Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Andere benzinetank op Honda NS1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1196 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38266 - Andere benzinetank op Honda NS1
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Travel Fast 3-8-2006 18:42 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
hij heeft hem op motor kenteken,dus dat zal wel meevallen



Nee, mijn NS1 staat op (nieuwe) brommerkenteken (met framenummers + NL keur van een NSR). Dit omdat ik elke dag dwars door de utrecht ga.
Ik vermoed dat het ook daar inzit. Elke keer opnieuwe optrekken kost denk ik meer bezine, dan lange rechten stukken blazen.

Een politie agent zei pas tegen mijn: "er komt bijna pure bezine uit mijn uitlaat, als je weg trekt". Nu is het bij tweetak verbranding inderdaad zo dat er klein beetje bezine verdwijnt in de uitlaat (na ieder slag). Ik zou daar eigelijk een oplossing voor moeten hebben, ik denk dat ik daar behoorlijk wat kan besparen, alleen hoe? (het zit dus in de timing van de uitlaatpoort bij die 110cc).

Zou terug gaan naar ori 74cc een oplossing kunnen zijn (zal een betere timing hebben dan een MBX cilinder). Ik weet dat dit heel weinig snelheid (op zijn top) scheeld.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Red-dragon 3-8-2006 18:44 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]



Nee, mijn NS1 staat op (nieuwe) brommerkenteken (met framenummers + NL keur van een NSR). Dit omdat ik elke dag dwars door de utrecht ga.
Ik vermoed dat het ook daar inzit. Elke keer opnieuwe optrekken kost denk ik meer bezine, dan lange rechten stukken blazen.

Een politie agent zei pas tegen mijn: "er komt bijna pure bezine uit mijn uitlaat, als je weg trekt". Nu is het bij tweetak verbranding inderdaad zo dat er klein beetje bezine verdwijnt in de uitlaat (na ieder slag). Ik zou daar eigelijk een oplossing voor moeten hebben, ik denk dat ik daar behoorlijk wat kan besparen, alleen hoe? (het zit dus in de timing van de uitlaatpoort bij die 110cc).

Zou terug gaan naar ori 74cc een oplossing kunnen zijn (zal een betere timing hebben dan een MBX cilinder). Ik weet dat dit heel weinig snelheid (op zijn top) scheeld.
Als een 74cc en 110cc mbx bijna niks scheelt zou ik die 74 erop zetten, dan rijd je wat zuiniger..
 
Fly like an Eagle...
Travel Fast 3-8-2006 18:49 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mtx-power
[...]
Als een 74cc en 110cc mbx bijna niks scheelt zou ik die 74 erop zetten, dan rijd je wat zuiniger..


Ik heb hiervoor ook een NS1 gehad (met 74cc), en deze liep 1:28 (netjes dus). Maar de gene die ik nu heb loopt 1:17!!!, mijn vraag: kan er zoveel verschil zitten in verbruik met maar 35cc verschil. Waarbij mijn oude NS1 ook nog een 21mm carb. ipv 18mm die ik nu erop heb?
Of zou deze carb bezine lekken als die aanzuigt? Als ik stil sta lekt mijn carb. niet.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
erwin fs1 3-8-2006 19:10 Print reply

Posts: 897
staat hij wel goed afgesteld?? soms staat een brommer aardig rijk maar dan merk je het niet
 
vake bej te bange....
honda-mbx 3-8-2006 19:15 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]


Ik heb hiervoor ook een NS1 gehad (met 74cc), en deze liep 1:28 (netjes dus). Maar de gene die ik nu heb loopt 1:17!!!, mijn vraag: kan er zoveel verschil zitten in verbruik met maar 35cc verschil. Waarbij mijn oude NS1 ook nog een 21mm carb. ipv 18mm die ik nu erop heb?
Of zou deze carb bezine lekken als die aanzuigt? Als ik stil sta lekt mijn carb. niet.


wat denk je, met een ori ns1 uitlaat komt de ns1 cilinder redelijk tot zijn trekken en heb je dus een fijne verbranding.
met je 110cc niet , en dat kost ook brandstof..

korste klap is gewoon je 74cc ns1 cilinder der weer opleggen en je bent zeker..
 
ik vlam je..
Travel Fast 3-8-2006 19:36 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
staat hij wel goed afgesteld?? soms staat een brommer aardig rijk maar dan merk je het niet



Dat zit wel goed, hij heeft een stevige powerband van 5000/6000 rpm t/m 11500 rpm, en loopt in een keer goed naar zijn top, door alle versnellingen heen. Sproeier is groter dan bij de oude NS1, maar er ligt ook een 110cc cil. op. Daarbij is er verschil tussen 110 en 125 sproeier kwa verbruik. en het belangrijkste mijn bougie is mooi koffie bruin. Vroeger gebruikte ik wel splitfire bougie, maar daar ben ik nu van terug gekomen (lekkere NGK race bougie )



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


wat denk je, met een ori ns1 uitlaat komt de ns1 cilinder redelijk tot zijn trekken en heb je dus een fijne verbranding.
met je 110cc niet , en dat kost ook brandstof..

korste klap is gewoon je 74cc ns1 cilinder der weer opleggen en je bent zeker..



Ga dit toch even uitproberen, sproeiers op voorraad(80t/145 op lopend per 3) , nieuwe pakkingen. Ik ga efe aan de slag.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
mulder 3-8-2006 19:39 Print reply

Posts: 13701
scheit aan dat zuinige gedoe, gewoon hard boeken en een grotere tank halen toch?
 
StefanB 3-8-2006 20:38 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
met een 110cc en een 18 carb verbaast t me nix dat jij zovaak bij de pomp staat

en dan ook zo hoogtoerig rijden..

wat een bs, tiss geen 110 maar 93cc, en met die 18 mm carb moet ie makkelijk 1:25 kunnen halen..

haalde met mijn senda 1:30 als ik gewoon rustig reed, veel constant toerental etc. (mhr80, opmaat pijp en 26mm mik)
 
E24 M30b35@GT3576
Travel Fast 4-8-2006 8:09 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]

wat een bs, tiss geen 110 maar 93cc, en met die 18 mm carb moet ie makkelijk 1:25 kunnen halen..

haalde met mijn senda 1:30 als ik gewoon rustig reed, veel constant toerental etc. (mhr80, opmaat pijp en 26mm mik)



Ik dach dat een malossi cil 100cc was (eigelijk iets meer dus 110 in volksmond)

Ik heb gisteravond de 74cc ori erop gezet, en op nieuw afgesteld. Liep vanochtend goed alleen top iets lager (118km/u), maar gek genoeg merk ik weinig van het verschil, hoe kan dit?

Het lijkt erop dat een 74cc ori beter loopt dan een MBX cilinder, waar kan dat aan liggen, uiterlijk is er weinig verschil (malossi heeft iets meer spoelruimte). Het lijkt mij in de timing van de uitlaatpoort te zitten, kan ik dit aanpassen? (het is malossi cilinder, dus je zou denken dat je aan je max zit)

Ik heb hiervoor met NSR125R blok gereden en die reed 1:22 (bij +140km/u), helaas is het blok in de revisie (ratel in 3de versnelling).
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
SpeedY_the_Devil 4-8-2006 10:29 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]


Ik dach dat een malossi cil 100cc was (eigelijk iets meer dus 110 in volksmond)

Ik heb gisteravond de 74cc ori erop gezet, en op nieuw afgesteld. Liep vanochtend goed alleen top iets lager (118km/u), maar gek genoeg merk ik weinig van het verschil, hoe kan dit?

Het lijkt erop dat een 74cc ori beter loopt dan een MBX cilinder, waar kan dat aan liggen, uiterlijk is er weinig verschil (malossi heeft iets meer spoelruimte). Het lijkt mij in de timing van de uitlaatpoort te zitten, kan ik dit aanpassen? (het is malossi cilinder, dus je zou denken dat je aan je max zit)

Ik heb hiervoor met NSR125R blok gereden en die reed 1:22 (bij +140km/u), helaas is het blok in de revisie (ratel in 3de versnelling).



Een mallossi is 93cc

je ori 74 is gewoon goed, ik had er 1 die orgineel al 125 liep
wat ik zou doen is die cilinder uitboren tot 79cc en er een mbx80 zuiger indoen met een 80 uitlaat en hij loopt perfect

ik had daaronder een 24 mik en ik reed 1:22

en ja optrekken kost veel benzine.. probeer ook eens bij lange stukken met half gas te rijden als je bijna op top zit scheelt ook een hoop en je mist geen snelheid

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_Devil op 4-8-2006 om 10:31 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
MTX-speed 4-8-2006 10:42 Print reply

Posts: 1229
In tegenstelling tot de rest zeg ik:
- NIET afvoeren
- zuiniger rijden, wanneer je gewoon wat rustiger aan rijdt kun je deze cilinder, mits goed afgesteld, bijna net zo zuinig laten rijden als een origineeltje.
- benzineverbruik regel je met je rechterhand
- pas op met schraal afstellen, daardoor vermeerder je de slijtage flink


Je zou er inderdaad ook een andere tank kunnen monteren. Dit zal nooit makkelijk zijn. Bovendien betaal je meestal voor een beetje tank al de hoofdprijs. Denk dan al snel aan minimaal 100 euro.


110 malossi is in het echt 93cc.
Verbruik valt bij jou 100% mee. De mijn liep namelijk al snel 1 op 10. Bij mij geen benzine in m'n uitlaat, en vrij weinig rook. Liep voor de rest perfect.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 4-8-2006 om 10:45 uur.
 
Travel Fast 4-8-2006 11:12 Print reply

Posts: 486
Langs de motorsloop geweest, maar helaas niets passend kunnen vinden (12 liter blijkt al aardig veel te zijn). Volgens de motor sloop was er toch ergens een lek, zijn theorie was, dat een CBR1000 1:18 rijd en dat de mijne ergens op 1:25/30 moet uitkomen.

Dus bij thuiskomst gaan kijken, en wat mij opvalt is:
Bij meer dan 6000 toeren, gaat mijn vlottebak lekken (komt bezine uit de overloop tuitje). Bij ongeveer 11000 toeren houd ie daar mee op. Tijd voor een nieuwe carb lijk me? (schoonmaken lijkt niet echt te helpen)

Verder hou ik het bij Ori cil., deze rijd beter dan malossi cilinder. Top is misschien lager, maar powerband is langer (van 5500 rpm tot 12500 rpm), daarnaast jankt de ori cilinder in hoge toeren, meer dan de malossi
Janken=Goed
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
chineesboer 4-8-2006 11:20 Print reply

Posts: 3676
vlotter niet zo goed meer/vuiltje?
 
Joostvdw 4-8-2006 11:20 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_Devil
[...]



Een mallossi is 93cc

je ori 74 is gewoon goed, ik had er 1 die orgineel al 125 liep
wat ik zou doen is die cilinder uitboren tot 79cc en er een mbx80 zuiger indoen met een 80 uitlaat en hij loopt perfect

ik had daaronder een 24 mik en ik reed 1:22

en ja optrekken kost veel benzine.. probeer ook eens bij lange stukken met half gas te rijden als je bijna op top zit scheelt ook een hoop en je mist geen snelheid

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_Devil op 4-8-2006 om 10:31 uur.


nadeel is wel dat je dan je smering mist met hoge toeren en maximale belasting lijkt mij dus niet een optimale oplossing,

rijd gewoon wat rustiger of leer ermee leven dat je veel verbruikt...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Travel Fast 4-8-2006 11:24 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
vlotter niet zo goed meer/vuiltje?


Zat ik ook aan te denken, maar kan je z'n vlotter ook los halen, of word het een carb?

 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland

Dit topic is 3310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved