Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #38273 - MTX-sh cilinder opvoeren
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2102 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
FDG |
3-8-2006 22:17 |
Posts: 215 |
Hallo,
Nu heb ik nog een standaard 50cc cilinder op me mtx-sh, ik haal er nu 70 mee maar vind dat die wel is wat meer trek kracht zou kenne hebben.
En aangezien ik me blok toch waarschijnlijk om ga bouwen naar watergekoelt kan ik natuurlijk best even kijken of ik wat aan die cilinder kan doen  of als ik het verpest kan die altijd nog opgeboort worden
Nu las ik dat je de uitlaatpoort stukje omhoog moet dremelen, hoeveel zal moet ik dan omhoog gaan ? 2 milimeter? en verder wat is er te doen met de inlaatpoort?
maandag en dinsdag ben ik vrij dus dan wil ik er wel is aangaa beginnen, iedereen die tips heeft die zijn uiterraard heel erg welkom
|
|
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee |
|
jeppor |
3-8-2006 23:00 |
 Posts: 486 |
zou het niet zomaar in 1 keer zelf gaan doen, laat het iemand anders doen of neem er de tijd voor
|
|
|
|
FDG |
3-8-2006 23:20 |
Posts: 215 |
ik ga ook geen spoelpoorten enzo doen alleen de uitlaat en misschien de inlaat,
ik doe al 6 jaar lang modelbouw en kan redelijk dremelen
|
|
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee |
|
khpoppema |
4-8-2006 0:01 |
|
Red-dragon |
4-8-2006 0:02 |
 Posts: 1486 |
Als je m breder maakt krijg je meer koppel. Maar zorg er wel voor dat je slotjes niet gaan happen in je uitlaatpoort.
|
|
Fly like an Eagle... |
|
FDG |
4-8-2006 0:06 |
Posts: 215 |
ok we gaan dan 1 mm omhoog en hoeveel zou ik dan in de breedte gaan? heeft er iemand berekeningen ? dat ik kan kijken dat ik niet boven 70% uit kom..
alvast bedankt voor de reacties
|
|
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee |
|
Joostvdw |
4-8-2006 14:23 |
 Posts: 4789 |
berekeningen kan je makkelijk zelf maken, kijk in de FAQ over poortmappen en lees het sticky topic over tunen door
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
christianos |
4-8-2006 14:28 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FDG
ok we gaan dan 1 mm omhoog en hoeveel zou ik dan in de breedte gaan? heeft er iemand berekeningen ? dat ik kan kijken dat ik niet boven 70% uit kom..
alvast bedankt voor de reacties
hou maar 68% als absoluut maximum aan
|
|
|
|
Travel Fast |
4-8-2006 14:31 |
 Posts: 486 |
Eh MTX-SH cilinder is dat het zelfde als MT/MB?, zo ja met een klein metaal boor (4mm), gaatjes boren van membraam kleppen huis (waar je membraam kleppen invallen) naar de spoelpoorten, deze geven een aanzienlijke verbetering in de trekkracht, mits hier wel een stevige carb. tegen overstaat (min. 16mm, beter is 18mm). Verder uitlaat poort uit dremmelen, goeie expansie pijp eronder en je haalt met gemak de 85 km/u.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
FDG |
4-8-2006 15:27 |
Posts: 215 |
Ok 68% dus morgen haal ik me cilinder eraf en zal ik poortmap maken en de berekeningen,
Nee mtx-sh cilinder is niet de zelfde als die van de MT/MB (naar mijn weten) ik heb er nu een 16mm voor hangen en een proma pijp er op.
|
|
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee |
|
christianos |
4-8-2006 16:06 |
 Posts: 20445 |
het is allebei langzaam
nee sh cilinder is std al ietsje sneller dan mb/mt
|
|
|
|
Travel Fast |
4-8-2006 16:09 |
 Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FDG
Ok 68% dus morgen haal ik me cilinder eraf en zal ik poortmap maken en de berekeningen,
Nee mtx-sh cilinder is niet de zelfde als die van de MT/MB (naar mijn weten) ik heb er nu een 16mm voor hangen en een proma pijp er op.
Effe navraag gedaan, is inderdaad niet het zelfde maar die truc werkt ook bij deze cilinder.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Scozzisa |
4-8-2006 16:15 |
 Posts: 2077 |
beter ga je de timingen van je cil eerst even berekenen
als je zomaar de inlaat en uitlaatpoort gaat vergroten zonder je spoelpoorten mee te nemen heb je straks een blowdown van hier tot tokyo, wat kan resulteren in een vastlopertje
bekijk eerst maar eens de verhoudingen tussen je poorten, is bijvoorbeeld je uitlaatpoort al heel groot (hier moet je meer cilinders voor hebben gezien) dan zou je evt. je inlaatpoort kunnen gaan bewerken, doe je dit dan loop je tegelijkertijd een risico dat je spoelpoorten te klein zijn
eerst berekenen, blowdown rond de 35 houden, erboven is nogal veel en moet je niet zomaar gaan dremelen, of je moet alles tegelijkertijd aan gaan passen
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-8-2006 om 16:15 uur.
|
|
|
|
christianos |
4-8-2006 16:15 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]
Effe navraag gedaan, is inderdaad niet het zelfde maar die truc werkt ook bij deze cilinder.
afbeelding
ja ja ja is heel lullig hoor om dat als beginneling te doen.. is egt kut werk en je moet het goed doen
dingen heten trouwens AUX poorten
|
|
|
|
Travel Fast |
4-8-2006 16:17 |
 Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
beter ga je de timingen van je cil eerst even berekenen
als je zomaar de inlaat en uitlaatpoort gaat vergroten zonder je spoelpoorten mee te nemen heb je straks een blowdown van hier tot tokyo, wat kan resulteren in een vastlopertje
bekijk eerst maar eens de verhoudingen tussen je poorten, is bijvoorbeeld je uitlaatpoort al heel groot (hier moet je meer cilinders voor hebben gezien) dan zou je evt. je inlaatpoort kunnen gaan bewerken, doe je dit dan loop je tegelijkertijd een risico dat je spoelpoorten te klein zijn
eerst berekenen, blowdown rond de 35 houden, erboven is nogal veel en moet je niet zomaar gaan dremelen, of je moet alles tegelijkertijd aan gaan passen
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-8-2006 om 16:15 uur.
Mee eens, ik zeg altijd: "meten is weten"
Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 4-8-2006 om 16:20 uur.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Scozzisa |
4-8-2006 16:19 |
|
Dit topic is 2102 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|