Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Afstellen MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1279 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38172 - Afstellen MTX-SH
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

paul-sh 28-7-2006 1:04 Print topicpost
Posts: 11
hallo,

ik heb een Honda MTX-SH, met een origineel 50cc blok. Er zat een 16mm Keihin onder, maar daar was 1 oogje van afgebroken, zodat hij met een ringetje op het inlaatspruitstuk vastgeklemd zat, en valse lucht aanzoog. Een nieuwe 16mm Keihin kon ik niet meer krijgen, dus zit er nu een 18mm Keihin onder, maar ik krijg hem moeilijk afgesteld. Eerst kreeg ik alleen hoge toeren als ik de luchtschroef helemaal in had gedraaid, maar het klonk of hij te rijk stond (bij veel gas ging hij stotteren, terwijl als je minder gas gaf hij beter liep, bij volgas verzoop ie). Nu staat de borgclip van de gasnaald op de onderste stand, en gaat het al wel beter, terwijl lager juist rijker is, wat ik dus erg vreemd vind. Nu kan ik wel volgas geven zonder dat hij uitvalt, maar blijft hij op zon 6,5-7,0krpm hangen, terwijl hij makkelijk naar de 9,0-10,5krpm klimt als ik langzaam gas bijgeef.

Ook heb ik mn bougie gecontroleerd en die zag er tamelijk zwart, smeerachtig uit, wat er volgens mij ook op duidt dat hij te rijk staat. Het is trouwens een NGK B8E bougie, misschien dat het hier aan kan liggen?

Wie weet raad...
 

MrOi 28-7-2006 1:05 Print reply

Posts: 3110
ik gok dat je nog steeds valse lucht hebt..

of anders een veels te grote sproeier.

edit: pakkingen wel vervangen?

Dit bericht is gewijzigd door MrOi op 28-7-2006 om 1:05 uur.
 
XT Supermotard For Sale!
paul-sh 28-7-2006 1:07 Print reply
Posts: 11
pakkingen uiteraard wel vervangen. Waar zou ik de valse lucht nu moeten hebben dan? (pakkingen tussen spruitstuk en blok vervangen + tussen carb en spruitstuk)

Edit: Sproeier was trouwens een nieuwe 70, maar daarbij deed ie t helemaal kut dus heb de ouwe van de 16 mm carb genomen, weet de grootte daarvan niet, hoe kun je dat zien?

Dit bericht is gewijzigd door paul-sh op 28-7-2006 om 1:12 uur.
 
MrOi 28-7-2006 1:54 Print reply

Posts: 3110
staat erop alst goed is.

ik bedoel, kijk es wat er gebeurt als je er 10 maten kleiner in doet.

Dit bericht is gewijzigd door MrOi op 28-7-2006 om 1:55 uur.
 
XT Supermotard For Sale!
paul-sh 28-7-2006 2:06 Print reply
Posts: 11
waar ergens moet dat staan dan? Maargoed, morgen maar eens kijken voor een kleinere sproeier dan.... hopen dat de bromboer dr nog een heeft liggen.
 
Schrabbekerke 28-7-2006 10:12 Print reply

Posts: 1812
De maat staat op de sproeier, even goed kijken en dan moet het wel af te lezen zijn.
 
supermotardgrashoek 28-7-2006 16:08 Print reply
Posts: 81
Ik heb ook een MTX-SH gehad met een 70 eronder,
ik had er toendertijd een 19 mm opliggen en hij liep ook precies zoals jij omschrijft tot dat ik er een powerfilter op gooide,
wat k hiermee wil zegge s da je mtx niet genoeg lucht krijgt,,,
daarom trekt ie met hogere toeren ni goed door...
je kan twee dingen doen, het rubberen gedeelte van de carburateur uit naar de luchtfilterbox vervangen door een grotere met een grotere diameter of er n powerfilterje op gooien,
 
christianos 28-7-2006 16:10 Print reply

Posts: 20445
toevallig niet ook nog je 16 mm spruitstuk erop zitten??

want dan krijg je dit soort problemen met volgas

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-7-2006 om 16:10 uur.
 
remmie 28-7-2006 16:29 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paul-sh
waar ergens moet dat staan dan? Maargoed, morgen maar eens kijken voor een kleinere sproeier dan.... hopen dat de bromboer dr nog een heeft liggen.

Op de originele sproeier staat geen getal ingeslagen.
Vervelende eigenschap van Keihin.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
gekke henkie 28-7-2006 18:09 Print reply

Posts: 878
Ik zou eerst eens beginnen met een koudere bougie... 8 is erg koud voor ori setup, zou naar BPR6es gaan,
kan al veeel schelen!

Verder als je maar TOT 3/4gas geeft, loopt je brommer niet op je hoofdsproeier, maar op je stationairmengselschroef, afstelling van je gasnaald, en de uitschuining van je gasschuif. DWZ als hij tot 3/4 gas wel goed loopt en oppakt, en volgas niet, dat je met je hoofdsproeier moet gaan wisselen.

Volgas bwoaap: sproeier te klein
Volgas brrbrr: Sproeier te groot


 
Ga toch krassen!
Streetmaniac 28-7-2006 19:12 Print reply

Posts: 351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paul-sh
waar ergens moet dat staan dan? Maargoed, morgen maar eens kijken voor een kleinere sproeier dan.... hopen dat de bromboer dr nog een heeft liggen.




nou ik denk dattie dr wel meer als 1 heeft tis niet zo groot als het carter ofzo or
 
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<<
paul-sh 29-7-2006 2:12 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streetmaniac
[...]




nou ik denk dattie dr wel meer als 1 heeft tis niet zo groot als het carter ofzo or


mjah en toch had ie dr geen scooterprutsers hier allemaal

Maargoed, ik heb dus sowieso wel t spruitstuk voor de 18MM erbij opzitten. Inmiddels loopt t al een stuk beter, komt mooi hoog in toeren, en trekt daar gewoon door zoals hij dat altijd al deed.

Het enige wat nog niet oke is, is dat ik nu ook vooral hoogtoerig moet rijden.... dwz: hij trekt niet meer goed op als ik beneden de 5000-6000 toeren kom. Als ik gewoon in zn 4 60 KM/u rij, dan ontkoppel, afrem tot 35-40 KM/u en weer koppel, waardoor hij rond de 5000 toeren gaat zitten, gaat hij niet meer omhoog. Dan blijft hij stotteren tegen de 5000-5500 toeren aan. Als ik een stukje gas terug neem, klimt hij wel op in toeren (niet al te goed, ook stotterend), maar bij volgas dus niet. Voor de rest rijdt hij weer prima, maar hoe kan ik dit nog oplossen?

Gasnaald staat nu geloof ik het hoogst (rijkst, borgclip onderaan), wanneer ik deze armer zet wordt t helemaal niks. Het nadeel is dat ik niet weet wat voor sproeiermaat er nu inzit, het is dezelfde sproeier als uit mn vorige 16mm carb. Met een 70 sproeier deed ie t in ieder geval een stuk beroerder. Zou ik met een andere bougie hier misschien iets aan kunnen doen? (bougie was meestal erg donker en vettig, dus zou warmer moeten gaan)

Of kan iemand me misschien vertellen waar dit een verschijnsel van is? (te rijk, te arm) en hoe dit op te lossen.

(ben net nieuw hier en ontzettend bedankt voor iedereen die al meedenkt)





Dit bericht is gewijzigd door paul-sh op 29-7-2006 om 2:18 uur.
 
supermotardgrashoek 30-7-2006 15:40 Print reply
Posts: 81
hij krijgt niet genoeg lucht, powerfiltertje erop...
 
asbsolute16 30-7-2006 15:54 Print reply

Posts: 2485
mmh... heeft hij niet een tekort aan benzine ?

Wat is je bougiekleur na een tijdje rijden, nadat je hem eerst wel even goed opgepoetst heb met een staalborstel.
 

Dit topic is 1534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved