Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krijg mt niet afgesteld

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38202 - Krijg mt niet afgesteld
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

.KT.m.t5 30-7-2006 12:35 Print reply
Posts: 961
volgensmij nie

zal ff aan me buurjonge vrage sleuteld ook al jare aan mttjes

edit: hij wist het dus ook nie

Dit bericht is gewijzigd door .KT.m.t5 op 30-7-2006 om 12:35 uur.
 
?
.KT.m.t5 30-7-2006 12:59 Print reply
Posts: 961
zou het nie te kunne make hebben met valse lucht>?
 
?
mtlover 30-7-2006 13:01 Print reply

Posts: 2372
Dat zou je kunnen checken door met een deodorantbus alle pakkingen langs te gaan als ie loopt, echter lijkt het me sterk dat het valse lucht is..
 
koekie - Administrator 30-7-2006 13:03 Print reply

Posts: 12588
mjaa lijkt me erg sterk, aangezien die goed loopt, en de 1e kilometer ook goed rijd:S
 
Haaks de hoek om!
Sicktripper 30-7-2006 13:04 Print reply

Posts: 290
probeer eens een andere carb als dat werkt dan weet je in iedergeval dat het daar aan ligt
 
haallooo ik ben kloontje
.KT.m.t5 30-7-2006 13:24 Print reply
Posts: 961
had eerst er ok een 13 op liggen maar nou een 21 dus vind het vaag maar kzal eens wat vloeibare pakking gaan halen
 
?
.KT.m.t5 30-7-2006 13:25 Print reply
Posts: 961
oja met die 13 liep die opzig wel goed
 
?
koekie - Administrator 30-7-2006 13:29 Print reply

Posts: 12588
probeer eens een 18 ofszo.. dat zijn egt fijna carbs die 18 keihin's !
 
Haaks de hoek om!
Frysk 30-7-2006 13:40 Print reply

Posts: 34928
ik hoor het vaker
deze carbjes zijn moeilijk af te stellen op sommige setups

mischien een 18mm keihin proberen ?
 
giggitybyte
.KT.m.t5 30-7-2006 13:49 Print reply
Posts: 961
dan moet ik die ook weer gaan zoeken
 
?
fs180 30-7-2006 15:25 Print reply

Posts: 1346
mij dunkt.. teveel benzine..
koude motor zuipt meer.. dus loopt ie nog goed
warm krijgt ie teveel
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
.KT.m.t5 30-7-2006 15:26 Print reply
Posts: 961
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
mij dunkt.. teveel benzine..
koude motor zuipt meer.. dus loopt ie nog goed
warm krijgt ie teveel


Waarvan ik em heb had em achter een malossi zitten dus die zal ik ook eens regele. Maar een 130 mikuni maat zit erin is toch niet teveel?
 
?
MB-8 GreenLizar 30-7-2006 15:45 Print reply
Posts: 201
Standaardprobleem. Blaas ff je vlotternaald schoon. Die sluit je benzinetoevoer in je carburateur af als ie vol zit. Je vlotters (fietstassen) drijven dan waardoor de vlotternaald de toevoer afsluit. Op een of andere manier zal er ergens vuil tussen zitten waardoor je toevoer nu niet goed open gaat. Met als gevolg dat de benzine waarschijnlijk wel heeeel langzaam je vlotterbakje inloopt, maar zodra je gaat rijden...rij je die voorraad op. De benzine loopt niet snel genoeg naar binnen waardoor je na 1,5 km stil komt te staan. ..Als je dan fftjes wacht (je vlotterkamer loopt weer langzaam vol) dan start ie gewoon weer. En als je stationair draait, dan verbruikt ie zo weinig bezine dat je vlotterkamer langzamer leegloopt. En je benzinetoevoer net zo groot is als je afvoer.

Wat die andere knakker zei over dat metalen plaatje aan je vlotters, dat klopt. Die zorgt er dus voor hoever je vlotternaald opengaat (bezinetoevoer). Maar die verbuigt niet zomaar, dus als hij eerst goed reed, en je hebt niet zitten klooien in je carb, dan zou ik daar niet aan gaan buigen. Je hebt kans dat je het probleem alleen maar erger maakt, of het tegenovergestelde probleem, dat je vlotterkamer constant overstroomt.

Dus carb uit elkaar, alles doorblazen en schoonmaken. Vooral je vlotternaald. Gebruik een compressor als je die hebt.


Oja...ik had ooit een 70cc met 20mm en die was perfect afgesteld (120km/u) En daar had een 105 mikunisproeier in. Dat bleek ook bij de meeste 70cctjes de beste sproeier (tussen 100 en 115 mikuni). Jij hebt een iets grotere carb, en dezelfde cilinder...ik zou denken dat je sproeier hooguit iets te groot is. Maar dat zou een fijnafstellin zijn. hij zou met een 130 mikuni heel goed moeten rijden.


Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 30-7-2006 om 15:50 uur.
 
.KT.m.t5 30-7-2006 16:24 Print reply
Posts: 961
bedankt, hier heb ik teminste iets aan dus kzal em er morgen of straks eens afdraaien en goed zuiverblazen (wij ehbben een compressor ja ) Maar alvast bedankt he
 
?
psychopatje 30-7-2006 17:05 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oude meester
Standaardprobleem. Blaas ff je vlotternaald schoon. Die sluit je benzinetoevoer in je carburateur af als ie vol zit. Je vlotters (fietstassen) drijven dan waardoor de vlotternaald de toevoer afsluit. Op een of andere manier zal er ergens vuil tussen zitten waardoor je toevoer nu niet goed open gaat. Met als gevolg dat de benzine waarschijnlijk wel heeeel langzaam je vlotterbakje inloopt, maar zodra je gaat rijden...rij je die voorraad op. De benzine loopt niet snel genoeg naar binnen waardoor je na 1,5 km stil komt te staan. ..Als je dan fftjes wacht (je vlotterkamer loopt weer langzaam vol) dan start ie gewoon weer. En als je stationair draait, dan verbruikt ie zo weinig bezine dat je vlotterkamer langzamer leegloopt. En je benzinetoevoer net zo groot is als je afvoer.

Wat die andere knakker zei over dat metalen plaatje aan je vlotters, dat klopt. Die zorgt er dus voor hoever je vlotternaald opengaat (bezinetoevoer). Maar die verbuigt niet zomaar, dus als hij eerst goed reed, en je hebt niet zitten klooien in je carb, dan zou ik daar niet aan gaan buigen. Je hebt kans dat je het probleem alleen maar erger maakt, of het tegenovergestelde probleem, dat je vlotterkamer constant overstroomt.

Dus carb uit elkaar, alles doorblazen en schoonmaken. Vooral je vlotternaald. Gebruik een compressor als je die hebt.


Oja...ik had ooit een 70cc met 20mm en die was perfect afgesteld (120km/u) En daar had een 105 mikunisproeier in. Dat bleek ook bij de meeste 70cctjes de beste sproeier (tussen 100 en 115 mikuni). Jij hebt een iets grotere carb, en dezelfde cilinder...ik zou denken dat je sproeier hooguit iets te groot is. Maar dat zou een fijnafstellin zijn. hij zou met een 130 mikuni heel goed moeten rijden.


Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 30-7-2006 om 15:50 uur.

mijn idee dit heb ik ook gehad met mijn mt bleef de vlotternaald plakken en krreeg ie dus te weinig toevoer ik denk ook dat dit t is
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!

Dit topic is 2318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved