Travel Fast |
7-8-2006 14:30 |
Posts: 486 |
Klink als een gare bougie, efe een nieuwe uitproberen
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Scozzisa |
7-8-2006 14:33 |
Posts: 2077 |
klinkt nog eerder als een volledig gare afstelling van de carburateur
ff opnieuw afstellen dus, heb je soms als je je carb. schoongemaakt heb
edit: of valse lucht
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 7-8-2006 om 14:44 uur.
|
|
|
|
OmafietS |
7-8-2006 14:34 |
Posts: 7472 |
ik denk valse lucht
|
|
|
|
Joer |
7-8-2006 14:36 |
Posts: 283 |
Dat rare geluid, zijn dat knallen? of klinkt het meer als iets van ijzer dat in uitlaat zit?(zuigerveren...)
|
|
Motorhispania RX |
|
zeno |
7-8-2006 14:52 |
Posts: 1595 |
uitlaat gepuf kan ook komen als je niet genoeg compressie hebt,
laatst nog bij een derbi senda zien gebeuren. Grote puffen uit de uitlaat en wat bleek: hap uit zuiger
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
_Thom_ |
7-8-2006 14:52 |
Posts: 151 |
klinkt idd als een kapotte bougie( zoals Travel Fast al zei )
|
|
GhostRider, jihaaa ! |
|
Scozzisa |
7-8-2006 14:53 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zeno
uitlaat gepuf kan ook komen als je niet genoeg compressie hebt,
laatst nog bij een derbi senda zien gebeuren. Grote puffen uit de uitlaat en wat bleek: hap uit zuiger
nou als je een hap uit je zuiger hebt kun je er 99 vd 100 keer geen 10 km meer mee rijden
|
|
|
|
zeno |
7-8-2006 14:54 |
Posts: 1595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
nou als je een hap uit je zuiger hebt kun je er 99 vd 100 keer geen 10 km meer mee rijden
brommer heeft nog 2 min gelopen toen, als hij geen hap maar een kras heeft
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
OmafietS |
7-8-2006 14:56 |
Posts: 7472 |
Ik heb een x een hap uit mn zuiger gehad... en toen had k ook een metaalklingelend geluidje in mn uitlaat...
Maar ik kon nog gewoon 60 km/huur... wel geheel geluidloos
Mn herrie MT maakte opeens geen geluid meer
Maar als k jou was zou k gewoon alles ff van je GSM aftrekken en weer opnieuw inelkaar met nieuwe pakkingen enz
1900
|
|
|
|
oenoehoofd |
7-8-2006 15:01 |
Posts: 17851 |
kzou idd even je bougie vervangen, je cilinder er af trekken, zuigerveren en pakkingen vervangen.. en je uitlaat mischien ff uitbranden.. denk dat het dan wel weer goed zit... en afstellen mag denk ik ook wel
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
RickvanDuin |
7-8-2006 15:15 |
Posts: 464 |
ik ging hem juist afstellen(lang leeg fietspad zndr juten)
maar het is als eenknal maar daneen soort met lucht (alsof de gecompreseerde lucht er met een klap uit komt zette.
ik heb ook een nieuwe bougie maar die heeft het zelfde effect.
-afstelling:hij liep eerst goed (nog niet helemaal afgestelt maar haalde alle versnellingen en hoge toeren
maar liep stationair 4000rpm
dus dat ist vage
kan het ook gewoon in de bobine ofzo zitten? of aan de begrenzer (die volges my op de ontsteking zit.
en valse lucht denk ik ook niet het kwam opeens eerst veel slechter lopen daarna niets meer
Dit bericht is gewijzigd door RickvanDuin op 7-8-2006 om 15:16 uur.
|
|
|
|
Scozzisa |
7-8-2006 15:18 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
ik ging hem juist afstellen(lang leeg fietspad zndr juten)
maar het is als eenknal maar daneen soort met lucht (alsof de gecompreseerde lucht er met een klap uit komt zette.
ik heb ook een nieuwe bougie maar die heeft het zelfde effect.
-afstelling:hij liep eerst goed (nog niet helemaal afgestelt maar haalde alle versnellingen en hoge toeren
maar liep stationair 4000rpm
dus dat ist vage
kan het ook gewoon in de bobine ofzo zitten? of aan de begrenzer (die volges my op de ontsteking zit.
moet je je luchtschroef helemaal naar rechts (dicht) draaien om hem een beetje normaal lopend te houden of staat ie ongeveer 1.5 slagje naar links? eerste geval.. valse lucht
en heb je al geprobeerd om je stationair schroef iets naar links te draaien, zodat ie lager stationair loopt?
lees ook ff de faq voor afstellen as je dat nog niet gedaan had
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 7-8-2006 om 15:19 uur.
|
|
|
|
RickvanDuin |
7-8-2006 15:21 |
Posts: 464 |
ik weet hoe het afstellen gaat en hij liep 400toeren terwijl de schroef helemaal naar rechts zat en als ik hem naar links draaide viel hij uit nar 1.5slag al of zelfs eerder.
|
|
|
|
Scozzisa |
7-8-2006 15:24 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
ik weet hoe het afstellen gaat en hij liep 400toeren terwijl de schroef helemaal naar rechts zat en als ik hem naar links draaide viel hij uit nar 1.5slag al of zelfs eerder.
probeer nu je luchtschroef (kleine schroefje) eens op 1.5 slag naar links te zetten, wss valt ie uit
draai nu je stationair schroef (grote) naar rechts totdat ie niet meer uitvalt
dit kun je het beste proberen als ie loopt dus tegelijkertijd aan allebei draaien
lukt dit niet en blijft ie uitvallen heb je gegarandeert valse lucht
edit: spuit anders eens met deo rond je carb. kijken oftie reageerd
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 7-8-2006 om 15:25 uur.
|
|
|
|
RickvanDuin |
7-8-2006 15:30 |
Posts: 464 |
t probleem is dat ie helemaal niet meer doet:P dat ie 4000 bleef was voor dat ie er mee kapte. nu krijg ik steeds van die knallen met lucht.men vader dacht dat het backfiren was. maar dat geloof ik niet helemaal. en dacht dat ook men nieuwe bougie naar de hel was:/
|
|
|
|