Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok Lekkage of normaal zweet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38246 - Blok Lekkage of normaal zweet?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

n00b_Marc 2-8-2006 10:42 Print topicpost
Posts: 119
Hoi Allemaal.
Sinds ik me brom heb, is er ongeveer 500 km mee gereden.
Nu ging ik hem poetsen en zag ik dat het blok vies wordt.
Ik weet bij oude auto's heb je dat ook en is het niet erg, maar 500 km vindt ik niet echt veel. Wat vinden jullie?
Is dit lekkage of normaal zweet?

http://www.m-krikke....nl/images/Blok01.jpg
 
It's better to burn out, then to fade away !!!

Name of Steel 2-8-2006 10:44 Print reply

Posts: 3532
daar lijkt wat lek te zijn! ben je niet door een of ander shit-terrein heen gereden?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-8-2006 10:44 Print reply

Posts: 17929
is zweet, ff nieuwe koppakking erin, en de boel mooi schoon maken


wat je ziet is onverbrande 2 taktolie
 
Name of Steel 2-8-2006 10:53 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
is zweet, ff nieuwe koppakking erin, en de boel mooi schoon maken


wat je ziet is onverbrande 2 taktolie


zou dat dan ook betekenen dat ie te veel olie krijgt
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
n00b_Marc 2-8-2006 10:58 Print reply
Posts: 119
De brommer mengt zelf dus zal iets van 1:25 zijn ... dus kan inderdaad ERG rijk zijn

Is het makkelijk om er zomaar een andere pakking er tussen te zetten?
Of moet je dan nog vanalles doen, want ik heb zoiets nog nooit open gehad.

En ik gebruik olie op synthetische basis ipv full. De verkoper had er toen over dat je beter full synthetisch kon nemen. Misschien dat zoiets kan meewerken?

Dit bericht is gewijzigd door n00b_Marc op 2-8-2006 om 10:59 uur.
 
It's better to burn out, then to fade away !!!
n00b_Marc 2-8-2006 21:19 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: n00b_Marc
Is het makkelijk om er zomaar een andere pakking er tussen te zetten?
Of moet je dan nog vanalles doen, want ik heb zoiets nog nooit open gehad.



 
It's better to burn out, then to fade away !!!
Red-dragon 2-8-2006 21:22 Print reply

Posts: 1486
Dat is niet zo heel erg moeilijk, gewoon de cilinderkop eraf, de oude pakking ertussen uit en nieuwe ertussen, kop erop en de moeren kruislings aandraaien. (eerst allemaal een klein beetje vast, zorg ervoor dat je de kop gelijkmatig vastdraaid)

Edit: tweeling heh, alle 2 op hetzelfde tijdstip

Dit bericht is gewijzigd door Mtx-power op 2-8-2006 om 21:23 uur.
 
Fly like an Eagle...
mtlover 2-8-2006 21:22 Print reply

Posts: 2372
Vier moeren in je kop loshalen, kop d'r af, pakkinkje er tussen, kop weer _kruislinks_ aandraaien en klaar..

Edit: Tweeling he..

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 2-8-2006 om 21:23 uur.

Edit: Gaat goed jongens :P

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 2-8-2006 om 21:23 uur.
 
gerwin88 2-8-2006 21:22 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mtx-power
(eerst allemaal een klein beetje vast, zorg ervoor dat je de kop gelijkmatig vastdraaid)


kruislings aandraaien
edit// te laat

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 2-8-2006 om 21:23 uur.
 
VW rider for live
psychopatje 2-8-2006 21:23 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Vier moeren in je kop loshalen, kop d'r af, pakkinkje er tussen, kop weer _kruislinks_ aandraaien en klaar..

dito
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Red-dragon 2-8-2006 21:24 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mtx-power
Dat is niet zo heel erg moeilijk, gewoon de cilinderkop eraf, de oude pakking ertussen uit en nieuwe ertussen, kop erop en de moeren kruislings aandraaien. (eerst allemaal een klein beetje vast, zorg ervoor dat je de kop gelijkmatig vastdraaid)

Edit: tweeling heh, alle 2 op hetzelfde tijdstip

Dit bericht is gewijzigd door Mtx-power op 2-8-2006 om 21:23 uur.


Geen 3ling hoor
 
Fly like an Eagle...
n00b_Marc 2-8-2006 23:16 Print reply
Posts: 119
Dus dan hoef ik niet cilinders oid te vervangen of uit te slijpen .. alleen los halen, pakking er tussen en klaar.
Kruislings tegelijk aandraaien .....
Ik zal ff kijken of ik nog een pakking bij de bromboer kan krijgen, anders moet ik het bestellen en wordt het na mijn vakantie.

Bedankt allemaal voor de info en tips.
 
It's better to burn out, then to fade away !!!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-8-2006 23:21 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: n00b_Marc
Dus dan hoef ik niet cilinders oid te vervangen of uit te slijpen .. alleen los halen, pakking er tussen en klaar.
Kruislings tegelijk aandraaien .....
Ik zal ff kijken of ik nog een pakking bij de bromboer kan krijgen, anders moet ik het bestellen en wordt het na mijn vakantie.

Bedankt allemaal voor de info en tips.


hoef niet tegelijk
eerst handvast draaien
dan kruislings

 
janssendt 2-8-2006 23:23 Print reply
Posts: 218
en vooral niet te strak, vast is vast!
anders zit je met veel groter probleem!
 
n00b_Marc 3-8-2006 21:58 Print reply
Posts: 119
Toevallig bij iemand geweest die een motor heeft en regelmatig knutseld ... hij heeft gekeken en vertelde me dat er reeds een nieuwe pakking tussen zit. Als je goed kijkt zie je nog de pakking zitten en ziet er inderdaad erg schoon/nieuw uit. Hij gaf aan dat je misschien kon kijken of de schroeven wel vast zitten (als het blok afgekoeld is).
Dus dat ga ik zo nog ff doen, anders laat ik het zo ...
Wordt het TE gek, dan kan ik hem altijd nog los halen.
Ga zo eerst ff me ketting spannen, want die was wel ERG slap nu.
 
It's better to burn out, then to fade away !!!
Jarco 3-8-2006 22:00 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: n00b_Marc
Toevallig bij iemand geweest die een motor heeft en regelmatig knutseld ... hij heeft gekeken en vertelde me dat er reeds een nieuwe pakking tussen zit. Als je goed kijkt zie je nog de pakking zitten en ziet er inderdaad erg schoon/nieuw uit. Hij gaf aan dat je misschien kon kijken of de schroeven wel vast zitten (als het blok afgekoeld is).
Dus dat ga ik zo nog ff doen, anders laat ik het zo ...
Wordt het TE gek, dan kan ik hem altijd nog los halen.
Ga zo eerst ff me ketting spannen, want die was wel ERG slap nu.




waarmee is het blok vies? zand? vet?

 

Dit topic is 1529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved