Honda_Zaanstad |
28-7-2006 12:56 |
Posts: 712 |
denk juist dat het daarmee te maken heb, dat de rest juist met vlakschuif en d-slides rijden en het zoiezo nieuwere motoren zijn. En misschien is je zuigertje enzo nakijken.
Dit bericht is gewijzigd door Honda_Zaanstad op 28-7-2006 om 12:57 uur.
|
|
-BT 2F4R- |
|
Erik 39 |
28-7-2006 13:01 |
Posts: 15088 |
Hij deed het altijd al. al vanaf toen ik hem kocht. en toen is er een nieuwe zuiger en nicasill in de cilinder gekomen. daar ligt het niet aan. Sproeiers enzo ook niet. Zou het dan met een vlakschuif carb 28mm verholpen zijn en hij gelijk oppakt?
De blokjes van '84 tot 2006 zijn exact het zelfde
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 28-7-2006 om 13:02 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Honda_Zaanstad |
28-7-2006 13:03 |
Posts: 712 |
De blokjes zijn gelijk maar de cilinders ook? En wanneer was dat dat er een nieuwe zuiger in zat dan ?
|
|
-BT 2F4R- |
|
Erik 39 |
28-7-2006 13:05 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_Zaanstad
De blokjes zijn gelijk maar de cilinders ook? En wanneer was dat dat er een nieuwe zuiger in zat dan ?
Nja. vanaf '86 is er een nicasill laag in de cilinders gekomen. We kochten hem in januari, (vorig jaar), en in mei ging de boel kapot en hebben we er een nicasill laag in laten zetten + een nieuwe zuiger. Dat '4-takten' in het begin deed ie vóor, en nna de nacisill en nieuwe zuiger. Hij krijgt onderin iets te veel benzine, dat kan komen door de gasnaald die versleten is. Maar die is niet meer te krijgen.. Stel dat er een nieuwe gasnaald in zat, zou het dan verholpen zijn?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-7-2006 13:20 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
De blokjes van '84 tot 2006 zijn exact het zelfde
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 28-7-2006 om 13:02 uur.
dit is dus niet waar
koop een nieuwe 28mm vlakschuif, ben je voor een 100 euri klaar
|
|
|
|
benellifan |
28-7-2006 13:21 |
Posts: 1553 |
hou je er rekening mee dat bij een crosser (als je echt crossed) je zuiger om de +/- 40 uur moet worden vervangen
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Erik 39 |
28-7-2006 13:21 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dit is dus niet waar
koop een nieuwe 28mm vlakschuif, ben je voor een 100 euri klaar
Ja, dat dacht ik dus ook. Op internet staat (honda.nl) dat de blokjes niet verandert zijn. alleen uiterlijk, hebben allebei 21pk + evenveen koppel enz. Dat staat er. Heb net met Henk Pel gebelt, die denkt toch dat het aan de gasnaald ligt. Denk dat ik eerst een grotere gasnaald koop, en die schuur tot ie past. dat zegt hij. Het ligt dus wel aan de carburateur?
Anders koop ik gewoon een vlakschuif carb wat je zegt. Die zijn ook nauwkeuriger zeggen ze?
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 28-7-2006 om 13:22 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Erik 39 |
28-7-2006 13:24 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
hou je er rekening mee dat bij een crosser (als je echt crossed) je zuiger om de +/- 40 uur moet worden vervangen
Jawel. Maar ik rij geen wedstrijden ofzo. En hij zal binnenkort ook wel eens aan de beurt zijn, maar net na dat de zuiger vervangen is + nicasill in de cilinder zat, deed ie het nog steeds. Ook zijn de krukaslagers vervangen, nieuwe ontstekingsspoel, ga maar door..
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
PRO TUNING |
28-7-2006 13:59 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
hou je er rekening mee dat bij een crosser (als je echt crossed) je zuiger om de +/- 40 uur moet worden vervangen
Als je als 80 cc crosser 40 uur met een zuiger doet is je nicasillaag al lang in het aluminium gedrukt door een kantelende zuiger.
80/85 cc crosser maximaal 8 uur met een zuiger rijden.
|
|
|
|
Erik 39 |
28-7-2006 14:00 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Als je als 80 cc crosser 40 uur met een zuiger doet is je nicasillaag al lang in het aluminium gedrukt door een kantelende zuiger.
80/85 cc crosser maximaal 8 uur met een zuiger rijden.
Da's erg weinig hoor..
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
PRO TUNING |
28-7-2006 14:01 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dit is dus niet waar
koop een nieuwe 28mm vlakschuif, ben je voor een 100 euri klaar
Een imitatie 28 PWK kost misschien 100 euro - een originele ± 175 euro
|
|
|
|
bart de scootergek |
28-7-2006 14:02 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dit is dus niet waar
koop een nieuwe 28mm vlakschuif, ben je voor een 100 euri klaar
voor een echte pwk betaal je wel meer dan 100 euro hoor.
heb zelf ook een cr80 gehad, en de mijne had ook rondschuif, maar die pakte gewoon goed op hoor. vind t wel apart dat er geen gasschuif meer te krijgen voor is.
|
|
Honda RC-33 |
|
Erik 39 |
28-7-2006 14:03 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
voor een echte pwk betaal je wel meer dan 100 euro hoor.
heb zelf ook een cr80 gehad, en de mijne had ook rondschuif, maar die pakte gewoon goed op hoor. vind t wel apart dat er geen gasschuif meer te krijgen voor is.
* naald is niet verkrijgbaar *
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Erik 39 |
28-7-2006 14:04 |
Posts: 15088 |
Henk Pel had een vlakschuif voor 95.00
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
bart de scootergek |
28-7-2006 14:04 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
* naald is niet verkrijgbaar *
en is een naald van een pwk 28 anders dan van een pe 28? ben je er al mee naar een crossdealer geweest om zulke dingen te proberen?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Henk Pel had een vlakschuif voor 95.00
is imitatie dan.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 28-7-2006 om 14:04 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|