Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraan keuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 500 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38355 - membraan keuze
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 10-8-2006 23:42 Print topicpost

Posts: 4241
ik heb een probleem.
ik wil voor mijn mt5 projectje een membraam kiezen maar weet niet welke.

wat is het verschil nou precies, tussen bijv 2 of 4 kleppen.

ook las ik was over een boyesen membraam.

wie wil zijn ervaring delen en kan mij het beste adviseren?

mvg bennie en vast bedankt!

het gaat om een sprint setup.

70 cc tuned
26 delortho flowed
carters aanpassen
balans as eruit
kruk balanceren
horse power ignition erop ( hpi )
6 bak korte versnellings .
malossi spruitstuk

en dus een snel membraam maar welke?

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 10-8-2006 om 23:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 11-8-2006 om 0:11 uur.
 
sprintjah

.KT.m.t5 10-8-2006 23:50 Print reply
Posts: 961
boyesen is toch een v-force? die schijnen toch het best te zijn?
 
?
BSTS 10-8-2006 23:54 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .KT.m.t5
boyesen is toch een v-force? die schijnen toch het best te zijn?


volgens mij zijn het klepjes waar weer klepjes binnenin zitten.

maar zijn deze wel zo goed ?
 
sprintjah
geert-nsr 10-8-2006 23:55 Print reply

Posts: 6438
boyesen is heb beste ja
 
BSTS 10-8-2006 23:59 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
boyesen is heb beste ja


reden?

en die is toch 2 kleps?


 
sprintjah
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-8-2006 0:00 Print reply

Posts: 10835
allereerst is het membraan

Een 4 kleps heeft meestal een grotere doorlaat en er kan dus ook meer brandstof door.

Boyesen kleppen schijnen goed te zijn, waarom weet ik niet en eigen ervaring daarin heb ik ook niet.

Het is iig wel zo dat de originele metalen honda kleppen meer schade in je cilinder aanrichten dan de kunststof kleppen. Al moet ik hierbij wel zeggen dat ik het nog nooit meegemaakt/gezien heb dat ze afbreken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BSTS 11-8-2006 0:07 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
allereerst is het membraan

Een 4 kleps heeft meestal een grotere doorlaat en er kan dus ook meer brandstof door.

Boyesen kleppen schijnen goed te zijn, waarom weet ik niet en eigen ervaring daarin heb ik ook niet.

Het is iig wel zo dat de originele metalen honda kleppen meer schade in je cilinder aanrichten dan de kunststof kleppen. Al moet ik hierbij wel zeggen dat ik het nog nooit meegemaakt/gezien heb dat ze afbreken.


kijk es aan, daar heb ik al meer aan.
maar waarom is zon boyesen ding nou zo goed?
en worden die klepjes gewoon op een orgineel memrbaam huis geschroefd?
 
sprintjah
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-8-2006 0:08 Print reply

Posts: 10835
je hebt ze voor verschillende membranen ja, en ook voor mt als ik me niet vergis.

Maar er bestaan ook carbonvellen waar je dan zelf plaatjes van kan knippen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BSTS 11-8-2006 0:10 Print reply

Posts: 4241


check., dit kwam ik tegen.

is dit een setje voor mt5? en waar koop ik die en hoe duur is die dan?

ik kan het niet vinden?

ps dis een 4 klepper toch? dus ook geen orgineel huis.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 11-8-2006 om 0:10 uur.
 
sprintjah
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-8-2006 0:11 Print reply

Posts: 13700
http://i1.tinypic.com/nlvcie.jpg



van izzy, v-force
 
BSTS 11-8-2006 0:11 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
http://i1.tinypic.com/nlvcie.jpg



van izzy, v-force


voor mt5?
 
sprintjah
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-8-2006 0:12 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


voor mt5?



neeh, maar alles valt passend te maken



dacht dat derbi gaten uitelkaar had van 60mm in breedte, 40mm in lengte

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 11-8-2006 om 0:14 uur.
 
BSTS 11-8-2006 0:13 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



neeh, maar alles valt passend te maken


moet wel beetje haalbaar zijn.

wie heeft ervaring met honda mt5 membraamen ?
en wie weet waar ik ze koop
 
sprintjah
BSTS 11-8-2006 0:17 Print reply

Posts: 4241
waar haal ik een 4 kleps boyesen membraam voor honda mt5 weg?

70 cc malossi en airsal moet die in passen
 
sprintjah
richard3 11-8-2006 0:27 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
waar haal ik een 4 kleps boyesen membraam voor honda mt5 weg?

70 cc malossi en airsal moet die in passen



beetje meer geduld ?


je kan je brommer boer proberen kijken of ze die platen los verkopen(setje van 4) dat zou je op een 4 klep membraan kunnen schroeven
of ff de afmetingen van de gaten opmeten /beter nog ff je spruitstuk mee nemen naar brommer winkel en daar dan kijken welk ander membraam de gaten overeen komt
meet ook ff doe diep je membraan in je cilinder kan dat je niet het verkeerde mee neemt

 
op naar de grote brommers
mulder 11-8-2006 10:05 Print reply

Posts: 13701
een nsr membraan met boyesen kleppen is erg relaxed voor mt, dan moet je wel een wigje bouwen, wat zoizo moet als je een relaxed membraan erin wilt. V-force oid.
 

Dit topic is 7463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved