khpoppema |
1-8-2006 22:22 |
Posts: 3199 |
ooit gehoord van bernoulli
zoek maar op en bekijk de simpele formule van bernoulli.
verder denk ik dat vermogenswinst minimaal zal zijn.
en dat het gewicht wat je extra meesleept het miss wel vertraagt.
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
dt50rcrosser |
1-8-2006 22:23 |
Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Ik ben zelf met een project bezig met gekoelde lucht .Nu wat ik me afvroeg kan ik het expansie systeem van een 2takt uitlaat ook gebruiken om de luchtsnelheid te doen vertragen ?De lucht vertrekt van een filter en gaat dan door een gekoeld gedeelte hier zou ik de lucht willen vertragen zodat het voldoende gekoeld kan worden .Een circulatie maken is geen optie omdat de luchtstroom en hoeveelheid dat hij aanzuigt optimaal moet blijven .Ik dacht een conus vorm maken van groot naar klein ,dan komt de lucht snel aan en vertraagt hij bij de kleinere diameter.De lucht vertrekt dus bij de filter ,moet dan gekoeld worden en moet dan door een buis geleid worden ,en komt dan aan bij een klep.En twee connusen die met de kleinste diameter tegen mekaar staan met eventueel een tussenstuk zou ik dit kunnen toepassen?Of zou ik dan een te kort krijgen aan hoeveelheid lucht?....
als je dit wil laten werken kom je denk ik in de problemen met de hoeveelheid lucht die je moter vraagt voor optimale verbranding,.
misschien een gekoeld luchtfilterhuis in combi met gekoeld spruitje, dan heb je alle belangrijke luchtstukken tepakken,
als je lucht gaat tegenhouden werkt het net al begrensing, en werkt dat dus tegen in de prestaties.
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
BSTS |
1-8-2006 22:32 |
Posts: 4241 |
ik denk dat het qua snelheid helemaal niet werkt, omdat de lucht zowieso al niet constant snelheid behoud.
ik denk dat je het vermogen meer kan gaan zoeken in andere dingen.
|
|
sprintjah |
|
KaWaReZ |
1-8-2006 22:36 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik denk dat het qua snelheid helemaal niet werkt, omdat de lucht zowieso al niet constant snelheid behoud.
ik denk dat je het vermogen meer kan gaan zoeken in andere dingen.
ramair of een equivalent is denk ik een betere optie, of je zult wat moeten doen met vloeibare stikstof :p
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Hondalover19 |
1-8-2006 22:43 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
ramair of een equivalent is denk ik een betere optie, of je zult wat moeten doen met vloeibare stikstof :p
De bedoeling was met droog ijs .Een conus maken die van groot naar klein gaat en de kleinste diameter is even groot als de aanzuigbuis,dus geen verlies in hoeveelheid lucht.In die conus krijg je dus een vertraging ,en rond die conus een box bouwen met droog ijs in.Het is overigens niet voor een brom maar auto .Droog ijs is meestal -79° en vloeibaar stikstof -197°.Denk dat droog ijs koud genoeg zal zijn.Heb dit gezien bij een rally auto waar ze een kogelvorm (conus) gebruikt.Het wordt ook wel gebruikt om de benzine te koelen waardoor je dus ook een kouder mengsel krijgt .
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
KaWaReZ |
1-8-2006 22:47 |
Posts: 20582 |
TS wil dit op een 2taktje (brommer)doen, is denk wat lastiger dan op een 4t (auto). niet alleen ivm ruimte maar ook de afstelgevoeligheid van 2t vs 4t.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Hondalover19 |
1-8-2006 22:51 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
TS wil dit op een 2taktje (brommer)doen, is denk wat lastiger dan op een 4t (auto). niet alleen ivm ruimte maar ook de afstelgevoeligheid van 2t vs 4t.
euhm Rez wat heb je gedronken vandaag? lol Ik ben de TS en ik wil het doen op een auto
Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 1-8-2006 om 22:52 uur.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
BSTS |
1-8-2006 22:52 |
Posts: 4241 |
zorg eerst dat je je carters en je cilinder etc etc etc etc maar goed voor elkaar.
dan kun je altijd nog eens vermogen in zulke dingen gaan zoeken.
|
|
sprintjah |
|
bart de scootergek |
2-8-2006 9:52 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
zorg eerst dat je je carters en je cilinder etc etc etc etc maar goed voor elkaar.
dan kun je altijd nog eens vermogen in zulke dingen gaan zoeken.
voor de tweede keer, het is voor een auto, ik weet niet wat jij bij een auto aan de carters en de cilinders gaat doen om er vermogen uit te halen?
dit idee lijkt me trouwens wel ten koste gaan van een fatsoenlijke gasreactie, je gaat lucht afremmen en je creëert een langer inlaattraject.
|
|
Honda RC-33 |
|
BSTS |
2-8-2006 10:33 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
voor de tweede keer, het is voor een auto, ik weet niet wat jij bij een auto aan de carters en de cilinders gaat doen om er vermogen uit te halen?
dit idee lijkt me trouwens wel ten koste gaan van een fatsoenlijke gasreactie, je gaat lucht afremmen en je creëert een langer inlaattraject.
hoe moet ik dat ruiken
ik heb niet alle posts gelezen.
en in zijn profiel staat niks over een auto
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 2-8-2006 om 10:34 uur.
|
|
sprintjah |
|
bart de scootergek |
2-8-2006 11:18 |
|
KaWaReZ |
2-8-2006 12:27 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]
euhm Rez wat heb je gedronken vandaag? lol Ik ben de TS en ik wil het doen op een auto
Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 1-8-2006 om 22:52 uur.
hehehehehehehehehehehehehehehehe *hips*!
edit: had je beginpost ff wat duidelijker gemaakt dat et ook voor de stronken mensen en de idioten onder ons ook vrij verstaanbaar is
btw.. ijs raakt een keer op.
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 2-8-2006 om 12:28 uur.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
slow nsr driver |
2-8-2006 12:32 |
Posts: 264 |
ik denk niet dat het gaat werken. Er zal dan te weinig lucht zijn voor een optimalen verbranding. Als je het expansie en het pijpje dan groter maakt zodat er voldoende lucht is voor de optimale verbranding, vertraagt het niet meer denk ik. Omdat je dan al op de dikte zit van de orginele luchtslang.
|
|
|
|
puch_master |
2-8-2006 19:00 |
Posts: 3429 |
alleen een intercooler is zeker niet voldoende?
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|