Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Keihin 28mm Carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 696 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38173 - Keihin 28mm Carb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 28-7-2006 12:53 Print topicpost

Posts: 15088
Ik heb een 28mm Keihin carburateur op mijn Honda CR80. Nu merkte ik op de crossbaan dat hij veel minder snel oppakt dan de nieuwere types. De gasnaald is versleten en de gasschuif is niet al te best meer. Nu is dat niet meer te verkrijgen, (mijn CR80 is uit 1985) dus zou ik er een vlakschuif carburateur op kunnen zetten. Zou hij dan net zo snel oppakken als de nieuwere types? Gas erop en gaan?
zie www.vonhof.nl/cross/video20051.htm en je snap wat ik bedoel. Vooral bij het uitkomen van de bochten.. brrrrrrhinngggg en dan is ie weg. Wie kan mij helpen?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Honda_Zaanstad 28-7-2006 12:56 Print reply

Posts: 712
denk juist dat het daarmee te maken heb, dat de rest juist met vlakschuif en d-slides rijden en het zoiezo nieuwere motoren zijn. En misschien is je zuigertje enzo nakijken.

Dit bericht is gewijzigd door Honda_Zaanstad op 28-7-2006 om 12:57 uur.
 
-BT 2F4R-
Erik 39 28-7-2006 13:01 Print reply

Posts: 15088
Hij deed het altijd al. al vanaf toen ik hem kocht. en toen is er een nieuwe zuiger en nicasill in de cilinder gekomen. daar ligt het niet aan. Sproeiers enzo ook niet. Zou het dan met een vlakschuif carb 28mm verholpen zijn en hij gelijk oppakt?

De blokjes van '84 tot 2006 zijn exact het zelfde

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 28-7-2006 om 13:02 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Honda_Zaanstad 28-7-2006 13:03 Print reply

Posts: 712
De blokjes zijn gelijk maar de cilinders ook? En wanneer was dat dat er een nieuwe zuiger in zat dan ?
 
-BT 2F4R-
Erik 39 28-7-2006 13:05 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_Zaanstad
De blokjes zijn gelijk maar de cilinders ook? En wanneer was dat dat er een nieuwe zuiger in zat dan ?


Nja. vanaf '86 is er een nicasill laag in de cilinders gekomen. We kochten hem in januari, (vorig jaar), en in mei ging de boel kapot en hebben we er een nicasill laag in laten zetten + een nieuwe zuiger. Dat '4-takten' in het begin deed ie vóor, en nna de nacisill en nieuwe zuiger. Hij krijgt onderin iets te veel benzine, dat kan komen door de gasnaald die versleten is. Maar die is niet meer te krijgen.. Stel dat er een nieuwe gasnaald in zat, zou het dan verholpen zijn?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-7-2006 13:20 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39


De blokjes van '84 tot 2006 zijn exact het zelfde

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 28-7-2006 om 13:02 uur.


dit is dus niet waar

koop een nieuwe 28mm vlakschuif, ben je voor een 100 euri klaar

 
benellifan 28-7-2006 13:21 Print reply
Posts: 1553
hou je er rekening mee dat bij een crosser (als je echt crossed) je zuiger om de +/- 40 uur moet worden vervangen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Erik 39 28-7-2006 13:21 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dit is dus niet waar

koop een nieuwe 28mm vlakschuif, ben je voor een 100 euri klaar


Ja, dat dacht ik dus ook. Op internet staat (honda.nl) dat de blokjes niet verandert zijn. alleen uiterlijk, hebben allebei 21pk + evenveen koppel enz. Dat staat er. Heb net met Henk Pel gebelt, die denkt toch dat het aan de gasnaald ligt. Denk dat ik eerst een grotere gasnaald koop, en die schuur tot ie past. dat zegt hij. Het ligt dus wel aan de carburateur?

Anders koop ik gewoon een vlakschuif carb wat je zegt. Die zijn ook nauwkeuriger zeggen ze?

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 28-7-2006 om 13:22 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 28-7-2006 13:24 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
hou je er rekening mee dat bij een crosser (als je echt crossed) je zuiger om de +/- 40 uur moet worden vervangen

Jawel. Maar ik rij geen wedstrijden ofzo. En hij zal binnenkort ook wel eens aan de beurt zijn, maar net na dat de zuiger vervangen is + nicasill in de cilinder zat, deed ie het nog steeds. Ook zijn de krukaslagers vervangen, nieuwe ontstekingsspoel, ga maar door..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
PRO TUNING 28-7-2006 13:59 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
hou je er rekening mee dat bij een crosser (als je echt crossed) je zuiger om de +/- 40 uur moet worden vervangen



Als je als 80 cc crosser 40 uur met een zuiger doet is je nicasillaag al lang in het aluminium gedrukt door een kantelende zuiger.

80/85 cc crosser maximaal 8 uur met een zuiger rijden.
 
Erik 39 28-7-2006 14:00 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Als je als 80 cc crosser 40 uur met een zuiger doet is je nicasillaag al lang in het aluminium gedrukt door een kantelende zuiger.

80/85 cc crosser maximaal 8 uur met een zuiger rijden.

Da's erg weinig hoor..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
PRO TUNING 28-7-2006 14:01 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dit is dus niet waar

koop een nieuwe 28mm vlakschuif, ben je voor een 100 euri klaar



Een imitatie 28 PWK kost misschien 100 euro - een originele ± 175 euro
 
bart de scootergek 28-7-2006 14:02 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dit is dus niet waar

koop een nieuwe 28mm vlakschuif, ben je voor een 100 euri klaar




voor een echte pwk betaal je wel meer dan 100 euro hoor.

heb zelf ook een cr80 gehad, en de mijne had ook rondschuif, maar die pakte gewoon goed op hoor. vind t wel apart dat er geen gasschuif meer te krijgen voor is.
 
Honda RC-33
Erik 39 28-7-2006 14:03 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



voor een echte pwk betaal je wel meer dan 100 euro hoor.

heb zelf ook een cr80 gehad, en de mijne had ook rondschuif, maar die pakte gewoon goed op hoor. vind t wel apart dat er geen gasschuif meer te krijgen voor is.

* naald is niet verkrijgbaar *
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 28-7-2006 14:04 Print reply

Posts: 15088
Henk Pel had een vlakschuif voor 95.00
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
bart de scootergek 28-7-2006 14:04 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

* naald is niet verkrijgbaar *



en is een naald van een pwk 28 anders dan van een pe 28? ben je er al mee naar een crossdealer geweest om zulke dingen te proberen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Henk Pel had een vlakschuif voor 95.00



is imitatie dan.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 28-7-2006 om 14:04 uur.
 
Honda RC-33

Dit topic is 1508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved