Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc homoet op mb8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38238 - 70cc homoet op mb8
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Travel Fast 2-8-2006 9:16 Print reply

Posts: 486
Homoet 70 zegt al genoeg is dus niet voor 80cc. Net zo goed als je de homoet 50 niet op 70cc zet. De luchtstromen komen niet overeen wat leid tot vermogens verlies en onnodige schade aan de motor (denk aan roet vorming). Gewoon een 80cc uitlaat kopen. Ori MB8 is trouwens niks mis mee, is alleen geen expansie uitlaat zoals homoet. Maar zal altijd beter presteren dan die homoet.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
christianos 2-8-2006 9:51 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Homoet 70 zegt al genoeg is dus niet voor 80cc. Net zo goed als je de homoet 50 niet op 70cc zet. De luchtstromen komen niet overeen wat leid tot vermogens verlies en onnodige schade aan de motor (denk aan roet vorming). Gewoon een 80cc uitlaat kopen. Ori MB8 is trouwens niks mis mee, is alleen geen expansie uitlaat zoals homoet. Maar zal altijd beter presteren dan die homoet.

Het is niet optimaal maar het zal niet tot schade lijden.. anders zouden alle begrensde brommers ook kapot moeten lopen
 
Rocket Rico 2-8-2006 11:00 Print reply

Posts: 478
punt 1; homoet 70cc past voor geen meter (flens), homoet 110cc past wel goed!

punt 2; Homoet 110c loopt waarschijnlijk veel beter omdat de bocht dikker is (de expansie is trouwens precies even groot)
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Travel Fast 2-8-2006 11:12 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

Het is niet optimaal maar het zal niet tot schade lijden.. anders zouden alle begrensde brommers ook kapot moeten lopen



Dit gebeurt ook, vandaar dat het kabinet al 4 jaar aan discuseren zijn om de snelheden te gaan vrijgeven (fabriekssnelheid, dus bij Honda MB is dat 65-70) en daar passende regels bij te vinden (maar door het vallen van kabinet zal het nog 4 jaar gaan duren).

Schade is er wel (zei het gering), hierbij moet je denken aan onnodige roet vorming die bij slecht onderhoud kan leiden tot vastlopers. Het begrenzen van brommers zoals wij dat in nederland kennen is echt niet goed, in landen zoals thailand rijden brommers meer dan 300000 kilometer voor ze naar de schroot hoop gaan, veel nederlandse brommers halen dat nooit.

Om terug te komen op het topic, het zal bij homoet 70 inderdaad wel meevallen, Homoet heeft een behoorlijk dikke bocht en verschilt nauwlijks met Ori MB8.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
HONDARACINGTEAM 2-8-2006 11:38 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
punt 1; homoet 70cc past voor geen meter (flens), homoet 110cc past wel goed!

punt 2; Homoet 110c loopt waarschijnlijk veel beter omdat de bocht dikker is (de expansie is trouwens precies even groot)


klopt zal echt niet passen of er moet al een andere flens opgelast worden
 
Tombrom 2-8-2006 11:45 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDARACINGTEAM
[...]


klopt zal echt niet passen of er moet al een andere flens opgelast worden


ik ben nu bezig met homoet op me mt te zette 110cc maar dat past nog niet wat voorpijp heb jij erop honda?
 
HONDARACINGTEAM 2-8-2006 11:51 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


ik ben nu bezig met homoet op me mt te zette 110cc maar dat past nog niet wat voorpijp heb jij erop honda?


jij hebt een 110cc homoet voor mb die wil je op mt zetten dan moet je verlassen

ik heb een homoet bij mijn 70 speciaal voor mt

en op 80cc past echt g1 70cc uitlaat bij mij igg niet met beunstyle mischien wel maar ik verbeun die uitlaat niet
 
Tombrom 2-8-2006 12:02 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDARACINGTEAM
[...]


jij hebt een 110cc homoet voor mb die wil je op mt zetten dan moet je verlassen

ik heb een homoet bij mijn 70 speciaal voor mt

en op 80cc past echt g1 70cc uitlaat bij mij igg niet met beunstyle mischien wel maar ik verbeun die uitlaat niet


ach ik heb er 2 ligge dus 1tje mag wel wat verbeunt worden
 
HONDARACINGTEAM 2-8-2006 12:05 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


ach ik heb er 2 ligge dus 1tje mag wel wat verbeunt worden


je kan het proberen maar ik raad het je af ikzou gewoon een 110 homoet kopen en 1 70 homoet verkopen of ruilen o.i.d et is niet voor niks speciaal voor 70cc
 
Tombrom 2-8-2006 12:31 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDARACINGTEAM
[...]


je kan het proberen maar ik raad het je af ikzou gewoon een 110 homoet kopen en 1 70 homoet verkopen of ruilen o.i.d et is niet voor niks speciaal voor 70cc


zijn er dan 110homoet voor mt? ik heb er 2 110cc voor mb
 
hasj volle gasj 2-8-2006 12:58 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


zijn er dan 110homoet voor mt? ik heb er 2 110cc voor mb


ja er zijn 110 voor mt ik heb er een op zitten zie profile
 
Saknet 2-8-2006 13:16 Print reply

Posts: 10355
beunen? het enigste wat je hoeft te doen zijn die gaten van de ophanging iets verder naar buiten vijlen/slijpen.

dan past je 70cc uitlaat op zowel 80cc als 50 als 70cc

vaak genoeg met 50snel bocht (luhao) op 80cc gereden

nog ff een gouden tip.. je weet pas hoe je pijp presteerd op jouw setup als je het probeert.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-8-2006 om 13:17 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Tombrom 2-8-2006 13:27 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
beunen? het enigste wat je hoeft te doen zijn die gaten van de ophanging iets verder naar buiten vijlen/slijpen.

dan past je 70cc uitlaat op zowel 80cc als 50 als 70cc

vaak genoeg met 50snel bocht (luhao) op 80cc gereden

nog ff een gouden tip.. je weet pas hoe je pijp presteerd op jouw setup als je het probeert.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-8-2006 om 13:17 uur.

flens past tog niet dan moet je um geheel open vijlen de zijkanten en met ringen gaan werken dat schiet tog niet op
 
Saknet 2-8-2006 13:29 Print reply

Posts: 10355
heb je het ooit geprobeerd? ik wel.

als je nou een gebruikt, duurt het ook niet zo lang.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-8-2006 om 13:30 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Shifty 2-8-2006 14:59 Print reply

Posts: 1113
Flens is aan te passen, maar de diameter van een 80 cilinder uitlaatpoort is groter...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Dit topic is 3155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved