Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nitro op een 4-taktblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1351 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38304 - Nitro op een 4-taktblok
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 9-8-2006 12:00 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Hmmm... Ik weet dat je bij 4takt blokken nietzomaar een turbo op een motor kan bouwen, dan loopt ie kapot door het vele extra vermogen wat je deruit pompt... Lijk me dat dit ook zo werkt bij Nitro derin... Bij een gewone motor (met carb dus, nitro werkt dacht ik via injectiesysteem) worden de zuigers niet gekoeld, bij een turbomotor wordt van de onderkant olie tegen de zuigers aangespoten omdat ze anders te heet worden....Lijkt me hier net zo... Bovendien krijg je em nooit mooi afgesteld met een carburateur en moet je dacht ik zo een brandstofpomp derop hebben...



eehh bij een "gewone" 4 takt word de zuiger ook gekoeld aan de onderkant doormiddel van spatsmering...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

nee maar je kan wel bijv methanol als boost gebruiken, of iets van kerosine oid



kerosine heeft een harstikke lage kalorische waarde!

brand nog slechter als diesel en minder energie rijk.

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 9-8-2006 om 12:06 uur.
 
V8
christianos 9-8-2006 12:15 Print reply

Posts: 20445
ff goed googleen en searchen!

http://home.planet.nl/~mole0046/nitro.htm
 
Toon 9-8-2006 12:23 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ff goed googleen en searchen!

http://home.planet.nl/~mole0046/nitro.htm


Sjiek man, srry voor het oftopic maar zou er een filmje van bestaan ofzo?
 
superior mt7 9-8-2006 12:24 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
14,7:1 voor benzine
ergens rond de 4:1 voor nitromethanol.
Maar grootste probleem zal koelen worden, ontbranding van nitromethaan is erg heet, daarom word er ook methanol doorheen gegooid, dit heeft weer een koelende werking... maar dit zal nooit voldoende worden om een bromfiets cilinder te koelen.
Wanden zijn te dun, koeling te weinig... zonde van het blokje.



je hebt idd 14,7 delen lucht nodig om 1 deel benzine te ontbranden
....

lijkt me dan sterk dat je maar 4 delen lucht nodig hebt om 1 deel nitromethanol te verbanden.
 
V8
-Tom- 9-8-2006 12:35 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ff goed googleen en searchen!

http://home.planet.nl/~mole0046/nitro.htm

jonge, als je dat gelooft ben je achterlijk... net of zo'n kreidler ff 120 loopt...
 
FTS Member
christianos 9-8-2006 12:36 Print reply

Posts: 20445
toevallig geloof ik een groot deel wat daar staat jah
 
christianos 9-8-2006 12:37 Print reply

Posts: 20445
als ik met een fles spiritus een mt blok al over de 20.000 toeren heen krijg, dan zeker wel met dit goedje..
 
remmie 9-8-2006 15:42 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
eehh bij een "gewone" 4 takt word de zuiger ook gekoeld aan de onderkant doormiddel van spatsmering...
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 9-8-2006 om 12:06 uur.

Zuigerbodem koeling word alleen op snelle of turbo blokken gebruikt.
Heb tijdje geleden een golf gtd blok('98) naast een gtd turbo gehad, van buiten exact gelijke blokken, maar turbo blok heeft dus kleine kanaaltjes om olie tegen zuigerbodem te spuiten.
Turbo blok leverde trouwens ook een onsje meer "oud ijzer" op.

Juiste verhouding nitro zal ik eens opzoeken als boeken weer eens naar boven komen, maar uit het hoofd was het extreem rijk tov benzine.

120km/h met een 50cc kreidler klinkt niet echt vreemd... alleen heb je daar geen nitromethaan toevoegingen voor nodig... mooie superbreitwand 13 poorter en een 17mm carb en een heeeeeeeeeeeeele lange weg is voldoende.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
-Tom- 9-8-2006 15:53 Print reply

Posts: 4151
wtf is nou weer een 13 poorter, en met een 17mm red je 't al helemaal niet.
Ik zit zelf (veel) op 't kreidlerforum, en de écht snelle lui hebben daar hooguit 8 poorters (spoelpoorten geteld he...). En dan zit je dan ook nog met de 24mm carb's en flinke expansiepijpen...
 
FTS Member
christianos 9-8-2006 16:01 Print reply

Posts: 20445
nou dan tel je bovenop die spoelpoorten nog wat in en uitlaatpoorten en dan kom je vanzelf opp 13?

en als je het dan zo goed weet, zou je ook moeten weten dat je (extreem kleine carbs daargelaten) je carb je top snelheid bijna niet beinvloed
 

Dit topic is 3971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved