Standaardprobleem. Blaas ff je vlotternaald schoon. Die sluit je benzinetoevoer in je carburateur af als ie vol zit. Je vlotters (fietstassen) drijven dan waardoor de vlotternaald de toevoer afsluit. Op een of andere manier zal er ergens vuil tussen zitten waardoor je toevoer nu niet goed open gaat. Met als gevolg dat de benzine waarschijnlijk wel heeeel langzaam je vlotterbakje inloopt, maar zodra je gaat rijden...rij je die voorraad op. De benzine loopt niet snel genoeg naar binnen waardoor je na 1,5 km stil komt te staan. ..Als je dan fftjes wacht (je vlotterkamer loopt weer langzaam vol) dan start ie gewoon weer. En als je stationair draait, dan verbruikt ie zo weinig bezine dat je vlotterkamer langzamer leegloopt. En je benzinetoevoer net zo groot is als je afvoer.
Wat die andere knakker zei over dat metalen plaatje aan je vlotters, dat klopt. Die zorgt er dus voor hoever je vlotternaald opengaat (bezinetoevoer). Maar die verbuigt niet zomaar, dus als hij eerst goed reed, en je hebt niet zitten klooien in je carb, dan zou ik daar niet aan gaan buigen. Je hebt kans dat je het probleem alleen maar erger maakt, of het tegenovergestelde probleem, dat je vlotterkamer constant overstroomt.
Dus carb uit elkaar, alles doorblazen en schoonmaken. Vooral je vlotternaald. Gebruik een compressor als je die hebt.
Oja...ik had ooit een 70cc met 20mm en die was perfect afgesteld (120km/u) En daar had een 105 mikunisproeier in. Dat bleek ook bij de meeste 70cctjes de beste sproeier (tussen 100 en 115 mikuni). Jij hebt een iets grotere carb, en dezelfde cilinder...ik zou denken dat je sproeier hooguit iets te groot is. Maar dat zou een fijnafstellin zijn. hij zou met een 130 mikuni heel goed moeten rijden.
Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 30-7-2006 om 15:50 uur.
|