kees2501 |
29-7-2006 11:25 |
Posts: 522 |
misschien moet je gewoon afstellen bij bijv. contactpuntjes
waarschijnlijk zit er iets onder het vliegwiel niet goed dat probleem heb ik al paar keer gezien bij puch... en ik had zelf een puchje waar alleen de bougiekabel opzat en geen andere bedrading dus daar licht het nie aan.
|
|
|
|
puchio |
29-7-2006 11:29 |
Posts: 38 |
hmm okee, maar al zou er iets verkeerd staan afgesteld dan zou hij toch eigelijk wel een vonk, moeten geven maar gewoon op het verkeerde moment. Maar het punt is juist dat hij helemaal geen vonk geeft. En het ligt niet aan de bougie zelf.. want ik heb gistere nog een nieuwe gehaald
|
|
Puch Maxi Racer** Gilera gp50 |
|
LEGOMAN |
29-7-2006 11:34 |
Posts: 1428 |
het gele draadje mag wel het blok etc rakewn die is van de lichtspoel voor het licht dus en het zwarte draadje is om de brommer uit te doen..dus die mag geen metaal oid raken
|
|
honda power of dreams, all other...dream of that power |
|
Red-dragon |
29-7-2006 11:35 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchio
hmm okee, maar al zou er iets verkeerd staan afgesteld dan zou hij toch eigelijk wel een vonk, moeten geven maar gewoon op het verkeerde moment. Maar het punt is juist dat hij helemaal geen vonk geeft. En het ligt niet aan de bougie zelf.. want ik heb gistere nog een nieuwe gehaald
Krijg je wel een schokje als je je bougie vast houd zonder m tegen je blok te houden? Dan is je condesator overleden.
|
|
Fly like an Eagle... |
|
-alex_m- |
29-7-2006 12:29 |
Posts: 146 |
kerel je moet niet aan je achterwiel draaien maar aan je vliegwiel.
|
|
|
|
asbsolute16 |
29-7-2006 13:19 |
Posts: 2485 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -alex_m-
kerel je moet niet aan je achterwiel draaien maar aan je vliegwiel.
Leg mij eens uit wat het verschil is ?
Waarom denk je dat je een citta aan kan rennen ? Zal wel erg zijn als je eerst aan je vliegwiel moest slingeren om hem te starten
Dit bericht is gewijzigd door Dark op 29-7-2006 om 13:19 uur.
|
|
|
|
bluefox |
29-7-2006 13:50 |
Posts: 699 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dark
[...]
Leg mij eens uit wat het verschil is ?
Waarom denk je dat je een citta aan kan rennen ? Zal wel erg zijn als je eerst aan je vliegwiel moest slingeren om hem te starten
Dit bericht is gewijzigd door Dark op 29-7-2006 om 13:19 uur.
ja start je brommer tog ook doormiddel van je wiel te laten draaien en koppeling gebruiken mits je kickstarter heb
|
|
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien. |
|
Red-dragon |
29-7-2006 15:22 |
Posts: 1486 |
Als je een bok hebt en m daarop zet, dan je koppelingshendel inknijpt, je voet achter het standaard zetten..en aan het wiel trekken met je hand.
|
|
Fly like an Eagle... |
|
-alex_m- |
29-7-2006 23:47 |
Posts: 146 |
hij zei niet dat hij zijn koppeling gebruikt.... dus zeg het maar ff voor de zekerheid
|
|
|
|
puchio |
30-7-2006 12:00 |
Posts: 38 |
hahaha oooh best dom van mezelf
laat ik het eens proberen
|
|
Puch Maxi Racer** Gilera gp50 |
|
Zuigerveer |
31-7-2006 9:26 |
Posts: 119 |
anders moet je ff kijke of die zwarte draad tegen je blok of frame aanzit dat kan t ook nog wel eens zijn
|
|
[JA] wel schakelbrommers [Nee] geen rijdende pleepotten |
|
puchio |
2-8-2006 15:14 |
Posts: 38 |
ik begin er echt steeds minder van te snappen.. eerst dacht ik de dat de bougie gewoon goed zijn werkt deed, omdat ik kleine plofjes hoorde als ik m aanrende.. maar dit bleek dus gewoon ontsnappende lucht te zijn bij m'n carburateur. Dus ik een andere carburateur erop zetten en ook gelijk een andere cilinder(die wel goed pastte). Toen hoorde ik af en toe toch echt de goeie knallen, dus de bougie verbrandde toen ook werkelijk wat benzine. Maar het was al laat dus ik dacht laat ik de volgende morgen weer verder gaan want er ik moest de ontsteking nog afstellen want hij sloeg nog steeds niet aan. Kom ik de volgende morgen terug heb ik opeens totaal geen vonk meer
Als ik m aanren en de bougie in de bougiedop in m'n hand houd krijg ik af en toe een schok (wat trouwens niet zo prettig aanvoelt omdat het best een flinke schok is) maar ik heb dus geen constante vonk.. egt maar heel af en toe. Hoe kan dit? en kan ik het veranderen???
Hoii!
Dit bericht is gewijzigd door puchio op 2-8-2006 om 15:16 uur.
|
|
Puch Maxi Racer** Gilera gp50 |
|
Zuigerveer |
2-8-2006 15:28 |
Posts: 119 |
je moet de bougie eens tegen de cilinder houden als je rent als er dan steeds opnieuw vonkies komen is het goed maar als ie af en toe eens een vonk geeft is het dus niet goed . als je al een andere bougie heb geprobeerd kan het wel eens aan je condensator of bobine liggen
|
|
[JA] wel schakelbrommers [Nee] geen rijdende pleepotten |
|
Vuile Beunkoe |
2-8-2006 15:37 |
Posts: 6114 |
los draadje ?
anders bobine dood
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
puchio |
2-8-2006 15:54 |
Posts: 38 |
ja ik houd de bougie gewoon tegen de cilinder aan.. ik heb een half uur lopen kl*te om die vonk weer terug te krijgen en 1 keer leek dit ook echt gelukt te zijn want voor een seconde of wat had ik gewoon weer een goede vonk die bleef komen. Maar een paar tellen later was t weer weg. Dus dan kan toch nooit komen door dooie bobine of kapotte condensator? dan zou hij het helemaal nooit meer doen
|
|
Puch Maxi Racer** Gilera gp50 |
|