Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Hallo,
Ik ben al een hele tijd bezig om mijn tsx af te stellen. Nu zit ik met het volgende probleem.
Mijn bougie is redelijk donkerbruin, dus dat is goed. Het uitstekende tutje aan die bougie (weet de naam zo niet) blijft echter grijs en heel de bougie is helemaal droog. Dit blijft bij alle sproeiermaten zo. Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen, want ookal is die donkerbruin, hij rijdt niet goed.
Mvg Pim
Sproeier die er nu inzit: 100
Met de volgende setup: 50cc snel, gianelli 50, en 16mm. Valse lucht is het niet, want dat heb ik al gecheckt.
Dat 'uitstekende tutje' is de massa-elektrode
Haal eerst je carburateur er af en vlak de flens met een goede vlakke vijl of met een stuk fijn schuurpapier op een zeer vlakke tafel. Als je na een paar bewegingen kijkt naar de flens, en je ziet wel verse krasjes aan de randen maar niet rondom waar die goed moet afsluiten, weet je gelijk dat je last had van valse lucht. Ik weet niet of je daar last van hebt maar check het gewoon voor je gaat afstellen. Daarna doorschuren /-vijlen tot de flens mooi vlak is. De TSX-carbs hebben veel last van het kromtrekken van de flens met alle valse gevolgen van dien Niet de flens bijbuigen want dat breekt dan op den duur.
Zet je gasnaald ongeveer in het midden en zoek daarna de goede sproeier (let daarbij niet op de bougie maar op hoe het blokje loopt in alle toerengebieden als 'ie warm is. Begin maar met de 100 sproeier en ga daarna staads een paar maten naar beneden totdat je de goede sproeiermaat hebt gevonden, als het blokje perfect snort en je zou de exact goede sproeiermaat er in hebben dan moet je er eigenlijk nog een 1 tot 2 maten grotere sproeier in hebben. Draai daarna je luchtstelschroef anderhalve slag uit en stel je stationair met je stationairstelschroef af op ong. 1500 rpm.
Draai daarna aan je luchtstelschroef tot je blokje het snelst loopt.
Dan staat je luchtstelschroef goed.
Suc6
|