Wat is allemaal los geweest?
onjuist ontstekings tijdstip kan ook voor teveel warmte zorgen.
Te veel olie ook, maar dat merk je wel door erg extreem roken.
Mocht cilinder enige zijn dat los geweest is,
Slangen en radiateur controleren, niets verstopt etc?
Thermostaat controleren, vaak makkelijk te doen om in mama's waterkoker te koken, moet dan open gaan staan ver voordat het kookt(72, 80 of 82 graden).
Als dit allemaal naar behoren werkt moet je toch richting pomp gaan zoeken, ken TZR blok niet, maar waarschijnlijk word dat (gedeeltelijk) splitsen, aangezien dit de meest kostbare reparatie is als laatste controleren(zonde om voor niets een nieuwe pomp aan te schaffen).
Inrijden met lage toeren is trouwens een jaren '60 lulpraatje;
Bij inrijden mogen er best toeren gemaakt worden, er mag alleen niet te veel vermogen gevraagd worden, dus ook niet met iemand achterop gaan toeren, beste is om veel te spelen met snelheid en versnellingen, rustig optrekken, en als alles netjes warm is mag er best wel eens worden doorgetrokken, maar wel met beleid!
Wel heel belangrijk is om niet op eenzelfde toerental te blijven hangen met inrijden, hierdoor word een cilinder "lui".
Zeker de mensen die van begin af aan altijd volgas inrijden zullen een trage vermogensloze cilinder krijgen.
Als een cilinder nooit op toeren komt krijg je dit zelfde effect ook, alleen dan wil dit meestal nog wel bijkomen.
|