Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - yamaha dt80mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38336 - yamaha dt80mx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janssendt 9-8-2006 17:06 Print topicpost
Posts: 218
hoi, ik heb een yamaha dt80mx met 110cc cilinder.
ik vraag mij af waarom er in NL 80cc bromfietsen zijn geimporteerd. want je mag hier max. 49,9cc hebben.
zijn deze dan bedoelt als pure crossbrommers op eigen terein?

ik wil nu eigelijk mijn 80cc brommmer wel op motorkenteken.
gewoon om als woon/werkverkeer binnen de stad te gebruiken. is dat mogelijk?
en wat zou dat kosten?
ik hoor het graag!
 

richard3 9-8-2006 17:15 Print reply

Posts: 5198
hij is ook als motor geimporteerd lijkt me ?

niet bij na gedacht thanx soepkip :P
heb je wel een nl keur
kan een duitser zijn


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 9-8-2006 om 17:29 uur.
 
op naar de grote brommers
Soepkip 9-8-2006 17:29 Print reply

Posts: 1339
Dat kan alleen als je er nog (Duitse? of waar komt 'ie vandaan?) papieren bijhebt...
 
janssendt 9-8-2006 17:41 Print reply
Posts: 218
uhm...er staat gewoon een NL keurmerk in, en ik heb hem nu als brommer laten schouwen, en heb dus ook een brommer kenteken. alleen heb ik gezegd dat t een 50cc blokie is. maar t motor, en frame nummer horen bij elkaar, dus het kan niet zo zijn dat het frame van n 50cc brommer is, met 80cc blok.
maar het is toch zo dat in onze wetgeving 80cc een motorfiets is?
maar kan ik hem dus niet als motorfiets op kenteken zetten zodatik hem legaal kan gebruiken in de stad, en geen geklooi heb met rollerbanken enz...?
 
dt50rcrosser 9-8-2006 17:43 Print reply

Posts: 6252
begrijp ik goed dat je bromboer met frame EN blok nummer heeft gekloot om um op kenteken te krijgen,

of heb je gwoon wel een 50cc framepje maar weet je het zelf niet,, ???
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
janssendt 9-8-2006 17:50 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
begrijp ik goed dat je bromboer met frame EN blok nummer heeft gekloot om um op kenteken te krijgen,

of heb je gwoon wel een 50cc framepje maar weet je het zelf niet,, ???



neej! ik heb een NL frame, waarvan het blok nummer overeen komt met het frame nummer.
dus het blok, en frame nummer horen bij elkaar, en zijn zo uit de fabriek komen rollen 20 jaar geleden.
maar dus omdat mn blok 80cc is, en mn frame erbij hoort, is het een eerlijke 80cc (motor?) jatoch?

maarik heb het laten schouwen, en gezegd dat t 50cc is, maar ik wil er eigelijk een motorkenteken op, maar ik vraag mij af of dat kan op 80cc brommers/motors???
want als wat is deze brommer geimporteerd 20 jaar geleden?
-hobby crossertje (lijkt me sterk, omdat er licht, en remlicht, claxon enz op zit.
-of als brommer (is ook gaar, want hier mag je maar max. 49.9 cc hebben
-of als motor?? (wat ookwel gaar is, omdat hij bijna precies gelijk is aan een brommer, behalve dan dat t blokje net iets zwaarder is)


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-8-2006 19:10 Print reply

Posts: 10835
gewoon verkopen en een fatsoenlijke motor kopen voor op de weg.

dit is namelijk wel ideaal, een originele 80cc die op brommerkenteken staat
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
janssendt 9-8-2006 19:43 Print reply
Posts: 218
ik wil deze graag houde, blok is nog nooit aan gekloot, of open geweest, want ik moest de originele blok bouten eraf hale, dus ik heb sinds de verkoop toen ie nieuw was voor t eerst de lagers vervangen omdat dat verder dus nog nooit gebeurt was, de oude waren nog wel goed.
en deze brommer/motor heeft zeer weinig km hgemaakt. dus vandaar

maar is dat nou mogeijk om deze op motorkenteken te krijgen? en hoe duus zou dat evt. zijn?
 
mr200r 9-8-2006 21:16 Print reply
Posts: 5122
Hoeveel versnellingen heeft de dt en wat staat erop de cilinder?
 
mr200r
janssendt 10-8-2006 0:27 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Hoeveel versnellingen heeft de dt en wat staat erop de cilinder?


tis een 5 bakje, en ik heb een nieuwe cilinder ervoor gekocht, is 110cc authisa.
 
mr200r 10-8-2006 0:57 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip
Dat kan alleen als je er nog (Duitse? of waar komt 'ie vandaan?) papieren bijhebt...

Hij heeft een brommerkenteken? dan gaat een motorkeuring niet lukken
Hij kan mooi vervalst zijn,maar een bewijs uit duitsland/frankrijk
zal je toch nodig hebben.
Misschien kan yamaha holland je helpen?
 
mr200r
janssendt 10-8-2006 20:59 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
[...]

Hij heeft een brommerkenteken? dan gaat een motorkeuring niet lukken
Hij kan mooi vervalst zijn,maar een bewijs uit duitsland/frankrijk
zal je toch nodig hebben.
Misschien kan yamaha holland je helpen?



brommerkenteken heb ik er nu op ja...verder geen duitste papieren, want die brommer is NEDERLANDS dus met (NL) teken.
ik bel denk ik het rdw op ofzo...
 
mr200r 10-8-2006 21:35 Print reply
Posts: 5122
Als het een door yamaha nederland afgeleverde motor was had je geen brommerkenteken gekregen.
Maak maar geen slapende honden wakker.
 
mr200r
janssendt 11-8-2006 17:56 Print reply
Posts: 218
maar staan alle ooit geimporteerde voertuigen (brommers/motors) dan geregistreerd?
ik bedoel...we hebben het hier wel over een bromfiets, met origineel een 80cc blok. en toch heb ik een kenteken kunnen krijgen!
dus lijkt me niet dat ze geregitreerd hebben bij het importeren.
maarnu...kan een 80cc brommer/motor uberhaupt wel op motor kenteken?
 
lettinga 11-8-2006 18:09 Print reply
Posts: 240
heb wel eens gehoord dat als je een 125cc op een orginele 50cc rd/dt blok zet dat je hem dan als motor kan keuren maar weet niet zeker of dit klopt
 
yamaha power!!!!!
janssendt 11-8-2006 18:20 Print reply
Posts: 218
zou mooi zijn...want ik wil gewoon erg graag mn 110 brommer blijven rijden, zonder al dat politie gezeik...
 

Dit topic is 1102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved