Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vastgelopen 6bak foto's

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38270 - vastgelopen 6bak foto's
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 4-8-2006 16:59 Print reply

Posts: 2077
je roelt

heb wel meer verotte bakken gezien maar dit slaat alles
 
me myself and I 4-8-2006 17:19 Print reply

Posts: 2222
kijk, ik kan me natuurlijk raar vergissen, maar missen daar niet een paar tandjes? :p
 
... Boe!
Frutje 5-8-2006 10:30 Print reply

Posts: 812
alleen al mooi dat hij gewoon stukken tandwiel uit zijn bak vist zonder dat die het meteen vastgeslagen hadden

verder geen ervaring met versnellingsbakke maar je hebt aan de fotó's te zien flink je best gedaan
 
senda freak 5-8-2006 11:44 Print reply
Posts: 171
Ik heb je in het begin zien crossen en zag ook wel dat later de snelheid er bij jou uit was en dat je steeds met de koppeling kutte maar dat je hele bak zo naar de klote is, respect!

Het was ook wel een extreem zware cross in bentelo! Op het laatst was het gewoon ploegen door de modder... Toevallig iemand onze platgesprongen derbi nog gezien? Ophanging van de veer kats uitgescheurd...

Dit bericht is gewijzigd door senda freak op 5-8-2006 om 11:46 uur.
 
Officieel Team DR teambaas... www.drekracers.nl
Djeep 5-8-2006 12:39 Print reply

Posts: 8621
IS dit alleen mogelijk bij 13k? of is 11,5k ook al voldoende om me 6bak de tering in te jagen?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
honda-mbx 5-8-2006 12:42 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
IS dit alleen mogelijk bij 13k? of is 11,5k ook al voldoende om me 6bak de tering in te jagen?


toerental maakt inprincipe niet uit, heeft meer met de belasting en staat van de bak uit te staan..
maar het komt niet vaak voor dat er een bak kapot word gereden.. afaik is dit de eerste die ik zo zie...
 
ik vlam je..
honda marcel 5-8-2006 12:48 Print reply
Posts: 340
zijn er ook nog foto s van bentelo brommercross

 
barry 5-8-2006 15:32 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda freak
Ik heb je in het begin zien crossen en zag ook wel dat later de snelheid er bij jou uit was en dat je steeds met de koppeling kutte maar dat je hele bak zo naar de klote is, respect!

Het was ook wel een extreem zware cross in bentelo! Op het laatst was het gewoon ploegen door de modder... Toevallig iemand onze platgesprongen derbi nog gezien? Ophanging van de veer kats uitgescheurd...

Dit bericht is gewijzigd door senda freak op 5-8-2006 om 11:46 uur.


die bak sloeg 1keer goed vast onder de tent. en dat hoor je goed

en het was idd zwaar met die modder. maar ondanks dat mijn bak naar de klote was haalde ik toch nog wel wat luitjes in. maar dat kwam gewoon omdat die geen modder gewend zijn
(snelheid was er ook uit doordat mede 1 zuigerveer verdwenen was, dat merkte ik goed!)

en veerophanging van derbi wat kapot scheurd heb ik vaker gezien. zelfs achterbruggen van derbi's die doorscheuren!.

Dit bericht is gewijzigd door barry op 5-8-2006 om 15:35 uur.
 
He?
Lykantroop 5-8-2006 17:05 Print reply

Posts: 4754
netjes

iedereen met een honda 6bak lijkt nu ineens bang dat het hem ook overkomt lol....

maar succes met fiksen zul je vast niet nodig hebben
 
Schrabbekerke 5-8-2006 17:07 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
netjes

iedereen met een honda 6bak lijkt nu ineens bang dat het hem ook overkomt lol....

maar succes met fiksen zul je vast niet nodig hebben


Dit zal je niet zomaar overkomen hoor Edwin
 
barry 5-8-2006 18:30 Print reply

Posts: 7387
de verklaring

oorzaak is te veel speling op de as waar het voortandwiel op zit. die as kon ik 3mm in en uittrekken (als ik aan het voortandwiel trok).

hier heb ik me nooit drukt omgemaakt omdat het 2jaar lang prima ging. schakelde goed e.d, alleen nu is het dus deze cross dus toch te veel geworden. en is het goed vastgenaaid.

hoe het preceis is gegaan weet ik niet. maar ik leg de oorzaak van het vastnaaien dus aan de speling die op de as stond (axiaal)
 
He?
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-8-2006 18:32 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
de verklaring

oorzaak is te veel speling op de as waar het voortandwiel op zit. die as kon ik 3mm in en uittrekken (als ik aan het voortandwiel trok).

hier heb ik me nooit drukt omgemaakt omdat het 2jaar lang prima ging. schakelde goed e.d, alleen nu is het dus deze cross dus toch te veel geworden. en is het goed vastgenaaid.

hoe het preceis is gegaan weet ik niet. maar ik leg de oorzaak van het vastnaaien dus aan de speling die op de as stond (axiaal)


dat deze as 3 mm in en uitgetrokken kan worden is imo heel normaal .

heb blokken gezien die meer hadden en prima reden.

is niet alleen bij brommers zo .lijkt me heel sterk dat dit de oorzaak is geweest


is er niet toevallig een schakelvork krom/stuk , dat hij in 2 versnellingen tegelijk heeft gestaan , dit lijkt me redelijk goed voor te stellen omdat je tijdens een cross niet altijd schakeld zoals het hoor( koppeling en en motor laten aftoeren ) maar hem meer in de versneling schopt ipv inlaat vallen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-8-2006 om 18:35 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-8-2006 18:38 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dat deze as 3 mm in en uitgetrokken kan worden is imo heel normaal .

heb blokken gezien die meer hadden en prima reden.

is niet alleen bij brommers zo .lijkt me heel sterk dat dit de oorzaak is geweest


is er niet toevallig een schakelvork krom/stuk , dat hij in 2 versnellingen tegelijk heeft gestaan , dit lijkt me redelijk goed voor te stellen omdat je tijdens een cross niet altijd schakeld zoals het hoor( koppeling en en motor laten aftoeren ) maar hem meer in de versneling schopt ipv inlaat vallen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-8-2006 om 18:35 uur.


tandwielen grijpen daardoor minder aan en krijgen meer kracht waardoor ze stukgaan, zeker goede verklaring dus, jij rijd rustig, maar die cross werd teveel, zeker in de modder

 
barry 7-8-2006 14:53 Print reply

Posts: 7387
klopt. voor de op de weg zal het vast en zeker wel goed zijn gegaan. het is ook lang goed gegaan, maar op den duur wordt het toch te veel.
+ 3mm speling lijkt weinig maar is erg veel hoor

ff nieuw 6bakje zoeken dus. en weer in elkaar zetten
 
He?
Almer 7-8-2006 15:33 Print reply

Posts: 3325
goed zo weer wat hondaspul minder, ben je nu blij? Lekker voor je
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 4458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved