erwin-drd |
28-7-2006 15:46 |
Posts: 61 |
eey..
ik vin zelf de dt50 x d'r mooier uit zien.. maar ieder zo z'n smaak.. me pa heeft vroeger ook een dt gerede (zo'n oude versie ) met noppenbanden. om te crossen zijn noppenbanken wel handig, maar als je er mee op de weg gaat rijden is het niet alles. heb van me pa gehoord dat hij daardoor bijna een x in de sloot heeft gelege.. je achterkant 'slipt' een beetje weg in een bocht.. voor de rest weet ik geen voor of nadelen, nooit op 1 gereden...
mzzls
|
|
derbi... the red power |
|
supermotardgrashoek |
28-7-2006 16:12 |
Posts: 81 |
Maakt helemaal niets uit kwa wegligging, op de dt-r liggen geen noppenbanden, dit zijn enduro banden voor op de weg en off the road,,
dit betekend dat je op beiden terreinen goede grip hebt, ikzelf heb een jaar met een mtx-sh rond gereden met diezelfde bandjes en tegenwoordig rijd ik rond met een sm, met dezelfde banden als de dt-x en ik merk geen verschil...
Ook ik vind de sm persoonlijk veel mooier door de mooie banden en de mooie zwarte accenten erbij, maar j moet natuurlijk wel weer meer geld bij leggen maar als j t geld er toch voor hebt, kopen
|
|
|
|
Dikke Dennes |
28-7-2006 16:13 |
Posts: 4337 |
wheuj.
met noppenbanden is goed te rijden, die op die dt zitten iig.
anders zouden ze niet verkocht worden niemand rijdt alleen op zand met zon brommer
|
|
Drive it like you stole it. |
|
freak-out |
28-7-2006 16:23 |
Posts: 419 |
Ik vind de crosser en wel veel bruter uit zien en is ook nog eens goedkoper. Dus meot er nog ff goed over denke
Maar wat raden jullie aan gewoon nieuwe kopen of tweedehandse?
|
|
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen! |
|
Bruuns |
28-7-2006 16:25 |
Posts: 2213 |
nieuw is (bijna ) altijd beter
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
freak-out |
28-7-2006 16:28 |
Posts: 419 |
en ook altijd duurder he
maar ik weet ook niet want straks met dat rijbewijs en verzekering kost ook nog eens handen vol geld. Dus ik weet nog niet wat ik kwijt ben en of ik het uberhaut kan betalen.
|
|
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen! |
|
Timon88 |
28-7-2006 16:31 |
Posts: 1477 |
ligt er aan of je vooral over de weg rijdt of dat je ook af en toe offroad gaat rijden. oprsoonlijk zou ik voor de sm versie gaan. (de dt-x d8 ik.)
|
|
Holland-Meeting |
|
b e r t |
28-7-2006 17:37 |
Posts: 1855 |
ik heb dt50r. de noppen hebben genoeg grip vind ik. alleen slijten ze wel wat harder. (maar dat ligt ook aan mij) ik vind noppen ook veel meer bij een crossmodel passen.
|
|
|
|
b e r t |
28-7-2006 17:38 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: supermotardgrashoek
Maakt helemaal niets uit kwa wegligging, op de dt-r liggen geen noppenbanden, dit zijn enduro banden voor op de weg en off the road,,
dit betekend dat je op beiden terreinen goede grip hebt, ikzelf heb een jaar met een mtx-sh rond gereden met diezelfde bandjes en tegenwoordig rijd ik rond met een sm, met dezelfde banden als de dt-x en ik merk geen verschil...
Ook ik vind de sm persoonlijk veel mooier door de mooie banden en de mooie zwarte accenten erbij, maar j moet natuurlijk wel weer meer geld bij leggen maar als j t geld er toch voor hebt, kopen
slicks zijn zoiezo beter op het asfalt hoor
|
|
|
|
segeren |
28-7-2006 17:42 |
Posts: 376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: freak-out
en ook altijd duurder he
maar ik weet ook niet want straks met dat rijbewijs en verzekering kost ook nog eens handen vol geld. Dus ik weet nog niet wat ik kwijt ben en of ik het uberhaut kan betalen.
er komt inderdaad nog meer geld bij dan alleen de aanschaf. als je nou net genoeg hebt voor een nieuwe dan heb je daarna misschien niet meer genoeg voor de verzekering oid. als je er toch (bijna) zeker van wilt zijn dat hij goed is kan je ook voor een tweede handse gaan kijken bij een dealer. dan krijg je toch nog 3 maanden garantie (je betaald natuurlijk wel meer dan particulier).
|
|
|
|
b e r t |
28-7-2006 17:44 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: segeren
[...]
er komt inderdaad nog meer geld bij dan alleen de aanschaf. als je nou net genoeg hebt voor een nieuwe dan heb je daarna misschien niet meer genoeg voor de verzekering oid. als je er toch (bijna) zeker van wilt zijn dat hij goed is kan je ook voor een tweede handse gaan kijken bij een dealer. dan krijg je toch nog 3 maanden garantie (je betaald natuurlijk wel meer dan particulier).
het scheelt maar 100 euri. en het kan wel uit omdat je met slicks (meestal) langer doet als met noppen. en 2dehands zijn ze er nog niet zo veel. Omdat ze in 2004 voor het eerst gemaakt werden.
|
|
|
|
homoet exhaust |
28-7-2006 19:01 |
Posts: 399 |
met noppen banden heb je wel eerder last van lopen
dus als je plat door een bocht ga dat ie dan naar buiten glijd
verder heb je met noppen minder rubber op de grond en dus minder grip
in het terrein heb het voordeel ma op de weg egt nie
mooiste is gewoon grof profiel deronder (enduro band dus)
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
DynaBlaster |
28-7-2006 19:03 |
Posts: 2837 |
Ik heb de dt50x..en ik kan goed plat over de rotondes..niks op de wegligging aan te merken iig.
|
|
Wanna Finish First?, First Finish! |
|
MrOi |
28-7-2006 19:05 |
Posts: 3110 |
dtr heeft elek ontsteking inplaats van (klote) contactpunten en naar mijn weten ook een fijnere bak..
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
b e r t |
28-7-2006 19:07 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MrOi
dtr heeft elek ontsteking inplaats van (klote) contactpunten en naar mijn weten ook een fijnere bak..
ik denk dat je het over de modellen van voor 2004 hebt
|
|
|
|