Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MBX kopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38199 - Honda MBX kopen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-mbx 30-7-2006 11:44 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yuri26
hij heeft wel het kontje van een 80cc


kontje is gewoon het zelfde?

 
ik vlam je..
highwaychile 30-7-2006 14:18 Print reply
Posts: 12
ik heb weldegelijk gecontroleerd op de cilinder zelf 49cc, het kan natuurlijk ook een 80cc zijn met 49cc erop geschreven. ik vermoed zelf van niet. de cilinder zag er kwa grootte wel uit als een 49cc. de 80cc is tochwel een stukje groter.
ik ben wel in alle versnellingen geweest en heb um ff opengetrokken tot een 75km/u, je voelde wel dat die nog en stukje sneller kon.
wat me ook erg opviel is dat die vanaf zen 6a7000 toeren ineens erg begon op te trekken, net alsof er een turbo aansloeg ofzo. ik vond het niet zo geleidelijk gebeuren net als bij een auto bvb. of dit normaal is weet ik niet.

toch al bedankt voor de reply's, die honda faq ga ik nu alvast even checken.
ps. ben een belg
 
vooruitnietachteruit 30-7-2006 14:35 Print reply

Posts: 618
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: highwaychile
ik heb weldegelijk gecontroleerd op de cilinder zelf 49cc, het kan natuurlijk ook een 80cc zijn met 49cc erop geschreven. ik vermoed zelf van niet. de cilinder zag er kwa grootte wel uit als een 49cc. de 80cc is tochwel een stukje groter.
ik ben wel in alle versnellingen geweest en heb um ff opengetrokken tot een 75km/u, je voelde wel dat die nog en stukje sneller kon.
wat me ook erg opviel is dat die vanaf zen 6a7000 toeren ineens erg begon op te trekken, net alsof er een turbo aansloeg ofzo. ik vond het niet zo geleidelijk gebeuren net als bij een auto bvb. of dit normaal is weet ik niet.

toch al bedankt voor de reply's, die honda faq ga ik nu alvast even checken.
ps. ben een belg



Wat jij de turbo noemt is de "powerband" van een tweetaktmotor. Je zou het het ideale toerengebied van de motor kunnen noemen.
En hoeveel versnellingen heeft die mbx?
 
2takt Gangster 30-7-2006 14:37 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
[...]



Wat jij de turbo noemt is de "powerband" van een tweetaktmotor. Je zou het het ideale toerengebied van de motor kunnen noemen.
En hoeveel versnellingen heeft die mbx?



dat heet een powerband (gebied tusseb maximaal koppel en vermogen)dit hebbe de meeste 50 snel cilinders dit hoort gewoon zo. bij een 70 cc is dit minder omdat je dan bij lagere toeren al veel koppel hebt maar 70 cc is niet per definitie sneller wat veel mensen denken

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 30-7-2006 om 14:38 uur.
 
MB-8 GreenLizar 30-7-2006 14:43 Print reply
Posts: 201
Ziet er heel netjes uit. De eerste die ik zie met knipperlichten achterop waar niet overheen gespoten is. Hij lijkt wel nieuw! Kijk ff naar het bloknummer. 80 blok heeft HC04E-..... En een 50-blok, die heb ik nog nooit gezien Zal wel AC04E zijn. Je ziet het verschil niet van buiten hoor. Heeeeel misschien is de cilinder iets korter bij een 50.

Kijk ff of de radiatorslangen warm worden (dus of de waterpomp werkt) Maar dat gebeurt pas als de thermostaat (dus de motor) warm is en open staat.

Het blijven coole dingen die MBX-en. Maar een beetje te grote brommer voor een 50-blok. Hij bestaat idd ook in 80cc en 125cc (net als MB)
 
highwaychile 30-7-2006 14:44 Print reply
Posts: 12
ook goed om weten.
ik dacht dat die 6 versnellingen had, kan ook 5 zijn.
net die faq gekeken en over het algemeen heb ik alles daar ongeveer wel nagekeken. behalve gevoeld of er speling zat op het krukas, hij klinkt wel zuiver en gaat lekker in toeren dus ik vermoed dat dit wel in orde lijkt te zijn. ga dit toch nog even nakijken.

niemand hier die een mbx heeft? de verkoper kon me niet precies zeggen hoeveel hij verbruikt.
wat me nu ook net te binnen schiet, er zit een electronische begrenzer verstopt in de olietank dus deze kan ik niet meer gebruiken. opzich geen probleem > zelf mengen. maar hij vertelde me dat het oliepompje kapot was en dat dit iets was dat zeer veel voorkwam bij mbx'en. kan iemand dit bevestigen?
 
MBX_cruiser 30-7-2006 15:51 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: highwaychile
ook goed om weten.
ik dacht dat die 6 versnellingen had, kan ook 5 zijn.
net die faq gekeken en over het algemeen heb ik alles daar ongeveer wel nagekeken. behalve gevoeld of er speling zat op het krukas, hij klinkt wel zuiver en gaat lekker in toeren dus ik vermoed dat dit wel in orde lijkt te zijn. ga dit toch nog even nakijken.

niemand hier die een mbx heeft? de verkoper kon me niet precies zeggen hoeveel hij verbruikt.
wat me nu ook net te binnen schiet, er zit een electronische begrenzer verstopt in de olietank dus deze kan ik niet meer gebruiken. opzich geen probleem > zelf mengen. maar hij vertelde me dat het oliepompje kapot was en dat dit iets was dat zeer veel voorkwam bij mbx'en. kan iemand dit bevestigen?



Ik denk niet dat het oliepompje snel kapot gaat,
maar als je het niet volledig vertrouwt zou ik niet gebruiken.
Andes kan je je originele GE2 cilinder(goeie boel) weggooien (of uitboren). Je kan het altijd eerst eens testen hé,
rijden op mengsmering en ondertussen olie in het olietankje doen.
Dan steek je het oliedarmpje dat normaal op je spruitstuk zit gewoon in een flesje ofzo. Na een 10-tal km zou de bodem toch moeten bedekt zijn. De olie-pomp valt ook af te stellen btw, zodat hij meer of minder olie krijgt bij een bepaald toerental.

Het framenr van een mbx50 begint met ac03 normaal.
(bij mij toch iig, heb er 2 gehad).

Die powerband waar er over gesproken wordt is juist het typische karakter van een ECHTE 2-takt, het is ook de bedoeling dat je altijd schakelt binnen dit toerengebied. Dus bvb schakelen op 10-11000 rpm, en dan in de volgende versnelling weer vertrekken van 7000 rpm ofzo.
Hij heeft 6 versnellingen btw.

85 km/u is trouwens gemakkelijk haalbaar met zo'n ding,
zeker met een lekker pijpje eronder.

Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 30-7-2006 om 15:56 uur.
 
highwaychile 30-7-2006 15:56 Print reply
Posts: 12
waarom cilinder uitboren of wegdoen?

framenr begon idd met ac03
 
MBX_cruiser 30-7-2006 16:02 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: highwaychile
waarom cilinder uitboren of wegdoen?

framenr begon idd met ac03



De 2-takt olie (niet te verwarren met de olie die in het blok moet) dient puur om de cilinder, krukas en lagers te smeren. Kortom alle delen die rechtstreeks in contact staan met de verbranding.
Een 2-takt cilinder kan gemakkelijk vastlopen als hij niet voldoende gesmeerd wordt. Dan wordt de wrijving te groot en kan de zuiger (die op en neer beweegt in de cilinder) plots blijven vast'haken' achter een van de poorten (bvb uitlaatpoort).
Als dit gebeurt is de cilinder meestal beschadigd(niet meer mooi glad vanbinnen) en valt er niet fatsoenlijk meer mee te rijden.

Als je geen andere cilinder wil, kan je er altijd een klein laagje laten uitdraaien, en terug laten glad maken. Een nieuw zuigertje erin en voor ongeveer 50€ ben je weer vertrokken.

Zo'n origineel 'GE2' cilindertje is naar mijn mening nog altijd het beste wat je kan hebben op je mbx (50cc i.i.g.), verzorg hem dus goed
 
highwaychile 30-7-2006 16:08 Print reply
Posts: 12
akkoord, maar hij heeft de laatste jaren gedraaid op zelfgemengde brandstof (altijd synthetische olie gebruikt), is dit dan echt niet aan te raden bij een mbx?

Dit bericht is gewijzigd door highwaychile op 30-7-2006 om 16:09 uur.
 
MBX_cruiser 30-7-2006 16:14 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: highwaychile
akkoord, maar hij heeft de laatste jaren gedraaid op zelfgemengde brandstof (altijd synthetische olie gebruikt), is dit dan echt niet aan te raden bij een mbx?

Dit bericht is gewijzigd door highwaychile op 30-7-2006 om 16:09 uur.



wat? met oliepomp rijden?
Als je zeker weet dat hij het doet is het helemaal geen probleem.
Het is niet om dat er ooit iemand geen vertrouwen in had dat het kapot is he. Kijk het gewoon zelf eens na of de oliepomp het doet of niet.

Zelf mengen is soms wel lastig,zeker als je aan een tankstation staat waar geen mengsmering te krijgen valt.

Wat wel heel vaak stuk is, is de oliesensor.
Die moet normaal een rood lichtje doen branden in je cockpit als je olie bijna op is. Als dit bij jouw ook het geval is moet je dit dus regelmatig manueel checken. Als je olie op is, is het snel gedaan met spelen. Dat 'checken' valt wel mee hoor, gewoon ff kijken naar het oliedarmpje dat naar je spruitstuk loopt, als er belletjes inkomen is je olie zo goed als op. Maar het beste is natuurlijk
gewoon altijd bijvullen vooraleer het halfleeg is (ff zadel eraf, dopje eraf en olie er bij mikken).

Waar woon je eigenlijk ergens in België?
Ik woon zelf in de buurt van Leuven...

Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 30-7-2006 om 16:17 uur.
 
highwaychile 30-7-2006 16:46 Print reply
Posts: 12
omgeving van gent
 
mr200r 30-7-2006 16:56 Print reply
Posts: 5122
Gewoon een nette belgische mbx,als de papieren en brommer ok zijn waarom niet.
 
mr200r
Frysk 30-7-2006 17:11 Print reply

Posts: 34930
jezus
mooiste MBX die ik ooit gezien heb

Stel he
het blijkt toch een iligale 80cc te wezen
zet alles over op NSR frame etc
ding is echt fucking mooi
 
giggitybyte
MBX_cruiser 30-7-2006 17:12 Print reply

Posts: 828
er is wel één ding dat je niet mag vergeten vooraleer je ermee gaat rijden... de pinkers er afgooien vanvoor
Het verkeer voor je zie je zelf wel...
 

Dit topic is 8451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved