Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gat in Zuiger 80cc mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38149 - Gat in Zuiger 80cc mt
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HONDARACINGTEAM 26-7-2006 21:53 Print topicpost

Posts: 1806
Ik heb dus gister mijn mt8 blok binnen gekregen
gereviseerd ect

Nou heb ik die der ondergehangen enz

met de volgende setup 5bak 80cc ori
luhao bocht
18 keihin 115 sp
15-38
4 kleps enz
bh9s

ongeveer 10km meegereden

Ik reed vanmorgen naar mijn werk en in 1x begon ie te stoteren ik schakel trug doet ie het weer goed rij nog 2 km knal gat in de zuiger?
wat nu 1st slijpsel ect uit hetblok halen cilinder was nog goed.

Vanavond moet hij het weer doen?


Maar wat te doen om het een 2de x te voorkomen?

Grotere sproeier?
Onsteking later zetten o.i.d?

Graag serieuse reacties
 

christianos 26-7-2006 21:54 Print reply

Posts: 20445
of

-te arm afgesteld
- of te warme bougie
- of onsteking te vroeg gezet
 
Tombrom 26-7-2006 21:55 Print reply

Posts: 15925
maat van me had gat in zuiger door te hoge hitte graat bougi wat heb je er nu in zitten?
 
Dikke Dennes 26-7-2006 21:56 Print reply

Posts: 4337
komt puur door je ontstekingstijdstip
 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 26-7-2006 21:57 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
maat van me had gat in zuiger door te hoge hitte graat bougi wat heb je er nu in zitten?


met n te warme bougie rij je eerder je bobine kapot dan n gat in de zuiger
 
Drive it like you stole it.
Bromvlieg 26-7-2006 21:58 Print reply

Posts: 782
Denk te lange bougie = te warm

Dit bericht is gewijzigd door TS50ER-owner op 26-7-2006 om 21:59 uur.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
mcdronkz 26-7-2006 22:00 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
[...]


met n te warme bougie rij je eerder je bobine kapot dan n gat in de zuiger


Als de hittegraad te hoog is het zéér waarschijnlijk dat je een gat in je zuiger rijdt.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 26-7-2006 om 22:00 uur.
 
gekke henkie 26-7-2006 22:01 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TS50ER-owner
Denk te lange bougie = te warm

Dit bericht is gewijzigd door TS50ER-owner op 26-7-2006 om 21:59 uur.


denk t niet... BH9 is korte schacht bougie, en is een van de koudste... denk eerder je ontsteking, of je mengsel veel te arm...

Edit: heb je m niet horen pingelen?


Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 26-7-2006 om 22:04 uur.
 
Ga toch krassen!
Dikke Dennes 26-7-2006 22:02 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Als de hittegraad te hoog is het zéér waarschijnlijk dat je een gat in je zuiger rijdt.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 26-7-2006 om 22:00 uur.


hm, bij een elektronische ontsteking kan dat wel heel goed ja...

maar alsnog, reken maar op n fout afgestelde ontsteking
 
Drive it like you stole it.
HONDARACINGTEAM 26-7-2006 22:03 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


denk t niet... BH9 is korte schacht bougie, en is een van de koudste... denk eerder je ontsteking, of je mengsel veel te arm...



mengsel was goed eerder te rijk bougie kreeg ik erbij ook goed d8 ik
 
HONDARACINGTEAM 26-7-2006 22:05 Print reply

Posts: 1806
en de sproeier?

Steekt dat bij mt8 dan heel nou met die onsteking?
 
gekke henkie 26-7-2006 22:06 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDARACINGTEAM
[...]


mengsel was goed eerder te rijk bougie kreeg ik erbij ook goed d8 ik


idd bougie zou goed moeten zijn... dan is t toch je ontsteking zou je denken, of je compressie te hoog.

En je sproeier lijkt me wel wat aan de kleine kant


Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 26-7-2006 om 22:08 uur.
 
Ga toch krassen!
LEGOMAN 26-7-2006 22:07 Print reply

Posts: 1428
ik heb hem gewoon in het midden staan, is orgineel zo als het goed is.. maar het loopt perfect
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
HONDARACINGTEAM 26-7-2006 22:07 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


idd bougie zou goed moeten zijn... dan is t toch je ontsteking zou je denken, of je compressie te hoog.



is niet aangeknoeit grote kans dus dat de onsteking te vroeg staat waar moet hij bij 80 orie ongeveer op staan?

En sproeier veranderen in 125 keihin?
 
gekke henkie 26-7-2006 22:11 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDARACINGTEAM
[...]


is niet aangeknoeit grote kans dus dat de onsteking te vroeg staat waar moet hij bij 80 orie ongeveer op staan?

En sproeier veranderen in 125 keihin?


idd zet je ontsteking eens op t midden, en teken m af, zodat je altijd terug kunt precies naar waar hij stond.

En Keihin 125 lijkt me wel een betere maat, maar ik zou ff checke wat er ori in zit, aangezien je setup redelijk standaard is, en daar dan iets boven gaan zitten.

bougie kan btw ook té koud zijn he ik zou zoveel mogelijk richting standaard setup gaan, is wel zo veilig.

 
Ga toch krassen!
HONDARACINGTEAM 26-7-2006 22:12 Print reply

Posts: 1806
Ja idd maar iedereen beweerd dat er 105 orgineel in moet maar 115 is al te klein waar kan ik iets van vinden van een compleet ori mt8 iemand een idee of link?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


idd zet je ontsteking eens op t midden, en teken m af, zodat je altijd terug kunt precies naar waar hij stond.

En Keihin 125 lijkt me wel een betere maat, maar ik zou ff checke wat er ori in zit, aangezien je setup redelijk standaard is, en daar dan iets boven gaan zitten.

bougie kan btw ook té koud zijn he ik zou zoveel mogelijk richting standaard setup gaan, is wel zo veilig.



 

Dit topic is 3041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved