Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kenteken Cr125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38321 - Kenteken Cr125
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 8-8-2006 13:45 Print topicpost

Posts: 14514
hallo

ik wil graag weten of een een motorkenteken kan aanvragen bij mijn honda cr125

hij heeft wel een framenummer maar geen typegoedkeur

laat het even weten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Johnny B 8-8-2006 13:47 Print reply

Posts: 8381
kan dus niet je zult een enduro frame moeten kopen waar een kenteken bij is...

 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Joel_koningslust 8-8-2006 13:52 Print reply

Posts: 14514
jammer

zijn die frames wel makkelijk te krijgen of is dat een probleem
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
koekie - Administrator 8-8-2006 14:21 Print reply

Posts: 12588
nouwja er is vast wel ergens een frame te koop maar ik denk wel dat je ff goed moet zoeken
 
Haaks de hoek om!
Travel Fast 8-8-2006 14:39 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
hallo

ik wil graag weten of een een motorkenteken kan aanvragen bij mijn honda cr125

hij heeft wel een framenummer maar geen typegoedkeur

laat het even weten



Contact opnemen met het RDW Keuringstation, aan de hand van het frame nummer kun je ze vertellen of het mogelijk is of niet. Dit heeft met een aantal zaken te maken:
- Komt de fiets uit het buitenland, dan zal je zelf met buitenlandse papieren moeten komen (importkeuring kosten ca 375 euro), anders geen kenteken
- Komt de fiets wel uit nederland maar was niet bedoeld voor de openbare weg, aanpassen en daarna keuren dus kosten ca 450 euro. (RDW kan je vertellen aan welke eisen hij moet voldoen)
- Fiets is voor de nederlands markt en openbare weg maar is niet voorzien van kenteken (kenteken keuring kosten ca 175 euro)


Mogelijkheden zat maar er zit wel een prijskaart aan.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
RB 8-8-2006 16:19 Print reply

Posts: 504
een 125 2takt crosser zie je maar zelden op kenteken,laatst op marktplaats nog een ktm dat wel,CR250 daar in tegen kom je vaker tegen op kenteken en rijdt zeker net zo leuk
 
Johnny B 8-8-2006 16:21 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RB
een 125 2takt crosser zie je maar zelden op kenteken,laatst op marktplaats nog een ktm dat wel,CR250 daar in tegen kom je vaker tegen op kenteken en rijdt zeker net zo leuk


naja op de baan kom je ze nog wel regelmatig tegen.. ma die zie je niet op de weg rijden.. maja dat kenteken hebben ze er op zitten zodat ze ook met wedstrijden sávonds mee mogen doen en met enduro wedstrijdjes...
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
honda marcel 8-8-2006 16:22 Print reply
Posts: 340
ik ken iemand die heefd het zo gedaan met zijn crossmoter.

In duitsland kun je wel je gewone crossmoter verzekeren enz.
dus een duitser die hij goed kende heeft de crossmoter op een duitskenteken gezet. en die knakker heeft vervolgens de crossmoter overlaten schrijfen naar een nederlands kenteken.


 
remmie 8-8-2006 16:31 Print reply
Posts: 71
CR125 is altijd off road...
Met verlichting(ook grootlicht!), afhankelijk van bouwjaar clingateurs(richtingaanwijzers), Banden met weg profiel en het geluid gedempt is(even uit het hoofd max 101dB voor in en uitlaat voor 125ccm) moet het wel kunnen, maar of de kosten die hieraan zitten het interessant maken is iets anders.
Overigens is een 125er wel erg klein als je ook de snelweg op wil gaan... 250 en 500's worden regelmatig op internet met kenteken aangeboden, zijn voor op de weg stuk interessanter en bespaart een hoop gezeik.
Of zoek een XR, de viertakt off road van Honda, goedkoop, bijna altijd met kenteken en heel goedkoop en eenvoudig te onderhouden.
Laat daarvan alleen de 600cc staan, deze heeft wat eigenaardigheden met zichzelf uit elkaar trillen.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
Frysk 8-8-2006 16:44 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
CR125 is altijd off road...
Met verlichting(ook grootlicht!), afhankelijk van bouwjaar clingateurs(richtingaanwijzers), Banden met weg profiel en het geluid gedempt is(even uit het hoofd max 101dB voor in en uitlaat voor 125ccm) moet het wel kunnen, maar of de kosten die hieraan zitten het interessant maken is iets anders.
Overigens is een 125er wel erg klein als je ook de snelweg op wil gaan... 250 en 500's worden regelmatig op internet met kenteken aangeboden, zijn voor op de weg stuk interessanter en bespaart een hoop gezeik.
Of zoek een XR, de viertakt off road van Honda, goedkoop, bijna altijd met kenteken en heel goedkoop en eenvoudig te onderhouden.
Laat daarvan alleen de 600cc staan, deze heeft wat eigenaardigheden met zichzelf uit elkaar trillen.




nee dat is niet zo
de 600 trilt niet extreem
gewoon gerucht maar is niet zo...
me oom heeft 1 niks mee aan de hand
cerberus10 z'n buurman heeft een
trilt ok niet extreem
Etc
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-8-2006 16:44 Print reply

Posts: 8612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
Laat daarvan alleen de 600cc staan, deze heeft wat eigenaardigheden met zichzelf uit elkaar trillen.



Tweetakt trilt uiteen, XR600 blok is mits een beetje respect en een absoluut minimum aan onderhoud onverwoestbaar.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Travel Fast 8-8-2006 16:48 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Tweetakt trilt uiteen, XR600 blok is mits een beetje respect en een absoluut minimum aan onderhoud onverwoestbaar.


Klopt XR600's zijn net als Toyota bij auto's, zijn niet kapot te krijgen.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
remmie 8-8-2006 17:04 Print reply
Posts: 71
Gut,
Zal ik dan toch tot 3maal toe de verkeerde xl600(blok is gelijk) hebben gehad?
En mischien dat Honda Nederland zich ook vergist dat dit een bekend probleem is?

Ik ben voor het lostrillen van delen op een 500 terug gestapt, iets minder power, maar veel prettiger rijden en nooit meer delen aandraaien.

Blokken zelf zijn niet kapot te krijgen, dat klopt, maar dat zijn alle blokken gebaseerd op Honda HE03 blokken!
Daaronder vallen op de C100 na bijna alle 1 cilinders!
En het originele blok, word nog steeds gebouwd, van 1972 tot heden(HC07E)!
Alleen de ontsteking is sinds 2001 electronisch geworden.


Dit bericht is gewijzigd door remmie op 8-8-2006 om 17:05 uur.
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
crossgek - Forum en Sales Moderator 8-8-2006 17:34 Print reply

Posts: 10560
jeweet ook dat je voor je lichte rbw je cr moet knijpen tot ongeveer 16 kw ?

ivm met de kw/kg regeling ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Johnny B 8-8-2006 17:42 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
CR125 is altijd off road...

ehhh huh?? eehh nee??
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
dt50rcrosser 8-8-2006 18:00 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

ehhh huh?? eehh nee??


uhm ja,,

als er alleen cr125 staat wel,,

anders staat er wel een letter achter,
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek

Dit topic is 3829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved