Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carb. prob. yamaha dt80mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1137 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38335 - carb. prob. yamaha dt80mx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janssendt 9-8-2006 17:00 Print topicpost
Posts: 218
hoi,

ik heb een dt80mx met 110 cc alu. authisa cilinder.
hij start goed, rijd lekker enz.
heb een standaart 80cc uitlaatje.
en ik heb er een mikuni 21 mm carburateur op zitten met sproeir 200.

als ik de brommer stationair laat lopen, en ik haal de bougie eruit, dan is deze redelijk zwart.
als ik gewoon er effe mee rij, dan is de bougie koffie bruin.
als ik er hard meer rij, en veel hoge toeren maak, dan is de bougie bijna wit!

weet iemand wat mogelijk de oorzaak is, verkeerde gasnaald?

en verder heeft mn brommer lekker veel power in zn 1, 2, 3, en 4, maar in zn 5 komt ie gewoon niet boven de 4000/5000 toeren uit.
en mn brommer trekt echt alleen maar hard (maar dan ook hard!) in de hoge toeren. dus weet iemand of dan mn carburateur te klein is? (21 mm op 110cc)
tandwiel verhouding is 14/46

en hoe komt het dat ik alleen heel hard optrek in de hoge toeren!
graag jullie reactie, en meninG!

edit kampersjaak: topic titel

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 9-8-2006 om 17:25 uur.
 

richard3 9-8-2006 17:19 Print reply

Posts: 5198
daar ligt de powerband wss
dit is een toeren gebied waar in de brommer kracht heeft (meeste afgeeft iig)authisa is hoogtoerig dus vandaar dat het zo laat komt
je kan ff opnieuw afstellen met gasnaald enz.
ff de faq lezen

4600e post


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 9-8-2006 om 17:20 uur.
 
op naar de grote brommers
Henk-88 9-8-2006 17:32 Print reply

Posts: 26703
Je hebt een te kleine sproeier. Je hoeft de kleur van de bougie alleen te checken als je een tijdje met topsnelheid hebt gereden.

Draai de luchtschroef anderhalve slag eruit en zet de gasnaald ongeveer in het midden en ga daarna op zoek naar de goede sproeier (klik hier of zoek ff de FAQ). Als je die gevonden hebt dan stel je de carb verder af.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
janssendt 9-8-2006 17:45 Print reply
Posts: 218
ok, thx! dat afstellen kan ik wel...heb dit alleen nog nooit meegemaakt, dat die sproeier afhankelijk van de snelheid die je rijdt kleurt.
meestal is die gewoon 1 en dezelfde kleur! (altijd kofiie bruin bij mij)

maar is 21 mm met 110cc niet te krap? of moet het goed kunne?
want als het niet hoefd, koop ik liever geen nieuwe , 26mm ofzo..
 
ganze 9-8-2006 17:49 Print reply
Posts: 57
je moet volgas rijden en dan kijken welke kleur de bougie heeft. en bij yamaha komt hij meestal in de laatste versnelling niet zo hoog in de toeren..
 
koop een grote boom , zet hem op je hoed , dan is het morgen weer goed.
Henk-88 9-8-2006 17:50 Print reply

Posts: 26703
is niet te krap, je moet gewoon de goede sproeier hebben
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
janssendt 9-8-2006 17:52 Print reply
Posts: 218
oke ik weet genoeg!
ik bestel er een paar boven de 200.
wat is trouwens globaal een veel gebruikte maat sproeier bij 110 cc ac met vergelijkbare setup?
 

Dit topic is 543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved