Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Warmlopers TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38322 - Warmlopers TZR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Skutje_Tzr 8-8-2006 16:35 Print topicpost

Posts: 604
ik had een nieuwe zuiger erin gezet alles weer aangesloten..

maar hij word na 5-10 minuten rijden HEEL warm en als ik langer dan 15 minuten ga rijden krijg ik een warmloper (al 2x)

de radiateur word wel warm dus hij pompt wel rond.. maar niet genoeg ofzo denk ik dan..

ik heb de thermostaat ook al uit mn kop gedraaid want kon zijn dat die bleef hangen? maar hij word nog steeds snel warm..

wie kan mij helpen?
 
* Yamaha touching your heart *

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 8-8-2006 16:36 Print reply

Posts: 13700
ontlucht je wel na cilinder eraf te hebben gehad? en aan afstelling gedacht?
 
Bromvlieg 8-8-2006 16:37 Print reply

Posts: 782
Ook inrijden met lage toeren.
Misschien ook iets rijker smeren.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Skutje_Tzr 8-8-2006 16:38 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
ontlucht je wel na cilinder eraf te hebben gehad? en aan afstelling gedacht?


ik had kvs in mn radiateur gegooid, toen dop eraf gelaten en van reservoir ook dop eraf toen tijdje stationair laten draaien maar er kon later nog maar een heel klein beetje kvs bij..

en mn reservoir stroomde ook niet vol.. bromboer zei dat k die zelf tot het streepje moest vullen nog dus heb ik gedaan maar moet die niet vanzelf vol stromen als ik bij radiateur ingooi?




heb rijker gesmeerd..
ik rij in en kom niet in powerband 1e 70km



Dit bericht is gewijzigd door Skutje_Tzr op 8-8-2006 om 16:39 uur.
 
* Yamaha touching your heart *
Frysk 8-8-2006 16:39 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skutje_Tzr
[...]


ik had kvs in mn radiateur gegooid, toen dop eraf gelaten en van reservoir ook dop eraf toen tijdje stationair laten draaien maar er kon later nog maar een heel klein beetje kvs bij..

en mn reservoir stroomde ook niet vol.. bromboer zei dat k die zelf tot het streepje moest vullen nog dus heb ik gedaan maar moet die niet vanzelf vol stromen als ik bij radiateur ingooi?



afgesteld ?
 
giggitybyte
Skutje_Tzr 8-8-2006 16:40 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



afgesteld ?


afstelling is zelfde als eerst.. moet ik dat veranderen als ik nieuwe zuiger erin doe?

 
* Yamaha touching your heart *
Marthin 8-8-2006 16:51 Print reply

Posts: 6164
ja...
 
Skutje_Tzr 8-8-2006 16:53 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
ja...


vertel? andere sproeier omdat ik andere zuiger heb?

of lucht?
 
* Yamaha touching your heart *
remmie 8-8-2006 16:54 Print reply
Posts: 71
Wat is allemaal los geweest?
onjuist ontstekings tijdstip kan ook voor teveel warmte zorgen.
Te veel olie ook, maar dat merk je wel door erg extreem roken.

Mocht cilinder enige zijn dat los geweest is,
Slangen en radiateur controleren, niets verstopt etc?
Thermostaat controleren, vaak makkelijk te doen om in mama's waterkoker te koken, moet dan open gaan staan ver voordat het kookt(72, 80 of 82 graden).
Als dit allemaal naar behoren werkt moet je toch richting pomp gaan zoeken, ken TZR blok niet, maar waarschijnlijk word dat (gedeeltelijk) splitsen, aangezien dit de meest kostbare reparatie is als laatste controleren(zonde om voor niets een nieuwe pomp aan te schaffen).


Inrijden met lage toeren is trouwens een jaren '60 lulpraatje;
Bij inrijden mogen er best toeren gemaakt worden, er mag alleen niet te veel vermogen gevraagd worden, dus ook niet met iemand achterop gaan toeren, beste is om veel te spelen met snelheid en versnellingen, rustig optrekken, en als alles netjes warm is mag er best wel eens worden doorgetrokken, maar wel met beleid!

Wel heel belangrijk is om niet op eenzelfde toerental te blijven hangen met inrijden, hierdoor word een cilinder "lui".
Zeker de mensen die van begin af aan altijd volgas inrijden zullen een trage vermogensloze cilinder krijgen.
Als een cilinder nooit op toeren komt krijg je dit zelfde effect ook, alleen dan wil dit meestal nog wel bijkomen.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
.KT.m.t5 8-8-2006 16:59 Print reply
Posts: 961
zitte je koelslangen niet verkeerd om?
 
?
Skutje_Tzr 8-8-2006 17:08 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .KT.m.t5
zitte je koelslangen niet verkeerd om?


slangen zijn niet verkeerd om..

mn uitlaat rookt wel dus krijgt wsl wel teveel olie.. maar ik had dat nippeltje van gaskabel bij oliepomp gewoon hetzelfde weer vastgemaakt niet versteld ofzo.. en had 2 kleine dopjes olie bij tank ingegooid voor zuiger inrijden beetje extra smeren..

en mn ontsteking heb ik niet los gehad.. maar mn oude zuiger was kapot omdat er een gat inzat.. eerst kreeg hij steeds minder kracht in versnellingen dwz. niet goed doortrekken etc. dus ik dacht bougie maar die heb ik nu nieuw dus mss is mn ontsteking wel beetje verschoven ofzo.. want die had ik er wel al eens eerder af gehad maar wel gewoon goed terug gezet..

 
* Yamaha touching your heart *
remmie 8-8-2006 17:12 Print reply
Posts: 71
Gat in zuiger geeft eigenlijk al aan dat er als iets niet juist is geweest.
Of het geheel staat te arm, niet juiste bougie, onjuiste ontstekingstijdstip.

Het oliepompje zelf zal nooit een dermate teveel aan olie oppompen dat er temperatuur problemen komen.
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
Skutje_Tzr 8-8-2006 17:23 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
Gat in zuiger geeft eigenlijk al aan dat er als iets niet juist is geweest.
Of het geheel staat te arm, niet juiste bougie, onjuiste ontstekingstijdstip.

Het oliepompje zelf zal nooit een dermate teveel aan olie oppompen dat er temperatuur problemen komen.



met jou kan ik praten

ik denk zelf dat mn ontsteking niet goed staat want bougie had ik wel aantal km's mee gereden en deed het eerst gewoon goed..

maar ik had mn ontsteking er een keer afgehaald en misschien is die onder het rijden langzaam beetje verschoven ofzo omdat ik hem mss niet vast genoeg gedraaid heb..

ik weet dat de afstelling wel goed is..
dus ik zal binnenkort even bij mn ontsteking kijken


 
* Yamaha touching your heart *
StefanB 8-8-2006 17:31 Print reply

Posts: 2591
heb je wel de juist maat zuiger? zuigerveerspeling heb je natuurlijk gecontroleerd voor jet het in elkaar zette?
 
E24 M30b35@GT3576
Skutje_Tzr 8-8-2006 17:39 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
heb je wel de juist maat zuiger? zuigerveerspeling heb je natuurlijk gecontroleerd voor jet het in elkaar zette?


40.3mm dat zit allemaal wel goed..

ik denk gewoon ontsteking want hoe komt die gat in mn zuiger?


Dit bericht is gewijzigd door Skutje_Tzr op 8-8-2006 om 17:40 uur.
 
* Yamaha touching your heart *
THOMASJEUHHH 8-8-2006 18:00 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skutje_Tzr
[...]


40.3mm dat zit allemaal wel goed..

ik denk gewoon ontsteking want hoe komt die gat in mn zuiger?


Dit bericht is gewijzigd door Skutje_Tzr op 8-8-2006 om 17:40 uur.


verkeerde afstelling van carb,onsteking

ma is je uitlaat niet verstopt? of je carb?

 
bwoaahhppp,,..

Dit topic is 1593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved