Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Senda, afstellen en goede uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38269 - Senda, afstellen en goede uitlaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bruuns 3-8-2006 19:17 Print topicpost

Posts: 2213
hallo mensen.

ik heb mijn senda een poosje terug opgevoerd en ben sindsdien constant bezig met afstellen. met weinig effect dus.

de setup:

Mallossie MHR repica 80cc tuned SVL
Yasuni Cross HM
ori onsteking.
21 mm Dell'ortho (sproeierte klein 102/te groot104 )
MHR schuimfilter


het loopt nu niet kut. maar ook niet wat je van een 80cc verwacht.( trekkracht. ) heb onderin weinig kracht. stottert heel iets voor powerband en heb een redelijke powerband boven in.( best wel hoogtoerig )

hij stottert dus iets voor de powerband, terwijl als je in een keer lostrekt hij wegvalt ( bwooahp ) dat duid dus op een te kleine sproeier. terwijl stotteren op te groot duid. naja ik denk dus dat dit door de uitlaat komt ( of door de carb. ). liever had ik ook een laagtoerige uitlaat. dat vind ik fijner rijden.

graag tips.

102 is dus te klein, heb ik nu. stottert wel,, maar valt ook weg van laag toerental in een keer gasgeve in ze vrij. maar 104 stottert als de ****

ideeen voor een andere uitlaat anders? redelijk laagtoerig.

bedankt

fijnafstelling ook aan gewerkt. sproeier kan nog een standje verder omhoog, luchtschroef staat helemaal in,. ( stottert het minst )



Dit bericht is gewijzigd door bruuns op 3-8-2006 om 19:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door bruuns op 3-8-2006 om 19:20 uur.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..

bart de scootergek 3-8-2006 19:18 Print reply

Posts: 8916
heb je al met fijnafstelling gewerkt? kan zijn dat je er met sproeiers alleen niet komt, je hebt ook nog een gasnaald die verstelbaar is bijvoorbeeld.
 
Honda RC-33
chineesboer 3-8-2006 20:00 Print reply

Posts: 3676
en die hoogtoerigheid komt wss ook door je getunede cilinder.. en zet je gasnaald eens wat hoger
 
Bruuns 3-8-2006 20:04 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
en die hoogtoerigheid komt wss ook door je getunede cilinder.. en zet je gasnaald eens wat hoger


ja ik kan dat nog wel proberen. doe ik nog wel.. maar daar los ik het stotteren niet mee op.
maar misschien ook wel als ik de luchtschroef dan wat uit kan draaien.

maar iemand een leuke betere uitlaat voor me dan? met bredere powerband, iets lager. en wat zijn de gemiddelde kosten van een opmaat.

 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Henk-88 4-8-2006 2:03 Print reply

Posts: 26703
Misschien een antwoord waar je nix aan hebt: maar als je cilinder door het tunen hoogtoerig is geworden, moet je lijkt mij een uitlaat hebben die in datzelfde hoogtoerige gebied de powerband heeft.

Ik zou voor een opmaat uitlaat gaan die het best bij je cilinder past, totaal los van je eigen persoonlijke voorkeur domweg omdat de cilinder er nu eenmaal al is.

Maar mss zie ik wat over het hoofd want ik heb nog niet zoveel verstand van tunen. Sterker nog: ik zit met mijn versgetunede cilinder op dit moment met dezelfde problematiek als jij

Een tuner vertelde mij dat cilinders tunen en snelle uitlaten bouwen leuk is maar dat de kunst schuilt in het tijdrovende afstellen.
Ik ga afstellen tot ik een ons weeg iig.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Gilera Gsm 4-8-2006 11:05 Print reply

Posts: 2376
Ontsteking vervroegen, luchtschroef 2/2.5 slag uit. Rond sproeier 104 gaan zitten en even kijken of je membraamkleppen nog goed zijn.
 
BSTS 4-8-2006 12:07 Print reply

Posts: 4241
luchtschroef niet helemaal indraaien.

ps/ wat voor luchtfilter heb je?
 
sprintjah
yudb 4-8-2006 12:22 Print reply

Posts: 709
Is het een carb met een aparte stationair sproeier?

Zo ja, kan je die eens wat groter erin doen...

dan kan je je hoofdsproeier weer kleiner maken om het gestotter bovenin kwijt te raken...


 
dapptuninglimburg 4-8-2006 17:45 Print reply

Posts: 215
als 102 te klein is en 104 te groot moet je (lijkt me) gewoon wat met je gasnaald stellen
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
Bruuns 5-8-2006 12:21 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yudb
Is het een carb met een aparte stationair sproeier?

Zo ja, kan je die eens wat groter erin doen...

dan kan je je hoofdsproeier weer kleiner maken om het gestotter bovenin kwijt te raken...




hee goed id. alleen staat er op de stationair sproeier niet welke maat het is.. das dan wel weer kut. hoe hoog zou ik moeten zitten?

standaart tzr is 32 dat is alleen wat ik weet.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
senda80cc 5-8-2006 12:47 Print reply

Posts: 3434
bij brommerboer hebbe ze meestal wel zo'n metertjes waar ze sproeiermaten mee kunne bepalen (verschillende diktes die ze er zoo proberen te deon)
 
Keep on rockin' in a free world

Dit topic is 893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved