Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - jippiekut...mijn brommer rijd :D .... achteruit...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3833 - jippiekut...mijn brommer rijd :D .....
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3976 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick - Administrator 13-5-2002?15:52 Print reply

Posts: 4967
Hahah dan mag je denk ik wel HEEL sterke touwtjes nemen want volgens mij staat er redelijk wat kracht op die grondplaat als je 10k toeren maakt...
Anders moet je een electromotortje eraan fixen, dat ie een bepaald aantal graden draait als je op een knoppie drukt.
Maybe is het dan ook mogelijk om bij elk toerental precies de juiste vervroeging te hebben, iets wat normaal je CDI regelt.
Maargoed het is allemaal beetje omslachtig, want zoals ik al zei hebben we daar een CDI voor.
(hmzz dan is het blijkbaar dus toch mogelijk op electronische manier je vervroegingscurve te bepalen... )
 
Neonlampje 13-5-2002?16:02 Print reply

Posts: 14825
hmmja ik ben nog steeds op zoek naar iemand die mij precies de werking van CDI en ontstekingstijdstip dmv van al die inductiezooi kan uitleggen.
Ik ga volgend jaar HBO electrotechniek doen dus dan zou het eventuele zelf bouwen van een cdi niet al te lastig zijn, wat wel lastig is, is uit te vinden, how the fuck werkt zo'n ding

sjah die touwtjes, ik zat er serieus over te denken om aan de zijkant een soort tapje in het blok te maken en dan een soort plaatje naar de gronplaat toe, dat je tijdens een lopende motor je ontstekingstijdstip kan veranderen.. dat lijkt me bestwel handig
 
smurfie 13-5-2002?16:18 Print reply
Posts: 430
kan je dat niet met een buisje op de grondplaat maken, met draaipunt natuurlijk, en dat buisje dan weer op je blok of bevestigen en dan ook daar een draaipunt maken (en een gleuf in het buisje) zodat je dus je grondplaat naar linksom draait als je het buisje naar achterduwt en hem rechtsom draait als je het buisje naar voren duwt.
 
gilera 125LC werkt!!!
Nick - Administrator 13-5-2002?16:21 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

hmmja ik ben nog steeds op zoek naar iemand die mij precies de werking van CDI en ontstekingstijdstip dmv van al die inductiezooi kan uitleggen.
Ik ga volgend jaar HBO electrotechniek doen dus dan zou het eventuele zelf bouwen van een cdi niet al te lastig zijn, wat wel lastig is, is uit te vinden, how the fuck werkt zo'n ding


Voor zover ik weet werkt het met een IC.
Het is dus een geprogrammeerd iets. Maar hoe het vervolgens werkt (dus of het een condensatortje is of iets totaal anders): geen idee
Maar het is gewoon zeg maar chip gestuurd.
Heeft niet iemand een oude verrotte CDI liggen ofzo? Dan kan je die ff openbreken en kijken wat erin zit...
 
Nick - Administrator 13-5-2002?17:04 Print reply

Posts: 4967
[URL[t]]topics.asp?fid=1[/t]Main Forum[/URL] ---> [URL[t]]topics.asp?fid=3[/t]Technical Forum[/URL]
 
Martijn 13-5-2002?19:46 Print reply
Posts: 10000
nou...ik ben erachter dat de onsteking vervroegd wordt in plaats van vertraagd...waarschijnlijk door de spoel...

mijn carb ben ik effies een weekje kwijt dus ik kan niets meer testen...
en dus ook geen filmpie maken...

michiel dacht dat het misschien ook kon zijn dat ik de spoel verkeerdom heb gezet... maar ik weet niet of dat iets uit maakt...

ik heb nog een bobine...dus cdi.. die probeer ik ook effies...

ik denk niet dat door breukjes in je kabel je onsteking zo veranderd kan worden...

wouter...ik heb die carterhelft binnen...bedankt nog...enne...jij zei toch dat de krukas uit was gelubberd bij de spie?? daar had jij wat isolatietape ofzo op gedaan..maar bij mij zit het geloof ik nog wel goed dus jij had gewoon een schrale spie...ofzo

nou jongens...bedenk es wat het kan zijn...
het kan trouwens denk ik wel met een knoppie ofzo...ofzo

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 13-5-2002?22:58 Print reply

Posts: 13825
is het nou echt zo moeilijk om een stukkie te moeten lopen als je m in gaat parkeren?? en ik denk dat je krukas een flinke knal op zn flikker krijgt als je met een lopende motor opeens de draairichting veranderd hoor..
 
Neonlampje 13-5-2002?23:12 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Nick?
Voor zover ik weet werkt het met een IC.
Het is dus een geprogrammeerd iets. Maar hoe het vervolgens werkt (dus of het een condensatortje is of iets totaal anders): geen idee
Maar het is gewoon zeg maar chip gestuurd.
Heeft niet iemand een oude verrotte CDI liggen ofzo? Dan kan je die ff openbreken en kijken wat erin zit...

Hmmmjah een IC grrrr
ik heb klein schematje gevonden op dsv.nl/~honda maar das nog niet volledig duidelijk, volgens mij moet er een pic oid in, welke je dan met b.v assembly programeert, en ik denk daarnaast een kristal voor een bepaalde tijds-index waartegen je de ontstekings-delta af kan zetten
nouwjah, dikke shit
ik heb nog wel 1tje liggen, mayb dat ik hem ff opensloop
 
Nick - Administrator 13-5-2002?23:52 Print reply

Posts: 4967
Sloop open dan! Willut weten

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak

is het nou echt zo moeilijk om een stukkie te moeten lopen als je m in gaat parkeren?? en ik denk dat je krukas een flinke knal op zn flikker krijgt als je met een lopende motor opeens de draairichting veranderd hoor..

Ja inderdaad, dat zowiezo.
Maar het gaat meer om het idee, gewoon de theorie zeg maar.
 
Blorn 14-5-2002?08:44 Print reply

Posts: 13825
HAHA jullie zijn dus gewoon aan het brainstormen en vet moeilijk aan het doen, terwijl jullie het toch nooit in het echt gaan proberen
 
bartjan 14-5-2002?10:18 Print reply
Posts: 109
ik moest laatst op scool (hts-autotechniek) aan de ontsteking van een ss50 blokje kutten.
die kon ik verdraaien met draaiende motor, doordat de spoelen op een verdraaibare plaat waren vastgezet.

bij 9000 toeren ff geprobeerd, met 40graden voorontsteking had ie het meest vermogen

als je zelf je ontstekingscurve wil bijwerken, dan kan je het best gewoon een progameerbare ontsteking kopen ( [URL[t]]http://www.rjracing.nl[/t]ergens op deze site[/URL] ).
dan heb je ook meteen binnenrotor
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
Blorn 14-5-2002?11:01 Print reply

Posts: 13825
das wel een kewl site jah, keek ik van de week nog op ofzow, wel jammer dat ze zo weinig hebben voor 2takt..

maar die droge koppeling die ze hebben is wel heeel vet!!!
 
Neonlampje 14-5-2002?20:51 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

HAHA jullie zijn dus gewoon aan het brainstormen en vet moeilijk aan het doen, terwijl jullie het toch nooit in het echt gaan proberen

wehehe, ik zou dat niet tesnel zeggen if i were joe er gebeuren hier gekke dingen in dit dorp wanneer ik of mn buurjonge zich vervelen (bijvoorbeeld: een fluitconcert, ik en me buurjonge hadde verjaardag-toetertjes in onze uitlate en toen op beuk van de muziek gas geve, vet lijp )
hmmm nee, oach lame..
 
Martijn 14-5-2002?20:54 Print reply
Posts: 10000
owja... aanduwen lukt niet...dan ploft ie wat en voel je dat ie achteruit wil...

maarreh...ik ben dus effe wezen bedenken he...de ontsteking staat dus toch te laat (hij staat niet te laat maar hij vonkt te laat)...

nou...dus ik dacht..misschien is het mn cdi...dus ik bobbie vervangen...nou...precies het zelfde...kan het ook niet echt goed meten...

zou het kunnen zijn dat de spoel toch verkeerd om zit???

OK HIER WIL IK EFFE ANTWOORD OP ->
de spoel zit op de zelfde plek...heeft bijna de zelfde weerstand (105 ohm is dit trouwens goed?) dus KAN het volgens mij niet hier aan liggen...
want dat kan gewoon niet...kan geen reden bedenken waarom de ontsteking hierdoor vertraagd zou worden...
cdi is het dus ook niet... zit geen speling op het vliegwiel oid...dus...
ik ga ff een topic maken over de werking van de elektronische ontsteking...michiel snapt het niet want die heeft er blijkbaar niet zoveel verstand van...

had vandaag een ledje op mn signaaldraad aangesloten...en die brandde 5 keer per omwenteling ofzo... dus dat betekent dat er ergens een onderbreking tussen die 5 stroompies zit waardoor er inductie ontstaat en dus een vonk...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 14-5-2002?20:59 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?
[..]
maar die droge koppeling die ze hebben is wel heeel vet!!!


en wat heb je er aan? ik dacht dat een natteplaatkoppeling ook goed werkte.. waarom hebben de meeste brommers/motors het anders?
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 3976 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved