Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat brengt dit op?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3832 - Wat brengt dit op?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zeta-boy 16-5-2002?20:20 Print reply

Posts: 2066
Dat is een appel met een peer vergelijken. NX is off the road zzr250 is racer. Tuurlijk hebben die een hogere top, maar reken maar niet op meer koppel.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Steve_ZHC 17-5-2002?00:16 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: rudy?
was ik niet was mijn broer ik ben namelijk nog geen 18, maar er zijn zat leuke motoren die betaalbaar zijn te koop die wat vlotter (25 kw)zijn dan een nx denk eens aan een zzr 250
nx zakt met wint tegen terug naar de 120 en jullie hebben het veel over supersnelle mts enz 80/125 cc nou die kennen nog harder lopen maar sorry hoor en wat schepte ik dan op zeggen dat er ook nog meer goedkopere 25 kw motorfietsen zijn maar ja ik mag nix zeggen over een nx omdat 1 van jullie er een heeft?


[This message is edited by rudy on 16-5-2002 20:29]


Wie zegt dat ik vlot vooruit wil...
Ik heb ook al eerder een reply geplaatst waarin ik zei dat ik op een motor niet snel hoef, ik wil nog niet dood zie je?
Als ik een rijbewijs A heb, dan koop ik eerst wel een wat zwaardere off-road om dan na een paar jaar ervaring opgedaan te hebben een racer te kopen, die voor mij waarschijnlijk toch allemaal te klein zijn.
En dan nog, 25kw is heel wat als je maar een MT'tje gewend bent, verkijk je er niet op en loop nou alsjeblieft niet stoer te lullen dat het niks is zo'n off-road, want jij kan je waarschijnlijk de power van een lichte off-road niet voorstellen (Suzuki RM250 met Arrow uitlaat; 50 PK!!!!! en zoveel compressie dat je om de haverklap de kickstarter doormidden trapt)
Ik help je voor jezelf hopen dat je voordat jij een motor koopt tot een beetje tot de verantwoordelijkheid bent gekomen om te zeggen dat je beter 1st maar eens leert motorrijden en niet meteen op een R1 springt om, naast je eigen leven, dat van andere weggebruikers te ontnemen...
 
Blorn 17-5-2002?10:20 Print reply

Posts: 13825
Quote:
en zoveel compressie dat je om de haverklap de kickstarter doormidden trapt)


nou volgens mij heb je eerder een gebroken enkel dan dat je de kickstart overmidden kickt
 
Rudy 17-5-2002?10:37 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

Quote:
Originally posted by: rudy?
was ik niet was mijn broer ik ben namelijk nog geen 18, maar er zijn zat leuke motoren die betaalbaar zijn te koop die wat vlotter (25 kw)zijn dan een nx denk eens aan een zzr 250
nx zakt met wint tegen terug naar de 120 en jullie hebben het veel over supersnelle mts enz 80/125 cc nou die kennen nog harder lopen maar sorry hoor en wat schepte ik dan op zeggen dat er ook nog meer goedkopere 25 kw motorfietsen zijn maar ja ik mag nix zeggen over een nx omdat 1 van jullie er een heeft?


[This message is edited by rudy on 16-5-2002 20:29]


En dan nog, 25kw is heel wat als je maar een MT'tje gewend bent, verkijk je er niet op en loop nou alsjeblieft niet stoer te lullen dat het niks is zo'n off-road, want jij kan je waarschijnlijk de power van een lichte off-road niet voorstellen (Suzuki RM250 met Arrow uitlaat; 50 PK!!!!! en zoveel compressie dat je om de haverklap de kickstarter doormidden trapt)
Ik help je voor jezelf hopen dat je voordat jij een motor koopt tot een beetje tot de verantwoordelijkheid bent gekomen om te zeggen dat je beter 1st maar eens leert motorrijden en niet meteen op een R1 springt om, naast je eigen leven, dat van andere weggebruikers te ontnemen...


Ten 1e was het mijn broer die daar op reageerde (heeft op zon nx gelest zelf een zzr 250 gehad en een suzuki sv650s)ten 2e heb ook ik zelf vaak zat op die dingen gereden(ja ik ben 16) en het is gewoon een feit dat ze sloom zijn (in verhouding met andere 25kw motoren).
de power van een offroad (rm met kenteken is enduro) weet ik zelf waarschijnlijk 100x beter als jou want ik heb zelf te 1e een cr125 en heb zelf ook wel eens op die dingen gereden (ik heb bij een motorzaak altijd het onderhoud aan die dingen gedaan)
Maar eigelijk is die hele 25kw regeling een klote regel omdat er maar weinig leuke motoren aan voldoen.

Nee dit is niet om op te scheppen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 17-5-2002?10:47 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
en zoveel compressie dat je om de haverklap de kickstarter doormidden trapt)


nou volgens mij heb je eerder een gebroken enkel dan dat je de kickstart overmidden kickt


OOk dat is niet waar. Een 250 crossmotor is best makkelijk te starten (ook voor mij met mijn 176 en 55-60 kg) je moet weten hoe je hem moet starten en niet dom gaan trappen je moet ze beetje starten als een 4-takt. Wat ik niet gestart krijg is een cr500

[This message is edited by rudy on 17-5-2002 11:21]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 17-5-2002?10:58 Print reply
Posts: 2499
Idd, die hele 25kW regel suckt. Kost alleen maar weer extra geld. Eerst een leuke motor kopen, 1 van minder als 25 kW, of 1 laten begrenzen (kost weer hoop geld). Dan na een paar jaar die 25 kW motor verkopen, of die ander laten onbegrenzen. Kost weer een hoop geld.

Daarnaast trekt een beetje opgevoerde brommer een 25 kW motor stront.

[This message is edited by Hans F. on 17-5-2002 11:01]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Neonlampje 17-5-2002?11:59 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Nick?

Sjonge jonge alles is bij jou wel beter he Rudy! Hou nou eens op met dat opscheppen. We weten nu wel dat je vaak crosst, je arm hebt gebroken, een minimotor hebt en heeel snel gaat met alles.

je haalt de woorden uit mn mond...

grrrr :p



maar ff ontopic:
Ik denk dat je voor zo'n mt'tje wel rond de 500 euro kan vrage... mits hij er echt prima uitziet!

[This message is edited by Neonlampje on 17-5-2002 12:01]
 
verwijderd 17-5-2002?12:37 Print reply
Posts: 4082
ik ben het met rudy eens, zo'n XR vindt ik er trouwens wel mooi uit zien, nx vindt ik nix
 
Steve_ZHC 17-5-2002?12:37 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
en zoveel compressie dat je om de haverklap de kickstarter doormidden trapt)


nou volgens mij heb je eerder een gebroken enkel dan dat je de kickstart overmidden kickt


OOk dat is niet waar. Een 250 crossmotor is best makkelijk te starten (ook voor mij met mijn 176 en 55-60 kg) je moet weten hoe je hem moet starten en niet dom gaan trappen je moet ze beetje starten als een 4-takt. Wat ik niet gestart krijg is een cr500

[This message is edited by rudy on 17-5-2002 11:21]


Nee joh, een kerel als Mans Engel die al jaaaaaaaaaaaaren crossmotoren repareert die kan er niks van en hij is een vette stuntel, vast wel.
En ik weet heus wel dat je bij een crossmotor niet zomaar een hens aan die kickstarter kan geven omdat je dan de lucht in wordt gekatapulteerd omdat je zo'n vette terugslag hebt van die kickstarter.
En een CR500 is idd zwaar om aan te trappen, bij Henk Pel staat een omgebouwde CR SuperMotard met CR500 blok, de vorige eigenaar trapte hem ff verkeerd aan: scheenbeen doormidden >> open botbreuk en de kickstarter totaal aan gort, zelfs de as was afgebroken dacht ik.
Als die zuige maar op het goede punt staat dan hoef je je nergens zorgen over te maken.
Maar hoe zat het ook alweer, of 250cc of 25 kw toch?
Zou dat dan niet betekenen dat je een 250cc tot zeg 40kw ofsow kan tunen zonder dat je er een zwaar rijbewijs voor nodig hebt?
En nogmaals; racers boeien mij totaal niet, en ik wil niet zo'n ding omdat je te weinig ervaring hebt om op zo'n ding te stappen en meteen 180 te kunnen gaan scheuren zodat je bij de 1e de beste rare situatie op je bek ligt onder de wielen van een bus oid.
 
Rudy 17-5-2002?13:22 Print reply

Posts: 3471
Quote:


Nee joh, een kerel als Mans Engel die al jaaaaaaaaaaaaren crossmotoren repareert die kan er niks van en hij is een vette stuntel, vast wel.
En ik weet heus wel dat je bij een crossmotor niet zomaar een hens aan die kickstarter kan geven omdat je dan de lucht in wordt gekatapulteerd omdat je zo'n vette terugslag hebt van die kickstarter.
En een CR500 is idd zwaar om aan te trappen, bij Henk Pel staat een omgebouwde CR SuperMotard met CR500 blok, de vorige eigenaar trapte hem ff verkeerd aan: scheenbeen doormidden >> open botbreuk en de kickstarter totaal aan gort, zelfs de as was afgebroken dacht ik.
Als die zuige maar op het goede punt staat dan hoef je je nergens zorgen over te maken.

Maar hoe zat het ook alweer, of 250cc of 25 kw toch?
Zou dat dan niet betekenen dat je een 250cc tot zeg 40kw ofsow kan tunen zonder dat je er een zwaar rijbewijs voor nodig hebt?
En nogmaals; racers boeien mij totaal niet, en ik wil niet zo'n ding omdat je te weinig ervaring hebt om op zo'n ding te stappen en meteen 180 te kunnen gaan scheuren zodat je bij de 1e de beste rare situatie op je bek ligt onder de wielen van een bus oid.

250 cc 4takt met 40 kw??
500 cc 2takt rijd ook bijna niemand meer op omdat ze gewoon niet gebruiks vriendelijk zijn ,maar als je weet hoe je ze moet starten en ze zijn goed dan lukt het best wel maar je moet niet lomp gaan stampen want dan schiet je zo van kickstarter af.

trouwens zo'n 250 cc trap je zo aan, en 50 pk en dan getuned stelt niet veel voor.kickstarter kapot getrapt???? Je moet met beleid starten en niet als een boer op dat ding gaan stampen want dan trap je alles kapot

Na diverse ,,Tuningaanpassingen??aan; cilinder/carburateur/powervalve/cilinderkop/V.FORGE/en een HGS nieuw type 2001 uitlaat,hebben we de motor weer getest. Test no.CR724 is een accelleratie test, nodig voor het juist afstellen van de motor(hier maken we er een tiental van) en test no.CR726 is een stappentest deze geeft het vermogen aan wat we op de baan kunnen brengen. Middels de reeds eerder genoemde aanpassingen hebben we een max.vermogen bereikt van 55,9 PK en een aanmerkelijk beter koppel over een groter toerengebied,ook de deuk welke onstaat door het te lang dichtblijven van de powervalve en onregelmatig openen, is nu geheel weg.

Met de stappentest CR726 komem we op 58 PK en een koppel van 46 Nm.Dit is wat we noemen het vermogen wat we op de baan kunnen brengen.Tijdens een dergelijke test komt de motor op de goede werktemperatuur en krijgen we een goed verbranding met dito vermogen.
[URL[t]]http://www.he-ja.nl/[/t]http://www.he-ja.nl/[/URL]

[URL[t]]http://www.he-ja.nl/images/Honda/CR250-01%20std+tuning.gif[/t]vermogensgrafiek 250cc[/URL]

[This message is edited by rudy on 17-5-2002 13:36]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zeta-boy 17-5-2002?15:13 Print reply

Posts: 2066
Hmmmm dan doen jullie toch wat fout. Mijn xl (23 kw en 40,6 Nm) trap je eigenlijk zo aan. Je moet hem tegen de compressie slag aantrappen, kickstarter omhoog laten komen en dan vol doortrappen. Dan trap je hem zo aan. Als je het anders doet dan kan je of je poot behoorlijk blesseren, of je wordt gelanceerd.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
henky 17-5-2002?15:55 Print reply
Posts: 20
ik snap dat verhaal van MT7 Racer ook niet ook een goede 250 cr start je vrij gemakkelijk en zo heel bijzonder is 50 pk niet dat leveren ze standaart al aan het achterwiel en die gozer waar hij het over heeft die ken ik niet eens
 
dt 80
Junkie XR 21-5-2002?15:34 Print reply

Posts: 5753
Sjonge jonge, wat een gezeik, Rudy, wat ben jij een verschrikkelijke NERD!! Alles wat je zelf hebt is perfect en wat een ander heeft is traag, jij bent echt de opvolger van Symen.

Een NX is gewoon een fijne motor. Snel is het niet nee, maar rij nog bijna elke auto zoek, en het bevalt perfect. En dat je een ZZR met een NX gaat vergelijken is gewoon zwaar infantiel, een ZZR is een 2 cilinder racer/tour motor, en dat vergelijk je met een 1 cilinder off the road. Hmmm, laat je nakijken. Heb een mito gehad; racer dus. En dat vond ik gaar. Je kan er geen kant mee op en snel is het ook niet. Je zit gewoon met die klote 25kw regeling. Ik vond een racer gewoon niks en een XR is net te onpraktisch, het is opzich al een motor die voor 1 persoon gemaakt is, en dan heb je ook nog eens dat een NX ten eerste al een stuk moderner is en sneller, en het heeft ook nog een elektrische start. En met rijles moet je je zo en zo al inhouden maar als je een beetje aan je motor gewaagd bent, en je HEBT ER GOEDE banden onder. Dan kan je er heerlijk mee gummen, het geeft een veel vrijer gevoel als zo'n stugge racer. Voorbeeldje, ik kom op m'n werk aan, grindpad, moet 'm keren. Wat doe je dan?? Voorrem in, hangen, gas, en koppeling los, en je staat gewoon achterstevoren, hoe ik dat met mijn mito deed? Dat ging gewoon niet, ik merk met alles dat ik veel sneller ben, je pakt ook veel gauwer een bermpje mee, of een opstaand stoeprandje. Misschien dat ik wel weer eens racer ga rijden als ik van die 25kw af ben, maar tot die tijd ga ik lekker aan de gang met m'n NX.
 
mtx-sh 21-5-2002?15:50 Print reply
Posts: 180
motor rijden is echt niet zo moeilijk zelf heb ik een yamaha dt 125cc vloeistof gekoeld tweetakt met 5versnellingen en een ligte vertanding en in de 3e versnelling krijg je het voorwiel nog los van de grond top is niet echt super strak, kan sneller rijdt nu op de teller 120km/h. Met andere tandwielen hebbenwe 160km/h gereden.


 
suzuki tsx
Junkie XR 21-5-2002?17:23 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Originally posted by: mtx-sh waasdorp

motor rijden is echt niet zo moeilijk zelf heb ik een yamaha dt 125cc vloeistof gekoeld tweetakt met 5versnellingen en een ligte vertanding en in de 3e versnelling krijg je het voorwiel nog los van de grond top is niet echt super strak, kan sneller rijdt nu op de teller 120km/h. Met andere tandwielen hebbenwe 160km/h gereden.



Nee, rijden is niet moeilijk, dat snapt elk jochie van 16! Maar waarom denk je dat je les krijgt? Om rekening te leren houden met ander verkeer, aangezien automobilisten nogweleens vage acties willen ondernemen, wacht maar tot je je eerste 2000 km hebt motorgereden dan snap je dat wel. Ik zelf zit inmiddels op 5500 km en daarin maak je soms toch wel gekke dingen mee.
 

Dit topic is 1671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved