Quote:Oorspronkelijk gepost door: TZR Driver
na hoeveel dagen kan je aan je bougie zien of die niet te veel benzine geeft ofzo....??
als ie goed warm is, vol op op rijden...koppeling in.
Dan uit laten rollen.
Dan je bougie eruit draaien, kan dus al wel na 10/15 mins.
Zolang die maar goed op tempratuur is.
als ie goed warm is, vol op op rijden...koppeling in.
Dan uit laten rollen. En niet meer stationnair laten draaien
Dan je bougie eruit draaien, kan dus al wel na 10/15 mins.
Zolang die maar goed op tempratuur is.
te arm mengsel is teveel lucht in verhouding met benzine.
dus je oliepompje heeft er niks me te maken.
dat van je toeren en het warm worden lijkt heel veel op valse lucht.
probeer dit ook ff:
laat je brommer stationair draaien.
spuit dan deo of haarlak tussen:
carb en spruitstuk
spruitstuk en cilinder
cilinderkop en cilinder
cilinder en blok
als je dat doet en je brommer gaat anders lopen of alstie uit valt, zuigtie dus valse lucht op die plek en moet je er andere pakkingen tussen doen.
als het goed is, is het probleem met in toere blijven hangen en het slecht starten verholpen.
Alleen heb ik wel een witte bougie (toen ik vanmorgen keek, en nog niet gerede had.(gister heb ik wel gerede))
Dit bericht is gewijzigd door TZR Driver op 12-8-2006 om 8:19 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
nee, lijkt me niet. vochtig weer zorgt juist voor stotteren en derlgelijke. maar je carb eerst eens schoon en controleer de gasschuif. ook even cheken op valse lucht. en dan kun je weer
dat klopt niet helemaal wat jij zegt, want zundapp heeft een tijdje geexperimenteerd met water injectie, want als het heel erg douw is ( vochtig ) gaat je brommer meestal harder, vraag me niet waarom maar mijn brommerboer zei dat, dat zundapp dat met sucess heeft uitgevonden mar niet op de markt heeft gebracht i.v.m. te veel vermogen.