Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX-sh cilinder opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 758 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38273 - MTX-sh cilinder opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FDG 3-8-2006 22:17 Print topicpost
Posts: 215
Hallo,

Nu heb ik nog een standaard 50cc cilinder op me mtx-sh, ik haal er nu 70 mee maar vind dat die wel is wat meer trek kracht zou kenne hebben.

En aangezien ik me blok toch waarschijnlijk om ga bouwen naar watergekoelt kan ik natuurlijk best even kijken of ik wat aan die cilinder kan doen of als ik het verpest kan die altijd nog opgeboort worden

Nu las ik dat je de uitlaatpoort stukje omhoog moet dremelen, hoeveel zal moet ik dan omhoog gaan ? 2 milimeter? en verder wat is er te doen met de inlaatpoort?

maandag en dinsdag ben ik vrij dus dan wil ik er wel is aangaa beginnen, iedereen die tips heeft die zijn uiterraard heel erg welkom

 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee

jeppor 3-8-2006 23:00 Print reply

Posts: 486
zou het niet zomaar in 1 keer zelf gaan doen, laat het iemand anders doen of neem er de tijd voor
 
FDG 3-8-2006 23:20 Print reply
Posts: 215
ik ga ook geen spoelpoorten enzo doen alleen de uitlaat en misschien de inlaat,

ik doe al 6 jaar lang modelbouw en kan redelijk dremelen
 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
khpoppema 4-8-2006 0:01 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FDG
Hallo,

Nu heb ik nog een standaard 50cc cilinder op me mtx-sh, ik haal er nu 70 mee maar vind dat die wel is wat meer trek kracht zou kenne hebben.

En aangezien ik me blok toch waarschijnlijk om ga bouwen naar watergekoelt kan ik natuurlijk best even kijken of ik wat aan die cilinder kan doen of als ik het verpest kan die altijd nog opgeboort worden

Nu las ik dat je de uitlaatpoort stukje omhoog moet dremelen, hoeveel zal moet ik dan omhoog gaan ? 2 milimeter? en verder wat is er te doen met de inlaatpoort?

maandag en dinsdag ben ik vrij dus dan wil ik er wel is aangaa beginnen, iedereen die tips heeft die zijn uiterraard heel erg welkom



als je de uitlaatpoort omhoog dremelt krijg je juist meer toeren neit meer trekracht,

begin met hooguit 1 mm

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Red-dragon 4-8-2006 0:02 Print reply

Posts: 1486
Als je m breder maakt krijg je meer koppel. Maar zorg er wel voor dat je slotjes niet gaan happen in je uitlaatpoort.
 
Fly like an Eagle...
FDG 4-8-2006 0:06 Print reply
Posts: 215
ok we gaan dan 1 mm omhoog en hoeveel zou ik dan in de breedte gaan? heeft er iemand berekeningen ? dat ik kan kijken dat ik niet boven 70% uit kom..

alvast bedankt voor de reacties
 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
Joostvdw 4-8-2006 14:23 Print reply

Posts: 4789
berekeningen kan je makkelijk zelf maken, kijk in de FAQ over poortmappen en lees het sticky topic over tunen door
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 4-8-2006 14:28 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FDG
ok we gaan dan 1 mm omhoog en hoeveel zou ik dan in de breedte gaan? heeft er iemand berekeningen ? dat ik kan kijken dat ik niet boven 70% uit kom..

alvast bedankt voor de reacties

hou maar 68% als absoluut maximum aan
 
Travel Fast 4-8-2006 14:31 Print reply

Posts: 486
Eh MTX-SH cilinder is dat het zelfde als MT/MB?, zo ja met een klein metaal boor (4mm), gaatjes boren van membraam kleppen huis (waar je membraam kleppen invallen) naar de spoelpoorten, deze geven een aanzienlijke verbetering in de trekkracht, mits hier wel een stevige carb. tegen overstaat (min. 16mm, beter is 18mm). Verder uitlaat poort uit dremmelen, goeie expansie pijp eronder en je haalt met gemak de 85 km/u.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
FDG 4-8-2006 15:27 Print reply
Posts: 215
Ok 68% dus morgen haal ik me cilinder eraf en zal ik poortmap maken en de berekeningen,

Nee mtx-sh cilinder is niet de zelfde als die van de MT/MB (naar mijn weten) ik heb er nu een 16mm voor hangen en een proma pijp er op.
 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
christianos 4-8-2006 16:06 Print reply

Posts: 20445
het is allebei langzaam

nee sh cilinder is std al ietsje sneller dan mb/mt
 
Travel Fast 4-8-2006 16:09 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FDG
Ok 68% dus morgen haal ik me cilinder eraf en zal ik poortmap maken en de berekeningen,

Nee mtx-sh cilinder is niet de zelfde als die van de MT/MB (naar mijn weten) ik heb er nu een 16mm voor hangen en een proma pijp er op.



Effe navraag gedaan, is inderdaad niet het zelfde maar die truc werkt ook bij deze cilinder.

 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Scozzisa 4-8-2006 16:15 Print reply

Posts: 2077
beter ga je de timingen van je cil eerst even berekenen

als je zomaar de inlaat en uitlaatpoort gaat vergroten zonder je spoelpoorten mee te nemen heb je straks een blowdown van hier tot tokyo, wat kan resulteren in een vastlopertje

bekijk eerst maar eens de verhoudingen tussen je poorten, is bijvoorbeeld je uitlaatpoort al heel groot (hier moet je meer cilinders voor hebben gezien) dan zou je evt. je inlaatpoort kunnen gaan bewerken, doe je dit dan loop je tegelijkertijd een risico dat je spoelpoorten te klein zijn

eerst berekenen, blowdown rond de 35 houden, erboven is nogal veel en moet je niet zomaar gaan dremelen, of je moet alles tegelijkertijd aan gaan passen

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-8-2006 om 16:15 uur.
 
christianos 4-8-2006 16:15 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]



Effe navraag gedaan, is inderdaad niet het zelfde maar die truc werkt ook bij deze cilinder.
afbeelding

ja ja ja is heel lullig hoor om dat als beginneling te doen.. is egt kut werk en je moet het goed doen

dingen heten trouwens AUX poorten
 
Travel Fast 4-8-2006 16:17 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
beter ga je de timingen van je cil eerst even berekenen

als je zomaar de inlaat en uitlaatpoort gaat vergroten zonder je spoelpoorten mee te nemen heb je straks een blowdown van hier tot tokyo, wat kan resulteren in een vastlopertje

bekijk eerst maar eens de verhoudingen tussen je poorten, is bijvoorbeeld je uitlaatpoort al heel groot (hier moet je meer cilinders voor hebben gezien) dan zou je evt. je inlaatpoort kunnen gaan bewerken, doe je dit dan loop je tegelijkertijd een risico dat je spoelpoorten te klein zijn

eerst berekenen, blowdown rond de 35 houden, erboven is nogal veel en moet je niet zomaar gaan dremelen, of je moet alles tegelijkertijd aan gaan passen

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 4-8-2006 om 16:15 uur.



Mee eens, ik zeg altijd: "meten is weten"


Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 4-8-2006 om 16:20 uur.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Scozzisa 4-8-2006 16:19 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]



Mee eens, ik zeg altijd: "meeten is weeten"


ook mee eens, maar dan bij allebei een 'e' eraf
 

Dit topic is 2102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved