Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mad Scientist
heee allemaal
ik wil wat sneller met mijn tsx nou heb ik pas mijn tsx en zit er een 50cc charmo op met een 12mm mikuni en een proma uitlaat en twv 13/53 en gaat hij maar 60.....
ik dacht dat dit wel wat sneller zou gaan maar t probleem is ook dat de cilinder echt 13k touren maakt en een dip heeft op lage touren waar hij in blijft hangen ik met bij het starten hem echt door zijn touren heen duwen voordat hij het pas goed doet..?? wat kan dit zijn te ver uitgesleten mischien..??
nu heb ik nog een nieuwe charmo liggen en wil ik deze gaan vervangen met een prox zuiger en een 16mm erachter hangen zou dit wat helpen of is het beter als ik met mijn tandwielen aan de slag ga..
hartelijk dank
13k rpm? In welke versnelling?
charmo-50 + Mik 16mm + Proma bovenlangs + zuiger bijvijlen onderaan naar de spoelpoorten, zou rond de 70 km/h moeten kunnen.
Met een Proma-80 onderlangs komt daar zo'n iig 5 km/h bij.
Met een x1361x-uitlaat minimaal dezelfde prestaties als met een Proma-80 onderlangs maar met meer koppel.
Sproeier in de Mik 16mm moet zo rond de 90.
Ik heb er 90 km/h mee gehaald @ ong. 10.500 rpm maar had ook carbon membraanklepjes en topkuip. (edit: met matige tegenwind op dezelfde weg terug ging 'ie 89 km/h, ik had dus een gewone bruikbare tandwielverhouding)
Als je 13k haalt in de hoogste versnelling, zou je met een TSX theoretisch bijna 130 km/h moeten kunnen halen.
Een Proma presteert onderin de toeren zowiezo bijna nix. Als het echt schandalig slecht is, check het hele benzinetraject dan eens en maak de boel goed schoon. Bougie vervangen is ook geen gek idee.
Tot slot: de flenzen van de Mikuni 12 en 16 op een TSX hebben de vervelende neiging steeds krom te trekken zodat je daar valse lucht trekt. Niet bijbuigen (want 't breekt gauw) maar bijvijlen.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 27-7-2006 om 14:35 uur.
|