Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vlotterbak 20mm Mikuni blijft overlopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3821 - vlotterbak 20mm Mikuni blijft overl...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2349 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 10-5-2002?23:30 Print topicpost

Posts: 7672
Gisteren had ik opeens dat mijn carb overliep, en bleef overlopen nadat ik er een tijdje met het handvat van een schroevendraaier tegen aan getikt had, dus heb ik hem vandaag uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt enzo.

Toen had ik hem weer in elkaar zitten, op de vlotterbak na, en heb ik een ruim 5 minuten de vlotter omhoog en omlaag zitten bewegen om te kijken of dat dat kegeltje niet af en toe bleef hangen. Dat gebeurde niet, dus ik had zoiets van "'t zal wel goed zijn".

Hup carb erop, benzinekraan open, en tadaa, hij liep weer over. Zou het kunnen dat de pakking die tussen je carb zelf en de vlotterbak zit verneukt is? Hij zag er nog wel helemaal goed uit. Of is het iets anders?

edit: het gaat trouwens om een 20mm Mikuni opschuif

[This message is edited by wipe-out on 10-5-2002 23:38]
 

Nick - Administrator 10-5-2002?23:48 Print reply

Posts: 4967
Als je vlotterbak overloopt is het vrijwel altijd dat je vlottersysteem niet meer goed werkt.
Dat heb je al nagekeken, maar je moet iig letten op dat het vlotternaaldje goed in de vlotter zit geklemd en hij goed kan bewegen.
En om zeker ervan te zijn dat dat naaldje inderdaad de benzinetoevoer afsluit kun je met je mond in de 'benzine-ingang' blazen en vervolgens de vlotter (met naaldje uiteraard) op en neer te bewegen. Als dan met de vlotter omhoog je niet meer kan blazen werkt dat systeem dus goed.
Mocht het probleem dan nog niet opgelost zijn, zit het dus zowiezo in iets anders.
 
Blukaap 11-5-2002?10:32 Print reply

Posts: 10006
Met je vinger de vlotter omhoog duwen sluit ie bijna altijd wel af, maar in de carb blijkt ie het dan toch niet te doen (ervaring mee :().
Dus je moet even heeeeeel goed die vlotternaald en de zitting in de carb bekijken op krasjes enzo.
 
Bastila is lief
Rudy 11-5-2002?11:05 Print reply

Posts: 3471
Even kijken of er geen zand of zo in de cabr zit daardoor blijft hij nog wel eens hangen. En kijkenof je vlotternaald niet ingeslagen is
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
wipe-out 11-5-2002?12:57 Print reply

Posts: 7672
Zand enzo zit er niet in, want ik heb hem gisteren helemaal schoongemaakt met benzine. En in de buurt van de vlotternaald zijn nergens krassen te bekennen. Dat het vlotternaaldje ergens ingedeukt is zou nog best wel eens kunnen, daar zal ik eens naar kijken
 
Nikoz 11-5-2002?13:00 Print reply
Posts: 819
ik heb ook wellis met mijn 16mm keihin dan verwissel ik de sproeier wil starten krijg hem maar niet aan dan maak ik carbopen geen bezine erin vlotter dus blijven hange ff goed blazen ff schudden dan doet ie het weer
 
mito maaaster
Siepie Wokkel 11-5-2002?13:01 Print reply
Posts: 3888
had ik in het begin ook met mijn mb, maar toen bennik gaan rijden, en flink wat hobbelpaadjes genomen, toen wasset over, heb nerge meer last van gehad
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Nick - Administrator 11-5-2002?13:36 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Blukmeester?

Met je vinger de vlotter omhoog duwen sluit ie bijna altijd wel af, maar in de carb blijkt ie het dan toch niet te doen (ervaring mee :().


Ja daarom moet je ook niet met je vinger dat pinnetje naar boven drukken maar met de vlotter zelf het naaldje omhoog bewegen.
Dan simuleer je als het ware wat de benzine met de vlotter doet en weet je of dat systeem werkt.
 
Blorn 11-5-2002?14:10 Print reply

Posts: 13825
als je een plastic vlotter hebt dan wil het nog wel eens zo zijn dat die een beetje verbogen is, dus misschien ff proberen de vlotter iets naar beneden te duwen?? bij mij werkte het in iedergeval
 
Blukaap 11-5-2002?15:16 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: Nick?
Ja daarom moet je ook niet met je vinger dat pinnetje naar boven drukken maar met de vlotter zelf het naaldje omhoog bewegen.
Dan simuleer je als het ware wat de benzine met de vlotter doet en weet je of dat systeem werkt.


Wat denk je dat ik deed ?
Dat was het hele probleem juist, ik duwde heel zacht op de vlotter, sloot af, maar als ie het zelf moest doen, echt niet.
 
Bastila is lief
Blorn 11-5-2002?16:00 Print reply

Posts: 13825
mijn manier al geprobeerd?? bij mij werkte de het ook perfect als ik m zelf omhoog duwde maar, de benzine kreeg de vlotter niet hoog genoeg om et af te sluiten; dus vlotter omlaag buigen (klein beetje maar hoor, want anders krijgt ie te weinig benzine)

edit: omlaag?? om kom ik daar nou bij?? hij moet juist omhoog!! :p

[This message is edited by Honda NSR freak on 11-5-2002 16:02]
 
Steve_ZHC 14-5-2002?10:38 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: bart@blaah?bosma

Met een compressor alle buiskes uitblazen?


Ja idd, ff goed uitblazen, werkt heel goed.
Weet je trouwens dat je je carb op de kop moet houden als je hem weer in elkaar zet?

Veel succes!!!
 
-Michiel RS- 19-5-2002?00:24 Print reply
Posts: 2803
je zal die zooi wel gewoon allemaal verbogen hebben (vlotterlipje), en anders gewoon alle gaatjes waar benz uit komt snel dichtproppe met lijm ofzo heb ik es een keer gezien bij een MT, joh dan ben je echt lomp als je dat niet snapt.


 

Dit topic is 2349 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved