Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Geschikte setup voor Honda Nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38226 - Geschikte setup voor Honda Nsr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR_Rider---SANDR 31-7-2006 21:41 Print topicpost

Posts: 94
Hallo mense van bf,

Ik heb n half jaar geleden een Honda Nsr gekocht , waaronder een 49,9 cc blok zit, afkomstig uit Duitsland, waarschijnlijk een gjol cilinder) er ligt 'n 13 mm caberateur op.
Nu wil ik mijn brommer harder laten lopen, ik heb er nu een metrakit uitlaat onder gelegd, een 2x zo dikke luchtslang, membraan opengeboge, sproeier 90 erin.

Maar nu snap ik 2 dinge nie:
-Hij trekt wel beter maar heeft nog steeds als topsnelheid 60km/u...
-T rare is dat ik er niks van merk wanneer ik de choke uittrek als ik op top zit.

-> Dus me vraag was zit r nu een begrenzer op, of is het de slome cilinder..zoja, welke andere kan ik het beste kiezen om +/-80 te gaan, en moet ik dan ook een andere caberateur? Welke ong.
Alvast bedankt,

Groeten Sander
 
De geurrr van verbrand rubbr...en van verse euro 95..Hmmmzz

vooruitnietachteruit 31-7-2006 22:07 Print reply

Posts: 618
Hier zeg je dat je een GJOL cilinder op je brommer hebt. In de gallery staat een foto met een cirkeltje om GE2 dat op de cilinder staat. Wat is het nou? Want een GE2 kan wel harder maar met een GJOL (ongetuned) moet je genoegen nemen met zo'n 60-65 km/h.
Anders 70cc Malossi cilinder en een 18 mm Keihin carburateur?
 
ArieNSR 31-7-2006 22:32 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
Hier zeg je dat je een GJOL cilinder op je brommer hebt. In de gallery staat een foto met een cirkeltje om GE2 dat op de cilinder staat. Wat is het nou? Want een GE2 kan wel harder maar met een GJOL (ongetuned) moet je genoegen nemen met zo'n 60-65 km/h.
Anders 70cc Malossi cilinder en een 18 mm Keihin carburateur?

ik had ook 70 malossi, 18 keihin en metrakit. hiermee reed hij ongeveer 105. hij heeft het over ong. 80
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
Jarco 31-7-2006 23:02 Print reply

Posts: 4520
duitse cil is niet vooruit te branden standaard, net zoals de nederlandse.

Als je hard wil gaan met een 50 cc moet je een belgische ge2 halen.
 
Djeep 31-7-2006 23:06 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_Rider---SANDR
Hallo mense van bf,

Ik heb n half jaar geleden een Honda Nsr gekocht , waaronder een 49,9 cc blok zit, afkomstig uit Duitsland, waarschijnlijk een gjol cilinder) er ligt 'n 13 mm caberateur op.
Nu wil ik mijn brommer harder laten lopen, ik heb er nu een metrakit uitlaat onder gelegd, een 2x zo dikke luchtslang, membraan opengeboge, sproeier 90 erin.

Maar nu snap ik 2 dinge nie:
-Hij trekt wel beter maar heeft nog steeds als topsnelheid 60km/u...
-T rare is dat ik er niks van merk wanneer ik de choke uittrek als ik op top zit.

-> Dus me vraag was zit r nu een begrenzer op, of is het de slome cilinder..zoja, welke andere kan ik het beste kiezen om +/-80 te gaan, en moet ik dan ook een andere caberateur? Welke ong.
Alvast bedankt,

Groeten Sander


Wat bedoel je met membraam opengebogen?
Choke op de top uittrekken en niks merken is juist goed..
Ik had een GJOL en die ging na veel klote tog nog 65, dus veel harder ga je dus niet..

Je moet 50cc snel (Belgische GE2) aansgaffen wil je rond de 80 gaan.

EDIT: wil je weten of je een GJOL of een GE2 hebt moet je ff in je uitlaatpoort je duim steken.. als het pas wss een GE2 als het niet past zo ie zo een GJOL


Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 31-7-2006 om 23:08 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
MC Beuner 31-7-2006 23:15 Print reply

Posts: 3678
duitse ge2 is hetzelfde als nlse gjol, alleen duitse ge2 heeft een iets sneller zuigertje standaard

poorten zijn hetzelfde

 
Vivatje snor
khpoppema 31-7-2006 23:25 Print reply

Posts: 3199
als je 80 km/h wil neem je een snelle 50 cc voor nsr

de 50 cc athena of idd de belgische ge2 cil
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
HondaHeus 31-7-2006 23:32 Print reply

Posts: 1489
Geert-nsr haalt ook 85 met z'n gjol, heeft em getuned en verbeterd.
18 keihin en metrakit.
Dus het zal moeten lukken, alleen ben je goedkoper uit door een 50snel te kopen denk ik. (Ge2 is goed, maar duur en die gaat waarschijnlijk wel 80+)
 
geert-nsr 1-8-2006 14:39 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaHeus
Geert-nsr haalt ook 85 met z'n gjol, heeft em getuned en verbeterd.
18 keihin en metrakit.
Dus het zal moeten lukken, alleen ben je goedkoper uit door een 50snel te kopen denk ik. (Ge2 is goed, maar duur en die gaat waarschijnlijk wel 80+)

ge2 is niet zo heel duur hoor 75 euro bij motoimport. ik wou er eerst ook een.
 
NSR_Rider---SANDR 1-8-2006 14:43 Print reply

Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Wat bedoel je met membraam opengebogen?
Choke op de top uittrekken en niks merken is juist goed..
Ik had een GJOL en die ging na veel klote tog nog 65, dus veel harder ga je dus niet..

Je moet 50cc snel (Belgische GE2) aansgaffen wil je rond de 80 gaan.

EDIT: wil je weten of je een GJOL of een GE2 hebt moet je ff in je uitlaatpoort je duim steken.. als het pas wss een GE2 als het niet past zo ie zo een GJOL


Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 31-7-2006 om 23:08 uur.


Nou van t membraan bleken van de 4 kleppen, 2 dicht te zitten, en de 2 andere half open, toen ik em laatst uit elkaar had liggen. Dus die heb ik opengeboge zoals ze horen..
 
De geurrr van verbrand rubbr...en van verse euro 95..Hmmmzz
Moped Macho 1-8-2006 14:45 Print reply

Posts: 2037
Een membraan hoort juist dicht te zijn, en wordt opengetrokken door de zuigerkracht toch?
 
Boerenkool om half 10.
christianos 1-8-2006 14:46 Print reply

Posts: 20445
je kan de kleppenstoppers verder openbuigen, dat scheelt ietsje
 
Moped Macho 1-8-2006 14:47 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
je kan de kleppenstoppers verder openbuigen, dat scheelt ietsje

Volgens mij bedoelt die dat niet, mja, we zullen zien
 
Boerenkool om half 10.
christianos 1-8-2006 14:48 Print reply

Posts: 20445
denk het wel. als je je kleppen zou buigen zou die niet meer starten
 
Moped Macho 1-8-2006 14:49 Print reply

Posts: 2037
Maar hoe kunnen die dingen dan dicht gaan zitten, zoals ie in zijn post zei?
 
Boerenkool om half 10.
christianos 1-8-2006 14:51 Print reply

Posts: 20445
hmm als je een mt mebraam hebt, en dat kan je hebben dan staan er 2 dichter dan de andere 2 ..

als je begrijpt wat ik bedoel
 

Dit topic is 3109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved