.

Optie 1, je laat hem zitten met de kans dat je blok wordt verneukt. Of optie 2, je haalt het hele blok uit elkaar, je zoekt het veertje en zet hem weer in elkaar


ik heb het (natuurlijk) ook al eens gehad, maar er is ook nog optie 3: met een magneetpen het clipje eruit vissen
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
mtx freak 13-8-2006 22:51 Print reply

Posts: 2711
miss is het verstandig, ik weet niet hoelang je al rijd met die cilinder, maar om gelijk ff je zuigerveren te vervangen.

zo duur is dat niet
 
mtlover 13-8-2006 22:53 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]


ik heb het (natuurlijk) ook al eens gehad, maar er is ook nog optie 3: met een magneetpen het clipje eruit vissen
Of gewoon ff uitspoelen..
 
asbsolute16 13-8-2006 22:56 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]
Of gewoon ff uitspoelen..


Hoe gaat dat in zijn werking ? Want zo'n stalen veertje gaat natuurlijk niet drijven. En wat als het water in je lagers komt oid en hoe krijg je alle water eruit ?
 
joeriMT5 13-8-2006 22:57 Print reply

Posts: 1205
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark
[...]


Hoe gaat dat in zijn werking ? Want zo'n stalen veertje gaat natuurlijk niet drijven. En wat als het water in je lagers komt oid en hoe krijg je alle water eruit ?

water??niet verstandig
 

Dit topic is 1310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved