Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - puch geeft geen vonk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #38318 - puch geeft geen vonk
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puchio 8-8-2006 12:28 Print topicpost
Posts: 38
hee gaste!

nou heb ik laatst een flinke berg onderdelen gehad voor puch, dus ik dacht laat ik er eens wat leuks van maken. Na een paar avondjes gesleuteld te hebben stond het ding in mekaar, maar startte nog niet. Wel een vonk maar verkeerde afstelling van de ontsteking (waarschijnlijk).Dus ik eerst een nieuwe bougie halen(zat waarschijnlijk nog een hele oude in) en nog eens rennen met koppeling in. Ik hoor een paar keer echt dat de benzine verbrand maar hij slaat nog niet aan. Dus ging ik die contactpuntjes(ontsteking) maar eens afstellen. Na dit ook gedaan te hebben weer een stukje gerend, maar nu waren zelf die 'plofjes' compleet verdwenen dus het leek er alleen maar slechter op te zijn geworden. Bleek dat ik geen goeie vonk meer had Dus nu heb ik een probleem. Er is af en toe nog wel een blijvende vonk maar dat is elke keer maar voor 1/2 seconde daarna niks meer. En het lijkt er ook op alsof ik vooral weer een vonk heb als ik begin met rennen, en daarna niet meer.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??


 
Puch Maxi Racer** Gilera gp50

Name of Steel 8-8-2006 12:30 Print reply

Posts: 3532
contactpunten schoonmaken,
en kijken of je bobine ed goede massa maakt
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
_Thom_ 8-8-2006 12:31 Print reply

Posts: 151
Denk de condensator
 
GhostRider, jihaaa !
Name of Steel 8-8-2006 12:37 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: II Basher II
Denk de condensator


ik eigenlijk ook
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
puchio 8-8-2006 12:41 Print reply
Posts: 38
En valt die te vervangen?
Ben nog niet zo heel erg slim wat sleutelen betreft pas begonne
 
Puch Maxi Racer** Gilera gp50
woutertjuh92 8-8-2006 12:55 Print reply

Posts: 150
gwoon vliegwiel eraf en dan kun je er bijen da is te vervange ja
 
Red-dragon 8-8-2006 12:55 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchio
En valt die te vervangen?
Ben nog niet zo heel erg slim wat sleutelen betreft pas begonne

Ja hoor, die valt te vervangen. Hij zit rechts op je grondplaat (Moet je het vliegwiel er even afhalen.) Het is een klein rond dingetje waar 3(of 2) draadjes naartoe lopen.

Je moet dan de hele grondplaat losschroeven, alles eraf behalve die condesator en dan kan je m er voorzichtig uitslaan. Dan moet je even een nieuwe halen, bij de brommerboer iets van 5 euro. Neem de oude wel mee want er zijn 2 soorten, een oud type en een nieuw type, het oude type heeft een klein asje met een moertje erop (dop 5,5) en bij een nieuw type met je de draadjes erop solderen.

Dit bericht is gewijzigd door Mtx-power op 8-8-2006 om 12:56 uur.
 
Fly like an Eagle...
puchio 8-8-2006 12:57 Print reply
Posts: 38
okee, lijkt me dan toch ook wel handig om ff zo'n geval te halen waar je je vliegwiel mee af kan tillen. Anders wordt dat ok nog n hele klus
 
Puch Maxi Racer** Gilera gp50
erwin fs1 8-8-2006 23:24 Print reply

Posts: 897
maak eerst je contactpunten schoon en controleer massas, dat kost je niks en is eenvougid uit te voeren
 
vake bej te bange....

Dit topic is 1796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved