Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 50 charmo tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 773 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38144 - 50 charmo tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mad Scientist 26-7-2006 19:01 Print topicpost

Posts: 450
heee allemaal

ik wil wat sneller met mijn tsx nou heb ik pas mijn tsx en zit er een 50cc charmo op met een 12mm mikuni en een proma uitlaat en twv 13/53 en gaat hij maar 60.....

ik dacht dat dit wel wat sneller zou gaan maar t probleem is ook dat de cilinder echt 13k touren maakt en een dip heeft op lage touren waar hij in blijft hangen ik met bij het starten hem echt door zijn touren heen duwen voordat hij het pas goed doet..?? wat kan dit zijn te ver uitgesleten mischien..??

nu heb ik nog een nieuwe charmo liggen en wil ik deze gaan vervangen met een prox zuiger en een 16mm erachter hangen zou dit wat helpen of is het beter als ik met mijn tandwielen aan de slag ga..

hartelijk dank
 

tsxj oran 26-7-2006 19:14 Print reply

Posts: 6498
ik zou geen nieuwe dure zuiger erin doen omdat die cilinders super snel slijten dus als je voor 60 euro een zuiger erin propt is hij na 5000 km weer een nieuwe nodig dus niet echt verstandig
ja je cililnder kan versleten zijn maar die cilinders hebben onderin sowieso zeer weinig kracht en een 16mm zal hem wel wat beter laten lopen
evt je uitlaat poort wat verbreden
 
oud
S1lv3r 26-7-2006 19:51 Print reply

Posts: 5213
zet die nieuwe charmo er eens onder + die 16mm carb
 
Mad Scientist 26-7-2006 21:07 Print reply

Posts: 450
zal t proberen maar ik vind t super vaag hoor je niet wel wat harder te gaan dan 60 met zo een charmo..?? k bedoel met een imi 50 op een mt gaa j toch wel wat harder en dat is vaak n 4 bak
 
Tombrom 26-7-2006 21:10 Print reply

Posts: 15925
hebk-88 liep idd harder met ongetunede 50charma nu met bewerkte nog harder helaas mag ik de snelheden niet geven

onbewerkt haalde die de 83km/p zij ie niet doorvertelle:P

voor meer info zou je hem ff moeten inboxen
 
Yordi_vdB 26-7-2006 21:11 Print reply

Posts: 1005
Kan ook andere oorzaken hebben he dat ie niet harder wilt dan 60. Valse lucht bijvoorbeeld, slecht afgesteld.
Mijne liep ook maar iets van 60 maar dat kwam gewoon door een behoorlijk versleten zuiger.
 
dag lieve kroepoekjes van me
Mad Scientist 26-7-2006 21:12 Print reply

Posts: 450
wtf...ik hoor ook steeds dat ze harder horen te gaan dan 60 dan zal die van mij wel zwaar fokt op zijn ik weet niet hoelang dat ding er al op zit daar niet van maar dat ding van mij krijg ik dus voor geen goud over de 60:S
 
Mad Scientist 26-7-2006 21:16 Print reply

Posts: 450
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yordi_vdB
Kan ook andere oorzaken hebben he dat ie niet harder wilt dan 60. Valse lucht bijvoorbeeld, slecht afgesteld.
Mijne liep ook maar iets van 60 maar dat kwam gewoon door een behoorlijk versleten zuiger.


kijk dat kan heel goed dat die zuiger heel erg versleten is ik zou echt niet weten hoelang die cil er al onder zit maar ik gok al aardig wat 1000 en km's ik zal ns beginnen met die andere charmo te proberen met een andere zuiger en grotere carb k hoop dat dat wat zal helpen!
 
Tombrom 26-7-2006 21:17 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
wtf...ik hoor ook steeds dat ze harder horen te gaan dan 60 dan zal die van mij wel zwaar fokt op zijn ik weet niet hoelang dat ding er al op zit daar niet van maar dat ding van mij krijg ik dus voor geen goud over de 60:S


henk rijd met

50 charmo
16mm
die x1361x uitlaat als dat zo heet

de rest weet ik niet

nieuwe setup moet nog geheim blijven dus vertel ik niet

en zoals ik zij wil je meer info moet je henk-88 ff inboxen die weet genoeg hierover
 
Henk-88 27-7-2006 5:19 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
heee allemaal

ik wil wat sneller met mijn tsx nou heb ik pas mijn tsx en zit er een 50cc charmo op met een 12mm mikuni en een proma uitlaat en twv 13/53 en gaat hij maar 60.....

ik dacht dat dit wel wat sneller zou gaan maar t probleem is ook dat de cilinder echt 13k touren maakt en een dip heeft op lage touren waar hij in blijft hangen ik met bij het starten hem echt door zijn touren heen duwen voordat hij het pas goed doet..?? wat kan dit zijn te ver uitgesleten mischien..??

nu heb ik nog een nieuwe charmo liggen en wil ik deze gaan vervangen met een prox zuiger en een 16mm erachter hangen zou dit wat helpen of is het beter als ik met mijn tandwielen aan de slag ga..

hartelijk dank


13k rpm? In welke versnelling?

charmo-50 + Mik 16mm + Proma bovenlangs + zuiger bijvijlen onderaan naar de spoelpoorten, zou rond de 70 km/h moeten kunnen.
Met een Proma-80 onderlangs komt daar zo'n iig 5 km/h bij.
Met een x1361x-uitlaat minimaal dezelfde prestaties als met een Proma-80 onderlangs maar met meer koppel.
Sproeier in de Mik 16mm moet zo rond de 90.

Ik heb er 90 km/h mee gehaald @ ong. 10.500 rpm maar had ook carbon membraanklepjes en topkuip. (edit: met matige tegenwind op dezelfde weg terug ging 'ie 89 km/h, ik had dus een gewone bruikbare tandwielverhouding)


Als je 13k haalt in de hoogste versnelling, zou je met een TSX theoretisch bijna 130 km/h moeten kunnen halen.

Een Proma presteert onderin de toeren zowiezo bijna nix. Als het echt schandalig slecht is, check het hele benzinetraject dan eens en maak de boel goed schoon. Bougie vervangen is ook geen gek idee.
Tot slot: de flenzen van de Mikuni 12 en 16 op een TSX hebben de vervelende neiging steeds krom te trekken zodat je daar valse lucht trekt. Niet bijbuigen (want 't breekt gauw) maar bijvijlen.





Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 27-7-2006 om 14:35 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 27-7-2006 9:14 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
heee allemaal

ik wil wat sneller met mijn tsx nou heb ik pas mijn tsx en zit er een 50cc charmo op met een 12mm mikuni en een proma uitlaat en twv 13/53 en gaat hij maar 60.....

ik dacht dat dit wel wat sneller zou gaan maar t probleem is ook dat de cilinder echt 13k touren maakt en een dip heeft op lage touren waar hij in blijft hangen ik met bij het starten hem echt door zijn touren heen duwen voordat hij het pas goed doet..?? wat kan dit zijn te ver uitgesleten mischien..??

nu heb ik nog een nieuwe charmo liggen en wil ik deze gaan vervangen met een prox zuiger en een 16mm erachter hangen zou dit wat helpen of is het beter als ik met mijn tandwielen aan de slag ga..

hartelijk dank


Met een 12mm carb ga je niet harder dan 60km/h, een 16mm zou je de 70km/h wel mee halen mits je cilinder en vooral de zuigerveren in redelijke staat zijn
 
een BF teller is sneller
Name of Steel 27-7-2006 9:16 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


Met een 12mm carb ga je niet harder dan 60km/h, een 16mm zou je de 70km/h wel mee halen mits je cilinder en vooral de zuigerveren in redelijke staat zijn



licht er natuurlijk ook an wat je overbrengings "verhouding" is
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
_Thom_ 27-7-2006 9:50 Print reply

Posts: 151
Ik had pcies het zelfde met die charmo, je moet gwn een nieuw zuigertje erin en mss laten honen ( was bij mij het geval ), ik ree met een gare charmo en 20mm carburateur 80 twv van 12/50.
 
GhostRider, jihaaa !
Henk-88 27-7-2006 14:32 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



licht er natuurlijk ook an wat je overbrengings "verhouding" is



Dat ligt voor de hand natuurlijk

Die 70 betekent dat je ook met wat tegenwind de 65 nog makkelijk haalt.
Een tandwielverhouding waarmee je met tegenwind niet uit de vierde of zelfs derde versnelling komt, is niet zo bruikbaar toch?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 1193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved