Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vertraging lucht/gas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38242 - Vertraging lucht/gas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 1-8-2006 22:18 Print topicpost

Posts: 1255
Ik ben zelf met een project bezig met gekoelde lucht .Nu wat ik me afvroeg kan ik het expansie systeem van een 2takt uitlaat ook gebruiken om de luchtsnelheid te doen vertragen ?De lucht vertrekt van een filter en gaat dan door een gekoeld gedeelte hier zou ik de lucht willen vertragen zodat het voldoende gekoeld kan worden .Een circulatie maken is geen optie omdat de luchtstroom en hoeveelheid dat hij aanzuigt optimaal moet blijven .Ik dacht een conus vorm maken van groot naar klein ,dan komt de lucht snel aan en vertraagt hij bij de kleinere diameter.De lucht vertrekt dus bij de filter ,moet dan gekoeld worden en moet dan door een buis geleid worden ,en komt dan aan bij een klep.En twee connusen die met de kleinste diameter tegen mekaar staan met eventueel een tussenstuk zou ik dit kunnen toepassen?Of zou ik dan een te kort krijgen aan hoeveelheid lucht?....
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

khpoppema 1-8-2006 22:22 Print reply

Posts: 3199
ooit gehoord van bernoulli

zoek maar op en bekijk de simpele formule van bernoulli.

verder denk ik dat vermogenswinst minimaal zal zijn.

en dat het gewicht wat je extra meesleept het miss wel vertraagt.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
dt50rcrosser 1-8-2006 22:23 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Ik ben zelf met een project bezig met gekoelde lucht .Nu wat ik me afvroeg kan ik het expansie systeem van een 2takt uitlaat ook gebruiken om de luchtsnelheid te doen vertragen ?De lucht vertrekt van een filter en gaat dan door een gekoeld gedeelte hier zou ik de lucht willen vertragen zodat het voldoende gekoeld kan worden .Een circulatie maken is geen optie omdat de luchtstroom en hoeveelheid dat hij aanzuigt optimaal moet blijven .Ik dacht een conus vorm maken van groot naar klein ,dan komt de lucht snel aan en vertraagt hij bij de kleinere diameter.De lucht vertrekt dus bij de filter ,moet dan gekoeld worden en moet dan door een buis geleid worden ,en komt dan aan bij een klep.En twee connusen die met de kleinste diameter tegen mekaar staan met eventueel een tussenstuk zou ik dit kunnen toepassen?Of zou ik dan een te kort krijgen aan hoeveelheid lucht?....


als je dit wil laten werken kom je denk ik in de problemen met de hoeveelheid lucht die je moter vraagt voor optimale verbranding,.

misschien een gekoeld luchtfilterhuis in combi met gekoeld spruitje, dan heb je alle belangrijke luchtstukken tepakken,

als je lucht gaat tegenhouden werkt het net al begrensing, en werkt dat dus tegen in de prestaties.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
BSTS 1-8-2006 22:32 Print reply

Posts: 4241
ik denk dat het qua snelheid helemaal niet werkt, omdat de lucht zowieso al niet constant snelheid behoud.

ik denk dat je het vermogen meer kan gaan zoeken in andere dingen.
 
sprintjah
KaWaReZ 1-8-2006 22:36 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik denk dat het qua snelheid helemaal niet werkt, omdat de lucht zowieso al niet constant snelheid behoud.

ik denk dat je het vermogen meer kan gaan zoeken in andere dingen.



ramair of een equivalent is denk ik een betere optie, of je zult wat moeten doen met vloeibare stikstof :p
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Hondalover19 1-8-2006 22:43 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



ramair of een equivalent is denk ik een betere optie, of je zult wat moeten doen met vloeibare stikstof :p



De bedoeling was met droog ijs .Een conus maken die van groot naar klein gaat en de kleinste diameter is even groot als de aanzuigbuis,dus geen verlies in hoeveelheid lucht.In die conus krijg je dus een vertraging ,en rond die conus een box bouwen met droog ijs in.Het is overigens niet voor een brom maar auto .Droog ijs is meestal -79° en vloeibaar stikstof -197°.Denk dat droog ijs koud genoeg zal zijn.Heb dit gezien bij een rally auto waar ze een kogelvorm (conus) gebruikt.Het wordt ook wel gebruikt om de benzine te koelen waardoor je dus ook een kouder mengsel krijgt .
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
KaWaReZ 1-8-2006 22:47 Print reply

Posts: 20582
TS wil dit op een 2taktje (brommer)doen, is denk wat lastiger dan op een 4t (auto). niet alleen ivm ruimte maar ook de afstelgevoeligheid van 2t vs 4t.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Hondalover19 1-8-2006 22:51 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
TS wil dit op een 2taktje (brommer)doen, is denk wat lastiger dan op een 4t (auto). niet alleen ivm ruimte maar ook de afstelgevoeligheid van 2t vs 4t.



euhm Rez wat heb je gedronken vandaag? lol Ik ben de TS en ik wil het doen op een auto

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 1-8-2006 om 22:52 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
BSTS 1-8-2006 22:52 Print reply

Posts: 4241
zorg eerst dat je je carters en je cilinder etc etc etc etc maar goed voor elkaar.

dan kun je altijd nog eens vermogen in zulke dingen gaan zoeken.

 
sprintjah
bart de scootergek 2-8-2006 9:52 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
zorg eerst dat je je carters en je cilinder etc etc etc etc maar goed voor elkaar.

dan kun je altijd nog eens vermogen in zulke dingen gaan zoeken.




voor de tweede keer, het is voor een auto, ik weet niet wat jij bij een auto aan de carters en de cilinders gaat doen om er vermogen uit te halen?

dit idee lijkt me trouwens wel ten koste gaan van een fatsoenlijke gasreactie, je gaat lucht afremmen en je creëert een langer inlaattraject.
 
Honda RC-33
BSTS 2-8-2006 10:33 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



voor de tweede keer, het is voor een auto, ik weet niet wat jij bij een auto aan de carters en de cilinders gaat doen om er vermogen uit te halen?

dit idee lijkt me trouwens wel ten koste gaan van een fatsoenlijke gasreactie, je gaat lucht afremmen en je creëert een langer inlaattraject.


hoe moet ik dat ruiken
ik heb niet alle posts gelezen.
en in zijn profiel staat niks over een auto

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 2-8-2006 om 10:34 uur.
 
sprintjah
bart de scootergek 2-8-2006 11:18 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


hoe moet ik dat ruiken
ik heb niet alle posts gelezen.
en in zijn profiel staat niks over een auto

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 2-8-2006 om 10:34 uur.



boven je reply staat het toch aangegeven, je bent vrij scheel als je daar overheen leest, bovendien is het vrij normaal dat wanneer je op een topic reageert je het topic toch doorgelezen hebt. maargoed ontopic maar weer.
 
Honda RC-33
KaWaReZ 2-8-2006 12:27 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]



euhm Rez wat heb je gedronken vandaag? lol Ik ben de TS en ik wil het doen op een auto

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 1-8-2006 om 22:52 uur.



hehehehehehehehehehehehehehehehe *hips*!


edit: had je beginpost ff wat duidelijker gemaakt dat et ook voor de stronken mensen en de idioten onder ons ook vrij verstaanbaar is

btw.. ijs raakt een keer op.

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 2-8-2006 om 12:28 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
slow nsr driver 2-8-2006 12:32 Print reply
Posts: 264
ik denk niet dat het gaat werken. Er zal dan te weinig lucht zijn voor een optimalen verbranding. Als je het expansie en het pijpje dan groter maakt zodat er voldoende lucht is voor de optimale verbranding, vertraagt het niet meer denk ik. Omdat je dan al op de dikte zit van de orginele luchtslang.
 
puch_master 2-8-2006 19:00 Print reply

Posts: 3429
alleen een intercooler is zeker niet voldoende?
 
Toyota AE86 Levin coupé

Dit topic is 700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved