Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gilera gsm slaat niet aan(en er komt een raar geluid uit de uitlaat.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38306 - Gilera gsm slaat niet aan(en er kom...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RickvanDuin 7-8-2006 14:27 Print topicpost
Posts: 464
probleem:
als ik hem aan duw dan komt er steeds een raar geluid uit de uitlaat als of er ineens heelveel lucht uit de uitlaat komt.

-de bougie vonkt gewoon
-ik had de carb schoon gemaakt toen deed hij het een tijdje en heb ik denk ik in totaal 10km mee heb gereden toen stopte hij er weer mee. en na 1000X aanduwen kreeg ik hem nog niet aan.
-ik had wel genoeg benzine.
-hij kreeg lucht
maar wat het probleem is?

ik probeer straks even een videotje ervan te maken.

En hopen dat ik niet weer 4km hoef te lopen:S

alvast bedankt


 

Travel Fast 7-8-2006 14:30 Print reply

Posts: 486
Klink als een gare bougie, efe een nieuwe uitproberen
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Scozzisa 7-8-2006 14:33 Print reply

Posts: 2077
klinkt nog eerder als een volledig gare afstelling van de carburateur

ff opnieuw afstellen dus, heb je soms als je je carb. schoongemaakt heb

edit: of valse lucht

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 7-8-2006 om 14:44 uur.
 
OmafietS 7-8-2006 14:34 Print reply

Posts: 7472
ik denk valse lucht
 
Joer 7-8-2006 14:36 Print reply

Posts: 283
Dat rare geluid, zijn dat knallen? of klinkt het meer als iets van ijzer dat in uitlaat zit?(zuigerveren...)
 
Motorhispania RX
zeno 7-8-2006 14:52 Print reply

Posts: 1595
uitlaat gepuf kan ook komen als je niet genoeg compressie hebt,
laatst nog bij een derbi senda zien gebeuren. Grote puffen uit de uitlaat en wat bleek: hap uit zuiger
 
bier drinken en kut roepen
_Thom_ 7-8-2006 14:52 Print reply

Posts: 151
klinkt idd als een kapotte bougie( zoals Travel Fast al zei )
 
GhostRider, jihaaa !
Scozzisa 7-8-2006 14:53 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
uitlaat gepuf kan ook komen als je niet genoeg compressie hebt,
laatst nog bij een derbi senda zien gebeuren. Grote puffen uit de uitlaat en wat bleek: hap uit zuiger


nou als je een hap uit je zuiger hebt kun je er 99 vd 100 keer geen 10 km meer mee rijden
 
zeno 7-8-2006 14:54 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


nou als je een hap uit je zuiger hebt kun je er 99 vd 100 keer geen 10 km meer mee rijden


brommer heeft nog 2 min gelopen toen, als hij geen hap maar een kras heeft
 
bier drinken en kut roepen
OmafietS 7-8-2006 14:56 Print reply

Posts: 7472
Ik heb een x een hap uit mn zuiger gehad... en toen had k ook een metaalklingelend geluidje in mn uitlaat...

Maar ik kon nog gewoon 60 km/huur... wel geheel geluidloos

Mn herrie MT maakte opeens geen geluid meer



Maar als k jou was zou k gewoon alles ff van je GSM aftrekken en weer opnieuw inelkaar met nieuwe pakkingen enz




1900
 
oenoehoofd 7-8-2006 15:01 Print reply

Posts: 17851
kzou idd even je bougie vervangen, je cilinder er af trekken, zuigerveren en pakkingen vervangen.. en je uitlaat mischien ff uitbranden.. denk dat het dan wel weer goed zit... en afstellen mag denk ik ook wel
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
RickvanDuin 7-8-2006 15:15 Print reply
Posts: 464
ik ging hem juist afstellen(lang leeg fietspad zndr juten)
maar het is als eenknal maar daneen soort met lucht (alsof de gecompreseerde lucht er met een klap uit komt zette.
ik heb ook een nieuwe bougie maar die heeft het zelfde effect.

-afstelling:hij liep eerst goed (nog niet helemaal afgestelt maar haalde alle versnellingen en hoge toeren

maar liep stationair 4000rpm
dus dat ist vage
kan het ook gewoon in de bobine ofzo zitten? of aan de begrenzer (die volges my op de ontsteking zit.

en valse lucht denk ik ook niet het kwam opeens eerst veel slechter lopen daarna niets meer

Dit bericht is gewijzigd door RickvanDuin op 7-8-2006 om 15:16 uur.
 
Scozzisa 7-8-2006 15:18 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
ik ging hem juist afstellen(lang leeg fietspad zndr juten)
maar het is als eenknal maar daneen soort met lucht (alsof de gecompreseerde lucht er met een klap uit komt zette.
ik heb ook een nieuwe bougie maar die heeft het zelfde effect.

-afstelling:hij liep eerst goed (nog niet helemaal afgestelt maar haalde alle versnellingen en hoge toeren

maar liep stationair 4000rpm
dus dat ist vage
kan het ook gewoon in de bobine ofzo zitten? of aan de begrenzer (die volges my op de ontsteking zit.



moet je je luchtschroef helemaal naar rechts (dicht) draaien om hem een beetje normaal lopend te houden of staat ie ongeveer 1.5 slagje naar links? eerste geval.. valse lucht

en heb je al geprobeerd om je stationair schroef iets naar links te draaien, zodat ie lager stationair loopt?

lees ook ff de faq voor afstellen as je dat nog niet gedaan had

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 7-8-2006 om 15:19 uur.
 
RickvanDuin 7-8-2006 15:21 Print reply
Posts: 464
ik weet hoe het afstellen gaat en hij liep 400toeren terwijl de schroef helemaal naar rechts zat en als ik hem naar links draaide viel hij uit nar 1.5slag al of zelfs eerder.
 
Scozzisa 7-8-2006 15:24 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
ik weet hoe het afstellen gaat en hij liep 400toeren terwijl de schroef helemaal naar rechts zat en als ik hem naar links draaide viel hij uit nar 1.5slag al of zelfs eerder.



probeer nu je luchtschroef (kleine schroefje) eens op 1.5 slag naar links te zetten, wss valt ie uit

draai nu je stationair schroef (grote) naar rechts totdat ie niet meer uitvalt

dit kun je het beste proberen als ie loopt dus tegelijkertijd aan allebei draaien

lukt dit niet en blijft ie uitvallen heb je gegarandeert valse lucht

edit: spuit anders eens met deo rond je carb. kijken oftie reageerd

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 7-8-2006 om 15:25 uur.
 
RickvanDuin 7-8-2006 15:30 Print reply
Posts: 464
t probleem is dat ie helemaal niet meer doet:P dat ie 4000 bleef was voor dat ie er mee kapte. nu krijg ik steeds van die knallen met lucht.men vader dacht dat het backfiren was. maar dat geloof ik niet helemaal. en dacht dat ook men nieuwe bougie naar de hel was:/

 

Dit topic is 2065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved