Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nitro op een 4-taktblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1414 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38304 - Nitro op een 4-taktblok
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve 4takt 7-8-2006 17:25 Print reply

Posts: 422
Is al meerdere malen geprobeerd, door beuners en door de voorzitters van de Honda vereniging met behulp van de beste 4 takt toko's in nederland maar alles loopt vast bij de 2e run rond de 180km/u. Dit soort blokjes worden hier niet genoeg voor gekoeld en misschien dat het zou kunnen als je Takegawa zuigers/cilinder/oliepomp/kopperling/6bak/cilinderkop (of 4 klepper) enz enz enz hebt maar dan is je blokje al gauw meer dan 5000 euro waard en heb je nog geen garantie dat het werk...

turbo's zijn nog altijd langer mee te gaan dan nos... al is het maar een kilometer of 5


en als boost kun je uit griekenland voor 10 euro Octaanboosters kopen... die schijnen te werken..

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 7-8-2006 om 17:25 uur.
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
Name of Steel 7-8-2006 17:28 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt


en als boost kun je uit griekenland voor 10 euro Octaanboosters kopen... die schijnen te werken..

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 7-8-2006 om 17:25 uur.


interesant.. foto??
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
koekie - Administrator 7-8-2006 17:28 Print reply

Posts: 12588
Octaanboosters meng je met benzine, en dat geeft dus niet een korte boost..
 
Haaks de hoek om!
Name of Steel 7-8-2006 17:59 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Octaanboosters meng je met benzine, en dat geeft dus niet een korte boost..



zijn dat gewoon een soort tablette ofzo? of gewoon een flessie
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
[RRT] Lost-P 7-8-2006 18:09 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



zijn dat gewoon een soort tablette ofzo? of gewoon een flessie



Gewoon een flesje, en, daar heb je niet zo gek veel aan zo hoor.
Je kunt ze trouwens ook gewoon bij een automaterialenzaak kopen.

Maar dit gooit alleen je octaangetal omhoog, en dus zou je met hogere compressieverhouding / hogere turbodruk e.d kunnen werken.

Als je het er zo bijgooit heb je er niet veel aan...
 
Chille Tune shit dan
Name of Steel 7-8-2006 18:54 Print reply

Posts: 3532
oke.. dan terug op het idee nitromethanol!!!
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
RS_Patrick 8-8-2006 16:20 Print reply

Posts: 117
Moet prima kunnen lopen op nitromethanol maar je moet er wel een veel grotere sproeier in zetten.
 
Frysk 8-8-2006 16:21 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Moet prima kunnen lopen op nitromethanol maar je moet er wel een veel grotere sproeier in zetten.

+ klokje extra olie denks ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
Is al meerdere malen geprobeerd, door beuners en door de voorzitters van de Honda vereniging met behulp van de beste 4 takt toko's in nederland maar alles loopt vast bij de 2e run rond de 180km/u. Dit soort blokjes worden hier niet genoeg voor gekoeld en misschien dat het zou kunnen als je Takegawa zuigers/cilinder/oliepomp/kopperling/6bak/cilinderkop (of 4 klepper) enz enz enz hebt maar dan is je blokje al gauw meer dan 5000 euro waard en heb je nog geen garantie dat het werk...

turbo's zijn nog altijd langer mee te gaan dan nos... al is het maar een kilometer of 5


en als boost kun je uit griekenland voor 10 euro Octaanboosters kopen... die schijnen te werken..

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 7-8-2006 om 17:25 uur.

octaanbooster kun je ook kopen bij crossmotor zaak

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 8-8-2006 om 16:22 uur.
 
giggitybyte
Name of Steel 8-8-2006 16:22 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Moet prima kunnen lopen op nitromethanol maar je moet er wel een veel grotere sproeier in zetten.


hoezo dan? heeft hij meer nodig dan
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
remmie 8-8-2006 16:36 Print reply
Posts: 71
14,7:1 voor benzine
ergens rond de 4:1 voor nitromethanol.
Maar grootste probleem zal koelen worden, ontbranding van nitromethaan is erg heet, daarom word er ook methanol doorheen gegooid, dit heeft weer een koelende werking... maar dit zal nooit voldoende worden om een bromfiets cilinder te koelen.
Wanden zijn te dun, koeling te weinig... zonde van het blokje.
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
RS_Patrick 8-8-2006 16:47 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]


hoezo dan? heeft hij meer nodig dan


Als je leest op de eerste pagina staat dat daar al uitgelegt.

Nitromethaan heeft ongeveer 8½ keer minder lucht nodig als benzine om te verbranden.
Nitromethanol is een mengsel van Nitrometaan en Ethanol/Methanol.
Hoe hoger het persentage Nitrometaan is hoe groter de sproeier zal moeten zijn. Normaal zit er tussen de 10% en 65% Nitrometaan in Nitromethanol met olie door als je dat kant en klaar koopt voor een RC motortje. Ik weet niet welke mengverhouding je kan gebruiken bij een 4 takt motortje maar dat weten ze in een RC shop of waar je dat spul koopt wel.
 
RS_Patrick 8-8-2006 16:55 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
14,7:1 voor benzine
ergens rond de 4:1 voor nitromethanol.
Maar grootste probleem zal koelen worden, ontbranding van nitromethaan is erg heet, daarom word er ook methanol doorheen gegooid, dit heeft weer een koelende werking... maar dit zal nooit voldoende worden om een bromfiets cilinder te koelen.
Wanden zijn te dun, koeling te weinig... zonde van het blokje.


Dude Dragsters die op pure Nitrometaan rijden hebben geen eens een radiator.
Probleem met Nitrometaan is dat het een hele krachtige verbranding geeft.
Tempratuur van Benzine mengsel wat ontbrand is 2000c, dat van Nitromethaan is 2400c, maar Nitrometaan heeft een zeer sterk koelend effect, veel groter als van Methanol nog, maar tijdens de verbranding komen er heel veel krachten vrij wat bij een normaal blok zou betekenen dat de zuiger gelijk onder je blok op straat terecht komt.
Nitrometaan ontploft met meer kracht als dynamiet per Kg soortelijk gewicht.
Daarom word het dus verdunt.

 
remmie 8-8-2006 17:09 Print reply
Posts: 71
Kun je ons dan ook nog verblijden met wat getallen?
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
christianos 9-8-2006 11:44 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]


interesant.. foto??

slaat nergens op

octaan boosters zorgen alleen voor minde rkans op detonatie, het goedje opzich zelf werkt niet, maar je kan alleen meer compressie opbouwen dan normaal doordat ie minder snel detoneert
octaanbooster koelen extra, maar geven geen boost
 
yudb 9-8-2006 11:57 Print reply

Posts: 709
heel belangrijk:

als je nitro gaat gebruiken, gebruik dan ook (VEEL) lood in je brandstof voor de koeling van je kleppen, anders blijft er niets van over...
liever geen loodvervanger, werkt veel minder goed...
 

Dit topic is 3972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved