Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zandstralen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38328 - zandstralen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thijs 8-8-2006 23:18 Print topicpost
Posts: 448
ik ga volgende week mijn kader binnendoen om te zandstralen en te herspuiten, maar ik heb nog een paar dingen die ik moet afschermen om ze niet te beschadigen.
-het plaatje met het chassisnummer dat links op het balhoofd zit. het zit er op geklonken, dus eraf boren is moeilijk. eventueel kan ik mijn volledige balhoofd inpakken, zodat het chassisnummer zelf ook beschermd is. dat laatste stuk schuur ik dan zelf
-de scharnierpunten voor de schokdempers (twinshock). mss een bus over schuiven, maar is dat dicht genoeg?
-ik zou mijn cilinder vanbuiten ook laten zandstralen. wat is een goede manier om de binnenkant te beschermen? bovenaan kan ik er een plaat opleggen, maar onderaan zit ik nog met het hemd

iemand die weet hoe ik dit kan afschermen?
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-8-2006 0:26 Print reply

Posts: 17929
2 lagen goede plastike tape is voldoende
 
mtlover 9-8-2006 0:31 Print reply

Posts: 2372
Zou over de cilinder ff plaatje maken die je door en door vast zet door de gaten voor je tapeinden.
 
Harold 9-8-2006 0:41 Print reply

Posts: 1052
Je kunt beter geen bussen of iets dergelijks over iets heen schuiven, want het wil nog wel is zo zijn dat deze vast gaan zitten door het grit wat er tussen komt. Ook geen schanierende dingen laten ziten (bijvoorbeeld achterbrug as),kan erg vast gaan zitten.

Beter gewoon goed afplaken met ducktape of iets dergelijks en als je een alu cilinder hebt, het liefst glasparelen( met gewoon grit wordt het erg grof)

En je hemd van de cilinder kun je bedekken door meerdere lagen multiplex van binnen ook rond uit te zagen (gewoon voetpakking overtrekken en uitzagen) en op elkaar legen en als laatste een dichte plaat en dat in z'n geheel goed vast zetten met 4 bouten ofzo

suc6
 
thijs 9-8-2006 0:44 Print reply
Posts: 448
bedankt wist niet dat het zo makkelijk ging

 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 9-8-2006 0:46 Print reply

Posts: 13700
in balhoofd 2 plaatjes houd pakken en gaatje erin boren stuk draadeind erdoor met 2 moertjes erop, op type plaatjes enz gewoon royaal wat tape over
 
gerwin88 9-8-2006 7:33 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
in balhoofd 2 plaatjes houd pakken en gaatje erin boren stuk draadeind erdoor met 2 moertjes erop, op type plaatjes enz gewoon royaal wat tape over



je nummers blijven tog wel goed zichtbaar???
edit// framenummers bedoel ik dan.

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 9-8-2006 om 7:33 uur.
 
VW rider for live
Otis B 9-8-2006 9:09 Print reply

Posts: 389
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]



je nummers blijven tog wel goed zichtbaar???
edit// framenummers bedoel ik dan.

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 9-8-2006 om 7:33 uur.


Ja, wat doen deze mensen moeilijk zeg.
2 laagjes tape er strak omheen werkt ook hoor
natuurlijk blijft je framenummer goed zichtbaar, de lak gaat er alleen af, niet lagen metaal..
 
BSTS 11-8-2006 23:52 Print reply

Posts: 4241
ik heb er toen gewoon een handoek ik gedrukt.

geen schade aan de cilinder aan overgehouden.
zolang je er dan niet op richt, gebeurd er niet zo veel.

als je de buitenkant doet, moet je de buitenkant ook stralen niet binnenkant.

en dikke doek volstaat
 
sprintjah

Dit topic is 770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved